اپلاخبار فناوریتبلت

اپل بهار سال آینده از دو آیپد ایر و و آیپد پرو جدید رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل بهار سال آینده قصد دارد از مدل‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو رونمایی کند که هر دو با تغییرات قابل توجهی راهی بازار خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات آیپد ایر این است که برای اولین بار و مانند آیپد پرو، در دو اندازه به دست کاربران می‌رسد. گفته می‌شود مدل کوچک‌تر بار دیگر از نمایشگر ۱۰.۹ اینچی بهره می‌برد ولی مدل بزرگ‌تر مانند مدل بزرگ‌تر آیپد پرو، مجهز به نمایشگر ۱۲.۹ اینچی خواهد بود. بنابراین کاربرانی که به آیپد ۱۲.۹ اینچی علاقه زیادی دارند ولی نمی‌خواهند قیمت بسیار بالای آیپد پرو را بپردازند، می‌توانند سراغ آیپد ایر جدید بروند.

در طرف مقابل، آیپد پرو جدید قرار است برای اولین بار مجهز به نمایشگر OLED شود. در حال حاضر آیفون‌ها و اپل واچ‌ها از نمایشگر OLED بهره می‌برند ولی استفاده از چنین نمایشگری برای آیپدها، هزینه‌ی ساخت را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در مقایسه با mini-LED، نمایشگرهای OLED می‌توانند رنگ سیاه عمیق‌تر و رنگ‌های جذاب‌تری را نمایش دهند. این مشخصه مختص آیپد پرو خواهد بود و مدل‌های جدید آیپد ایر قرار است با همان پنل‌های همیشگی راهی بازار شوند.

 

در گزارش بلومبرگ آمده که مدل گران‌تر آیپد پرو جدید از چیپست M3 بهره می‌برد که یک تراشه ۳ نانومتری جدید محسوب می‌شود. این تراشه نسبت به M2 در زمینه‌ی پردازش گرافیکی عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌کند. با وجود اینکه اپل قصد دارد نسل جدید آیپد مینی را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند، ولی هنوز مشخص نیست که آیا این تبلت در کنار آیپد ایر و پرو جدید رونمایی می‌شود یا نه.

در کنار این آیپدها، قرار است با نسل جدید اپل پنسل و مجیک کیبورد روبرو شویم. باید خاطرنشان کنیم برای اولین بار بعد از معرفی آیپدها، در سال ۲۰۲۳ این شرکت هیچ آیپد جدیدی رونمایی نکرده و درآمد حاصل از فروش‌ آیپدها در سال ۲۰۲۳ با افت روبرو شده است. طبق این گزارش بلومبرگ، احتمالا اوایل فروردین با این تبلت‌های جدید روبرو می‌شویم.

منبع: MacRumors

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار