اخبار فناوریموبایلموتورولا

این گوشی موتورولا به ساعت مچی تبدیل می‌شود!

موتورولا چند ماه قبل از این گجت مفهومی جذاب که یک گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر است، رونمایی کرد و حالا در نمایشگاه MWC آن را در معرض نمایش گذاشته. باید خاطرنشان کنیم مانند دیگر گجت‌های به اصطلاح مفهومی، این محصول هم قرار نیست به این زودی‌ها راهی بازار شود و صرفا قرار است توانایی‌های فنی موتورولا را به رخ رقبا و علاقه‌مندان بکشد.

با توجه به همین موضوع، جزئیات فنی زیادی از این گوشی موتورولا اعلام نشده و فقط می‌دانیم که دارای نمایشگر ۶.۹ اینچی مبتنی بر pOLED است. در نمای جلویی، این گشوی تفاوت خاصی با گوشی‌های معمولی ندارد و فقط کمی کشیده‌تر است. تنها زمانی که آن را برمی‌گردانید متوجه تفاوت می‌شوید. به جای یک قاب سخت، پشت آن از چندین بخش با روکش پارچه‌ای بافته شده تشکیل شده که ممکن است ذهن شما را به سمت لوازم ورزشی ببرد. بدنه انعطاف‌پذیر برای این دستگاه ضروری است زیرا باید به سمت داخل خم شود، بنابراین نمی‌تواند مانند یک گوشی معمولی از یک بدنه یکپارچه فلزی یا پلاستیکی ساخته شود.

 

این دستگاه به دلیل داشتن چندین لولا می‌تواند به شکل‌های مختلف خم شود. به عنوان مثال می‌توانید آن را طوری تا کنید که برای تماشای ویدیو مناسب باشد و از سوی دیگر امکان قرارگیری آن به شکل عمودی روی میز هم وجود دارد. از همه جذاب‌تر، حتی می‌توانید این گوشی را به دور مچ دست خود ببندید تا به عنوان یک ساعت هوشمند پیشرفته از آن بهره ببرید. البته برای اینکه گوشی از دست شما نیفتد، باید یک دستبند مغناطیسی جداگانه به آن وصل کنید تا گوشی در جای خود محکم باقی بماند.

موتورولا هنوز رابط کاربری خاصی را برای این گوشی نوآورانه آماده نکرده است. در شرایط فعلی، این گوشی برای استفاده به عنوان ساعت به شدت حجیم است. با این حال، شاید این سؤال برای شما مطرح شود که پس هدف از این کل ماجرا چیست؟ چه کسی تمایل دارد گوشی خود را روی مچ دست خود ببندد؟ مجموعه لولاها چه مقدار از فضای داخلی ارزشمند را اشغال می‌کند؟ بدنه پوشیده از پارچه در مقابل آب یا عرق چگونه عمل می‌کند؟ سوالات زیادی وجود دارد که موتورولا حتی تلاش نکرده که به آن‌ها پاسخ دهد. اما نکته جالب در مورد گجت‌های مفهومی این است که می‌توانید جنبه‌های عملی را نادیده بگیرید و تنها روی تبدیل یک ایده بلندپروازانه به واقعیت تمرکز کنید.

 

شرکت موتورولا و شرکت مادر آن یعنی لنوو، علاقه‌ی زیادی به رونمایی از گجت‌های مفهومی دارند و گاهی اوقات برخی ایده‌های مطرح شده در محصولات نهایی به کار گرفته می‌شوند. بنابراین شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور، این گوشی موتورولا بتواند راهی بازار شود و کاربران از گوشی هوشمند به عنوان ساعت هوشمند هم بهره ببرند.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار