گوشی موبایل

بهترین گوشی سامسونگ سری M از هر نظر با قیمت مناسب

وضعیت دیوانه‌وار توسعه گوشی‌های میان رده‌ در سال‌های اخیر همچنان پابرجا است. با وجود عرضه گوشی‌های اقتصادی توسط برندهای مشهوری نظیر نوکیا، سامسونگ همچنان پیشتاز است و هرگز قافیه را نباخت. این را میزان فروش بهترین گوشی سامسونگ سری M در مقایسه با سایر گوشی‌های پرفروش بازار نشان می‌دهد.

سری M از گوشی‌های پرفروش سامسونگ است که به موازات سری A به بازار عرضه شد. این سری از نظر کیفیت، امکانات و ظاهر بیش‌تر با سری قدیمی و پرفروش J سامسونگ قابل مقایسه است که دیگر در بازار در دسترس نیست. در حال حاضر سری M به دلیل عرضه امکانات قابل قبول برای کاربران معمول در ازای قیمت فوق اقتصادی شهرت دارد.

اگر شما هم از طرفداران این سری اقتصادی هستید و قصد خرید گوشی با قیمت مناسب و ارزش خرید بالا را دارید راهنمای امروز در تحریریه ما خاص شما گردآوری و تالیف شده است. در ادامه با امکانات کلیدی این سری و پرفروش‌ترین گوشی‌های آن آشنا می‌شوید.

نقد و بررسی انواع بهترین گوشی سامسونگ سری M

گوشی سامسونگ M62

مشخصات گوشی:

  • تراشه: Exynos 9825
  • مقدار رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • اندازه نمایشگر: 6.7 اینچ
  • نوع نمایشگر: Super AMOLED Plus
  • دوربین: 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل
  • سلفی: 32 مگاپیکسل
  • شبکه: 4G
  • اندروید: Android 11
  • باتری: 7000 میلی‌آمپرساعت
  • آداپتور: 25 وات
نقاط قوت
  • نمایشگر عالی Super AMOLED Plus
  • باتری قدرتمند 7000 میلی آمپر ساعتی
  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین های باکیفیت
  • فیلمبرداری 4K

سامسونگ گلکسی M62 عملکردی قوی در سری M دارد و با باتری قدرتمند 7000 میلی آمپر ساعتی و رم 8 گیگابایتی عرضه می شود. باتری گوشی M62 می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدود ۲ روز شما را همراهی کند. صفحه‌نمایش عریض 6.7 اینچی حدود 86.7 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است.

همچنین در پشن گوشی دوربین‌های چهارگانه با کیفیت عکاسی HDR و فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تجربه عکاسی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. نمایشگر از نوع Super AMOLED Plus است که با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

گوشی M62 سامسونگ در بخش نرم افزار با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 همراهی می‌شود. سخت افزار قدرتمند این گوشی نیز شامل تراشه Exynos 9825 هفت نانومتری است.

گوشی سامسونگ M51

مشخصات گوشی:

  • تراشه: Snapdragon 730
  • مقدار رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128گیگابایت
  • اندازه نمایشگر: 6.7 اینچ
  • نوع نمایشگر: Super AMOLED Plus
  • دوربین: 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل
  • سلفی: 32 مگاپیکسل
  • شبکه: 4G
  • اندروید: Android 10
  • باتری: 7000 میلی‌آمپرساعت
  • آداپتور: 25 وات
نقاط قوت
  • نمایشگر عالی Super AMOLED Plus
  • باتری قدرتمند 7000 میلی آمپر ساعتی
  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین های باکیفیت
  • فیلمبرداری 4K

سامسونگ گلکسی M51 یکی دیگر از گوشی های خوب سری M است. این گوشی دارای باتری 7000 میلی آمپر ساعتی و رم 8 گیگابایتی است.. باتری گوشی M51 می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدود ۲ روز شما را همراهی کند. صفحه‌نمایش عریض 6.7 اینچی حدود 86.7 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است.

دوربین‌های چهارگانه با کیفیت قابل قبولی عکس ها را ثبت می‌کنند. فیلمبرداری با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تجربه عکاسی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. نمایشگر از نوع Super AMOLED Plus است که با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

گوشی M51 سامسونگ در بخش نرم افزار با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 2.5 همراهی می‌شود. سخت افزار قدرتمند این گوشی نیز شامل تراشه Snapdragon 730 هشت نانومتری است.

گوشی سامسونگ M31

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار RAM: شش گیگابایت
  • دوربین: 64 مگاپیکسل

Galaxy M31 را باید نماینده میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ دانست که امکانات متوسط رو به بالایی دارد. محصولی تازه‌نفس که در همین یک سال اخیر بعد از معرفی با نمایشگر بزرگ، شفاف و با رزولوشن Full HD خود توانسته در قد و قامت یک پرچمدار ظاهر شود.

Galaxy M31 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با Galaxy M21 ندارد. با این تفاوت که در این مدل شاهد به کارگیری فناوری Super AMOLED هستیم که در استفاده از آن در گوشی‌هایی با این بازه قیمتی بی‌سابقه است.

گلکسی M31 با پردازنده گرافیکی مدل Mali-G72 و رم 6 گیگابایتی طراحی شده که علاوه بر مصرف برق کم‌تر نسبت به مدل‌های قبلی قدرت بالاتری در اجرای دستورات شما دارد. شاید مهم‌ترین ویژگی سخت‌افزاری به کار رفته در این مدل باتری 6000 میلی‌آمپری آن باشد که برای 32 ساعت مکالمه بی‌وقفه و ساعت‌ها تماشای محتوای ویدیویی کافی است!

در آخر به دوربین این میان رده می‌رسیم که بر خلاف تصور امکانات آن فراتر از سایر گوشی‌های بازار با این قیمت است. هسته مرکزی ماژول‌های دوربین گلکسی M31 را یک لنز 64 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که اطراف آن با دو لنز 5 و یک لنز 8 مگاپیکسلی پر شده است. ما عملکرد این مدل را بر اساس ویژگی‌های مطرح شده و البته قیمت رو به بالا ارزیابی می‌کنیم و قطعا Galaxy M31 به عنوان یک میان رده اقتصادی ارزش خرید بالایی دارد.

گوشی سامسونگ M12

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • دوربین: 48 مگاپیکسل

به دنبال خرید گوشی فوق اقتصادی با امکانات کافی برای استفاده معمول هستید؟ پیشنهاد ما Galaxy M12 با یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.5 اینچی، 64 گیگابایت حافظه داخلی، 4 گیگابایت رم و باتری فوق قدرتمند است.

شاید گلکسی M12 نظیر M31 امکانات نزدیک به پرچمداران را نداشته باشد؛ اما در مقایسه با قیمت نهایی که پرداخت می‌کنید ارزش خرید بالایی دارد. این مدل به نسخه Android 11 مجهز است و از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. شاید حافظه 64 گیگابایتی M12 برای دنیای امروز محدود باشد اما به لطف شیار کارت حافظه موجود در لبه‌های جانبی بدنه می‌توانید حافظه این دستگاه را ارتقا دهید.

در مدل M12 درست مثل سایر مدل‌های تازه‌نفش بازار ماژول دوربین چهارگانه است. این ماژول ترکیبی از یک لنز عریض با رزولوشن 48 مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با رزولوشن 5 مگاپیکسل، سنسور ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و یک حسگر عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. این مجموعه کمک می‌کند تا حتی از یک میان رده معمولی بتوانید حداکثر بهره‌برداری را جهت عکاسی با دوربین گوشی داشته باشید.


سری M سامسونگ؛ محبوب، کاربردی و مقرون به صرفه

سامسونگ برای اولین بار و بعد از توقف عرضه سری پرطرفدار J خط تولید دیگر خود را تحت عنوان سری M به کاربران معرفی کرد. سری M تنها گوشی‌هایی هستند که سامسونگ اعلام کرد قصد فروش اینترنتی آن‌ها را دارد و کاربران می‌توانند از وب سایت‌های معروف و معتبر دنیا نظیر آمازون برای خرید آن‌ها اقدام کنند.

به طور کلی گوشی‌های سری M را باید در زمره اقتصادی‌ترین محصولات سامسونگ قرار دهیم که کارکرد یک گوشی هوشمند را دارند. ارزان‌ترین محصول این سری Galaxy M01 است که با یک گیگابایت رم، حافظه محدود 16 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تولید می‌شود.

در مقابل ارزان‌ترین مدل سری M گوشی Galaxy M51 قرار دارد که صفحه نمایش 6.7 اینچی، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن هر کاربر با سطح انتظارات متوسط به بالا را راضی نگه می‌دارد.

کاربران درباره سری M چه می‌گویند؟

شاید بهترین راهنمای ما برای خرید گوشی موبایل نظرات و نقدهای سازنده کاربران باشد. افرادی که به صورت مستقیم با گوشی و امکانات آن سر و کار داشته‌اند و بهتر از هر کسی سر از نواقص و نقاط قوت آن محصول در می‌آورند!

در ادامه به صورت خلاصه بخش‌های کلیدی در سخت افزار و نرم افزار محصولات سری M را از دیدگاه کاربران بررسی می‌کنیم:

طراحی گوشی‌های سری M از دید کاربران

گوشی‌های سری M از نظر طراحی ظاهری چنگی به دل نمی‌زنند. در این سری خبری از ظرافت سری پرطرفدار نوت سامسونگ نیست و اگر به دنبال زیبایی هستید بهتر است بهترین گوشی های سامسونگ سری A یا بهترین گوشی های سامسونگ سری S را امتحان کنید.

سایز صفحه نمایش در مدل‌های مخلتف سری M

متوسط ابعاد صفحه نمایش در سری M حدود 6.4 اینچ است. صفحه نمایش از نوع AMOLED با کنتراست و روشنی قابل تنظیم است و با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید فراتر از انتظار خواهد بود.

کیفیت ساخت بدنه سری M سامسونگ

جنس بدنه گوشی‌های سری M از پلاستیک فشرده باکیفیت است که خوشبختانه نسبت به خش و ضربه مقاومت خوبی دارد. با این حال همین بدنه پلاستیکی باعث شده تا طراحی بدنه سری M ظرافت و انعکاس بدنه شیشه‌ای سری S سامسونگ را نداشته باشد.

حافظه داخلی در انواع گوشی‌های سری M

متوسط حافظه داخلی در سری M 32 تا 64 گیگابایت است. البته این مقدار در اکثر مدل‌ها با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا خواهد بود.

ظرفیت باتری سری M از دیدگاه خریداران

خوشبختانه سامسونگ حتی در سری‌های اقتصادی و میان رده‌های خود در کیفیت باتری کم نگذاشته است. در سری M ظرفیت باتری به 7000 میلی آمپر ساعت نیز می‌رسد که این مقدار برای شارژدهی تا سه روز کافی خواهد بود. این در حالی است که برخی از پرچمداران سامسونگ نظیر گلکسی نوت 10 ظرفیت باتری کم‌تری دارند.

کیفیت عکسبرداری با سری M سامسونگ

درباره کیفیت ثبت تصاویر با سری M نمی‌توانیم به طور قطعی نظر بدهیم. مثلا در گلکسی M31 که از مدل‌های پرفروش و معروف سری M است شاهد به کارگیری لنز آلترا واید و ماکرو هستیم که باعث می‌شود تصویربرداری با این گوشی و در این رده قیمتی بی‌نظیر باشد.

یکی از نقاط ضعف در اکثر گوشی‌های سری M عکسبرداری و فیلمبرداری تاریک در ساعات انتهایی شب است. بنابراین کیفیت دوربین برای شب چندان رضایت‌بخش نیست.

مرروی بر قابلیت‌های امنیتی سری M سامسونگ

سامسونگ در اکثر سری‌های پرفروش خود از امکانات امنیتی هم غافل نبوده است. Samsung Knox قابلیت امنیتی سطح بالا این کمپانی است که در سری‌ M به صورت پیش فرض قرار دارد.

از امکانات امنیتی دیگر این مدل می‌توان به سنسور اثر انگشت اشاره کرد که روی صفحه یا در بدنه پشتی تعبیه شده‌اند. سری M بر خلاف سری A از قابلیت انتقال اطلاعات به Secure Folder پشتیبانی نمی‌کند.

سوالات متداول

تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ

سامسونگ از سری A برای رقابت با برندهای دیگر استفاده می‌کند، اما سری M را با قیمت کمتری برای بازار هند تولید کرد. با اینکه قیمت جهانی سری M از سری A کمتر است، اما به دلیل واسطه‌هایی که برای خرید از هند و وارد کردن به ایران وجود دارد، قیمت نهایی سری M در بازار ایران بیشتر از سری A است. سامسونگ برای بیشتر مدل های سری A تا ۴ سال بروزرسانی ارائه می دهد اما سری M این بروزرسانی را دریافت نمی‌کند. در سری M شاهد باتری حجیم‌تر، سخت افزار قدرتمند، قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و وجود لوازم جانبی بیشتر در بازار هستیم. در سری A نیز شاهد طراحی بهتر، وزن کمتر، قرارگیری حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور و یا پشت گوشی و لوازم جانبی کمتر در بازار خواهیم بود.

ارزش خرید سری M نسبت به سری A

کاربران در این مورد نظر قطعی و مشخصی ندارند. خیلی از محصولات سری A در حال حاضر پرفروش‌ترین میان رده‌های بازار هستند و بنابراین نباید عجولانه قضاوت کنیم. اما بر اساس تجربه و نظر مشتریان گوشی گلکسی M31 ارزش خرید بالایی دارد و قیمت آن اقتصادی‌تر است.

سخن آخر

سری M سامسونگ با هیچ سری موجود در بازار از نظر قیمت قابل قیاس نیست؛ اما خیلی از امکانات سری A را در بردارد. سامسونگ این سری جدید را بعد از به اتمام رسیدن عمر سری پرطرفدار J وارد بازار کرد تا جوابگو کاربران معمول خود باشد.

سری M از نظر طراحی بدنه و ویژگی‌های ظاهری تفاوت زیادی با سری A ندارد. قدرت پردازنده گوشی‌های سری M گاه با سری A برابری می‌کند و حافظه داخلی آن‌ها پاسخگو نیاز مصرف‌کنندگان با هر سطح کاربری خواهد بود. نقطه قوت تمام مدل‌های سری M باتری قدرتمند آن‌ها است. گوشی منتخب شما از سری پرفروش M کدام است؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار