نقدوبررسی انواع بازی ها

نقد و بررسی بازی For Honor: نبردی برای کسب افتخار و شرافت

این روزها اغلب بازی‌های آنلاین و چند نفره اکشن به مبارزه با سلاح‌های گرم و مدرن اختصاص یافته‌اند. پس اگر شما نیز همانند من از طرفداران سبک بازی‌های مبارزه با سلاح سرد و قرون وسطایی باشید، از کمبود یک بازی با این سبک به صورت آنلاین و مولتی‌پلیر رنج می‌برید. اما بازی For Honor اینجاست تا پاسخگوی این نیاز شما باشد! در این مطلب سعی خواهیم داشت تا به بررسی بازی For Honor پرداخته و به نقاط قوت و ضعف آن اشاره کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نقد و بررسی بازی For Honor: شانه به شانه هم نژادان، رو در روی دشمنان

بازی فور آنر که در سبک مبارزه با سلاح سرد جریان دارد، با کنار هم قرار دادن یک بخش داستانی و انفرادی و همچنین یک دنیای بزرگ آنلاین با انواع و اقسام مبارزات به شیوه‌های مختلف از هر جهت سعی داشته تا طرفداران این سبک خاص را راضی کند. در این بازی شما در نقش سربازی از سه نژاد اصلی یعنی شوالیه‌ها، واکینگ‌ها و سامورایی‌ها در حال تلاش برای مبارزه با دشمنان و گسترش قلمرو نژاد خود خواهید بود. در ادامه این مقاله به بررسی مکانیزم‌های بازی و همچنین مو شکافی بخش داستانی و مولتی پلیر آن خواهیم پرداخت.

بررسی بازی For Honor
نقد و بررسی بازی For Honor

مکانیزم بازی: همه چیز به سرعت عمل و توانایی‌های شما بستگی دارد

در یک مبارزه رو در رو و مستقیم، سرعت عمل و همچنین توانایی‌ها و خلاقیت شما در مبارزه اصلی‌ترین نقش را در تعیین نتیجه خواهد داشت. در هنگام مبارزه دو نوار سبز و سفید رنگ بر روی سر شما قابل مشاهده است. نوار سبز رنگ نشان دهنده میزان سلامتی و نوار سفید رنگ نشان دهنده میزان انرژی شماست. هر ضربه و حرکت سریع در حین مبارزه مقدار مشخصی از انرژی را کاهش می‌دهد. این نوار پس از مدت کوتاهی به حالت اولیه خود بازگشته و مجددا امکان انجام حرکات سریع را به شما خواهد داد. در صورت خالی شدن نوار انرژی، سرعت حرکات شما به شدت کاهش خواهد یافت و باید تا پر شدن مجدد آن در حد توان از دشمن خود دوری کنید.

در بازی For Honor برای حمله به حریفان از سه ویژگی اصلی ضربه سبک، ضربه سنگین و ضربه برای باز کردن حالت تدافعی حریف برخوردار خواهید بود. این سه ویژگی می‌توانند به صورت ترکیبی استفاده شده و اثربخشی بیشتری داشته باشند. در هنگام حمله با انتخاب یکی از سه جهت ممکن، می‌توانید موقعیت خود را برای ضربه زدن مشخص کنید. همان طور که اشاره شد، در این بازی سه نژاد مختلف وجود داشته و هر یک از این سه نژاد دارای کاراکترهای مخصوص به خود هستند. هر یک از این کارکترها با ویژگی‌های متفاوت خود برای سبک خاصی از مبارزه مناسب بوده و ضربات ترکیبی مخصوص به خود را دارند که در هنگام مبارزه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مکانیزم  بازی For Honor
توجه به جهت حمله و دفاع حریف بسیار مهم است

علاوه بر این حرکات اصلی، چند حرکت جانبی دیگر نیز برای حمله به حریفان در بازی وجود دارد که بین تمامی کاراکترها مشترک بوده و تنها نحوه اجرای آن‌ها متفاوت است. اما همه چیز به حملات ختم نمی‌شود. شما باید در برابر ضربات دشمن نیز عکس‌العمل مناسب و سریعی را از خود به نمایش بگذارید. برای این کار لازم است تا جهت تدافعی خود را با جهت ضربه حریف یکسان کرده و آماده دفاع در برابر ضربه و یا حتی اجرای یک ضد حمله بر روی دشمنتان باشید.

لازم به ذکر است در این بازی در صورتی که ضربه نهایی شما به حریف، یک ضربه سنگین باشد، امکان یک اعدام نمایشی نیز برای شما فراهم خواهد شد. برعکس بازی Mortal Kombat برای انجام این حرکات نهایی نمایشی نیازی به دانش خاصی نخواهید داشت. تنها با فشردن یکی از کلیدهای E یا Q می‌توانید از اعدام حریف خود به خشونت‌آمیزترین شکل ممکن لذت ببرید!

فینیشینگ های بازی For Honor
یک نمونه از اعدام‌های خشونت آمیز و تماشایی!

وجود حالت‌های مختلف برای موقعیت‌های تهاجمی و دفاعی در کنار ویژگی‌های خاص و متفاوت هر یک از شخصیت‌های بازی باعث شده تا بازی For Honor از هر جهت یک مبارزه نزدیک به واقعیت و نفس‌گیر را برای شما به ارمغان آورد. همچنین وجود برخی پرتگاه‌ها و موقعیت‌های خطرناک موجود در نقشه باعث شده تا هر یک از طرفین با یک لحظه غفلت نتیجه بازی را از دست بدهند. مکانیزم بازی For Honor با طیفی غنی از حرکات و حالات، دست شما را برای اجرای هر تکنیکی باز گذاشته است.

داستان بازی For Honor: مقدمه‌ای برای بخش آنلاین

با اجرای بخش داستانی بازی For Honor متوجه خواهید شد که هدف سازندگان این بازی ارائه یک تجربه انفرادی و داستانی نبوده است. در این بخش شما یک خط داستانی را دنبال خواهید کرد که با مبارزه در جبهه شوالیه‌ها آغاز شده، در قسمت وایکینگ‌ها ادامه یافته و در نهایت در بخش سامورایی‌ها به اتمام می‌رسد. در هر یک از مراحل این بازی، کنترل یکی از شخصیت‌های این نژادها به شما سپرده خواهد شد تا به انجام مراحل و وظایف بپردازید. در واقع هدف اصلی بخش داستانی و انفرادی این بازی آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و ضربات ترکیبی هر یک از شخصیت‌های مختلف است.

داستان بازی For Honor
روند داستانی بازی For Honor جذابیت‌های خاص خود را دارد

جوایز به دست آمده برای عبور از مراحل نیز در واقع هیچ ارتباطی به این بخش نداشته و تنها در قسمت آنلاین قابل استفاده‌اند. عدم وجود یک شخصیت ثابت و امکان سفارشی‌سازی آن باعث شده تا بازیکنان هیچ احساس تعلقی به بخش داستانی این بازی نداشته و صرفا از آن به عنوان یک تجربه گذرا یاد کنند. هرچند که در طول مراحل بازی در برخی از قسمت‌های نقشه شاهد مکان‌های جذاب و قابل توجهی هستیم که برخی از آن‌ها روایت مربوط به خود را دارند. اما در حالت کلی می‌توان به این نتیجه رسید که بازی For Honor از همان ابتدا در دل یک خط داستانی قصد پروراندن بخش مولتی پلیر خود را داشته است.

بخش آنلاین بازی For Honor: دنیایی پویا با قسمت‌های مختلف و جذاب

بخش چند نفره و آنلاین بازی For Honor یک نقشه بسیار وسیع و گسترده را در مقابل شما قرار می‌دهد. هر یک از سه نژاد اصلی این بازی گوشه‌ای از این نقشه را در اختیار داشته و با نژادهای دیگر مرز مشترک دارند. شما می‌توانید با قرار دادن پرچم خود در یکی از نقاط مرزی در داخل خاک نژاد خود و یا یکی دیگر از نژادها، از مناطق خود دفاع کرده و یا به سرزمین همسایگان حمله ببرید. علاوه بر شما، بازیکنان دیگر نیز می‌توانند پرچم‌های خود را در یکی از این مناطق قرار دهند. هرچه در طول روز فعالیت بیشتری داشته و امتیاز بیشتری کسب کنید، قدرت شما در ناحیه مشخص شده نیز افزایش می‌یابد. در نهایت پس از گذشت مدت زمان معینی، بسته به تعداد سربازان موجود در هر منطقه ممکن است ناحیه جدیدی را به دست آورده و یا یکی از قسمت‌های خاک خود را از دست دهید.

بخش آنلاین بازی For Honor
تنوع بخش‌های آنلاین بازی For Honor شما را شگفت زده می‌کند

با انتخاب هر یک از شخصیت‌ها و انجام بازی آنلاین، آیتم‌های جدیدی مخصوص آن شخصیت کسب کرده و با کسب تجربه می‌توانید به سفارشی‌سازی شخصیت منتخب بپردازید. آیتم‌های به دست آمده و همچنین میزان تجربه کسب شده برای هر شخصیت به صورت مجزا محاسبه می‌شود. بازی For Honor دست شما را برای انتخاب یک سبک مبارزه آنلاین باز گذاشته است، دوئل‌های انفرادی و دو به دو، فتح پرچم، دفاع از قلعه و یا حمله به آن و بسیاری از انواع بازی‌های دیگر تنها قسمتی از این دنیای وسیع را شامل می‌شوند. این قسمت از بازی می‌تواند مدت‌ها شما را سرگرم نگه دارد.

امکان سفارشی‌سازی بسیار گسترده

در بازی For Honor می‌توانید شخصیت منتخب خود را به هزاران هزار شیوه مختلف شخصی‌سازی کنید. از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای زره و لباس‌ها گرفته تا لباس‌های خاص و ویژه، همگی برای انتخاب یک شخصیت و همچنین ایجاد یک نماد و پرچم مخصوص برای شما در دسترستان قرار خواهد گرفت. علاوه بر سفارشی‌سازی لباس، می‌توانید ضربات نهایی و حرکات مخصوص به خود را نیز خریداری و سفارشی‌سازی کرده و جلوه زیبایی به مبارزات خود ببخشید.

سفارشی سازی در بازی For Honor
طیف گسترده‌ای از آیتم‌های سفارشی در اختیار شماست

یک خبر بد برای افراد متقلب!

قابل رویت بودن حریفان، نبردهای رو در رو و همچنین مشخص بودن میزان تأثیر هر ضربه باعث شده تا هر تقلبی در این بازی به سادگی قابل کشف باشد. برخلاف اغلب بازی‌های آنلاین که در آن‌ها افراد متقلب به دور از چشم همه و از طریق روش‌های خاصی می‌توانند از قدرت‌های خاصی برخوردار شوند، در این بازی چنین کاری به سادگی امکان‌پذیر نیست. چرا که در صورت استفاده از کدها و روش‌های تقلب، به سرعت این موضوع آشکار شده و در انتهای بازی می‌توان شخص متقلب را گزارش کرد. مطمئناً یوبی سافت جرایم سنگینی را برای این افراد در نظر گرفته است.

نبردی برای کسب افتخار و شرافت

بازی For Honor یک سبک مبارزه آنلاین متفاوت را برای علاقه‌مندان خود ارائه می‌کند. هرچند که بخش داستانی آن نمی‌تواند آن طور که باید نیازهای یک بخش داستانی را برطرف ساخته و به یک تجربه ماندگار انفرادی تبدیل شود. اما بدون شک بخش آنلاین این بازی از هر جهت قابل تقدیر بوده و طیف بالای سفارشی‌سازی و سبک‌های مبارزه آن ساعت‌ها شما را در دنیای خود غرق خواهد کرد. اگر به نبردهای قرون وسطایی و یا به تاریخ هر یک از نژادهای شوالیه، وایکینگ و یا سامورایی علاقه‌مندید، تجربه این بازی جذاب و سرگرم‌کننده را به هیچ وجه از دست ندهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار