موبایلنقدو بررسی انواع موبایل

مقایسه میان اوپو رینو 3 و اوپو رینو 3 پرو؛ کدام یک برتر است؟

در طول دو سال گذشته اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی های هوشمند عادت کرده‌اند گوشی های های خود را در دو مدل مختلف، عرضه کنند. تقریبا تمام دستگاه‌های سال 2019 میلادی دارای یک مدل پیشرفته بودند و هم اکنون شاهد معرفی گوشی اوپو رینو 3 (Oppo Reno 3) و مدل پیشرفته آن، یعنی اوپو رینو 3 پرو (Oppo Reno 3 Pro) هستیم که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این دو دستگاه در کنار شباهت‌های زیادی که دارند، تفاوت‌های کمی هم با یکدیگر ندارند. ما در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای بین اوپو رینو 3 و اوپو رینو 3 پرو داشته باشیم.

طراحی

در نگاه اول شاهد شباهت‌های زیادی در بخش عقب هستیم، اما با بررسی‌های دقیق‌تر می‌توانیم ببینیم مدل پرو دارای یک ماژول بوده که هر چهار سنسور دوربین به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

هنگامی که اوپو رینو 3 و رینو 3 پرو را با هم مقایسه می‌کنیم، شاهد موارد متفاوتی خواهیم بود. مدل ارزان قیمت اوپو رینو 3 از نمایشگر تخت با طراحی ناچ قطره آب استفاده می‌کند و این در حالی است که اوپو رینو 3 پرو مجهز به نمایشگر آمولد با حفره روی صفحه نمایش در گوشه سمت چپ قسمت بالا است. در حقیقت از بخش نمایشگر می‌توان فهمید اوپو رینو 3 پرو از مدل پایه برتر است.

اوپو رینو 3 پرو - 1

هنگامی که به صفحه نمایش خمیده و ظاهر زیباتر نگاه می‌کنیم، تصور می‌کنیم اوپو رینو 3 پرو سنگین‌تر و حجیم‌تر از اوپو رینو 3 است، اما اینطور نبوده و مدل پیشرفته اوپو رینو 3 دارای ضخامت 7.7 میلی‌متر بوده و وزن آن هم 171 گرم است. همچنین اوپو رینو 3 مجهز به بدنه 8 میلی‌متر بوده و وزن آن هم معادل 181 گرم است. توجه داشته باشید که هر دو گوشی هوشمند قدرت خود را از باتری 4025 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کنند.

مشخصات و قابلیت‌ها

هنگامی که به سخت افزار گوشی های جدید اوپو نگاه می‌کنیم، موارد جالب‌تری را مشاهده می‌کنیم. تفاوت قیمت میان این دو مدل به واسطه مشخصات سخت افزاری آن‌ها بوده و کاملا قابل درک است. گوشی اوپو رینو 3 مجهز به تراشه یکپارچه MediaTek Dimension 1000L بوده و این در حالی است که اوپو رینو 3 پرو دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون 765 جی است. بد نیست بدانید مدل پایه و ارزان قیمت اوپو رینو 3 دارای صفحه نمایش آمولد 6.4 اینچ بوده و در گوشی اوپو رینو 3 پرو هم شاهد پنل خمیده آمولد با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز هستیم. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی رینو 3 مجهز به 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و در مدل پرو هم شاهد 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هستیم.

اوپو رینو 3-1

گوشی اوپو رینو 3 مجهز به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق است. از طرف دیگر هم شاهد قرارگیری سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو با قابیلت زوم اپتیکال 2x، سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی در اوپو رینو 3 پرو هستیم. اینطور که پیداست، هر دو گوشی مجهز به سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند.

اوپو رینو 3-2

همانطور که گفته شد، اوپو رینو 3 و رینو 3 پرو دارای ظرفیت باتری یکسان 4025 میلی‌آمپر ساعتی هستند؛ بد نیست بدانید که باتری این دو گوشی از فناوری شارژ سریع 30 وات هم پشتیبانی می‌کنند.

قیمت

گوشی اوپو رینو 3 پرو 5G با قیمت 571 دلار برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار دارد، همچنین قیمت آن برای مدل 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در حدود 643 دلار است. لازم به ذکر است مدل 8 گیگابایت رم در تاریخ 31 دسامبر عرضه شده است و این در حالی است که عرضه مدل 12 گیگابایت رم در تاریخ دهم ژانویه خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی اوپو رینو 3 5G با قیمت 486 دلار برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار دارد، اما قیمت مدل 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معادل 528 دلار خواهد بود.

گوشی هوشمند اوپو رینو 3 پرو را می‌توان نسبت به مدل پایه آن، برتر دانست و به نظر می‌رسد ارزش پرداخت 100 دلار بیشتر را دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار