اپلاخبار فناوریموبایل

اولین آیفون با دوربین زیر نمایشگر بعد از سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود

سایت معتبر The Elec به نقل از منابع آگاه نوشته که بعد از سال ۲۰۲۶، اپل ممکن است برای آیفون از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند. طی سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد چشم‌انداز اپل برای آینده‌ی آیفون منتشر شده که ظاهرا این شرکت می‌خواهد آیفون را بدون هرگونه حفره‌ی نمایشگر راهی بازار کند.

در حال حاضر مواردی مانند سنسور مجاورت، سنسورهای فیس آی‌دی و دوربین سلفی در حفره‌ی نمایشگر آیفون تعبیه می‌شوند. با وجود اینکه طی چند سال گذشته گوشی‌های مختلفی با دوربین زیر نمایشگر راهی بازار شده‌اند، ولی این فناوری همچنان محدودیت‌های زیادی دارد و در ضمن کیفیت دوربین سلفی برای خریداران آیفون حائز اهمیت بالایی است.

با این حال، واقعیت این است که سیستم فیس‌ آی‌دی زیر نمایشگر نسبت به دوربین سلفی با چالش‌های کمتری روبرو می‌شود. زیرا این سنسورها فقط باید در حدی مناسب باشند که بتوانند نورهای نقطه‌ای بازتاب شده از صورت کاربر را دریافت کنند. به همین خاطر، بدون شک اپل در ابتدا سیستم فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل می‌کند و در گام بعدی این کار برای دوربین سلفی انجام می‌گیرد.

حالا در گزارش سایت The Elec آمده که این فناوری در بهترین حالت بعد از سال ۲۰۲۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد و این یعنی شاید آیفون ۱۹ در سال ۲۰۲۷ با چنین قابلیتی راهی بازار شود. ظاهرا اپل در این زمینه فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ را بررسی کرده ولی از نتایج به دست آمده چندان راضی نبوده اما ال‌جی بهتر توانسته نظر اپل را جلب کند. البته سیاست‌های محافظه‌کارانه‌ی این شرکت به این معناست که برای ارائه‌ی این مشخصه اصلا عجله‌ای ندارد.

در هر صورت چیزی که می‌دانیم این است که آیفون بالاخره با دوربین زیر نمایشگر راهی بازار می‌شود ولی در این میان با قاطعیت نمی‌توانیم بگوییم که چه زمانی این مشخصه ارائه خواهد شد.

منبع: ۹To5Mac

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار