لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتال

کدام درایو نوری اکسترنال مناسب برای لپ تاپ را بخریم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

در سال های اخیر در پی کاهش ضخامت لپ تاپ های مدرن، سهولت حمل و جابه جایی آنها و به لطف گسترش سرویس های پخش موسیقی و ویدیو آنلاین، به ندرت شاهد وجود درایوهای نوری به دلیل قدیمی شدن این فناوری بر روی لپ تاپ ها هستیم. بنابراین اگر مایل نیستید هرگز نیازی به پخش دیسک نخواهید داشت. اما اگر چندین دهه ازCD ، DVD یا Blu-ray برای تماشای اطلاعات مختلف استفاده نموده و یا آرشیوی از فیلم ها و اطلاعات شخصی برای بایگانی دارید، نیازمند تهیه یک درایو نوری مناسب خواهید بود.

در حال حاضر، در هر خانه ای یک لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد و هر رایانه یا لپ تاپ دارای یک درایو نوری است که خیلی زود خراب می شود، و جایگزین افراد برای آن استفاده از درایو خارجی می باشد، زیرا خیلی زود خراب نشده و برای مدت زمان طولانی تری کار می کنند. توسط درایو نوری خارجی شما می توانید داده ها را به هر درایو خارجی منتقل کنید زیرا فقط نیاز به یک کابل USB دارید که از قبل در هر لپ تاپ یا رایانه موجود است.

در هنگام خرید یک درایو نوری خارجی باید به نکات مختلفی توجه نمود. بهترین درایوهای خارجی باریک، سبک و در عین حال خوش ساخت، قابل اعتماد و سریع خواهند بود. در حالی که برخی از مدل ها می توانند DVD را به سادگی بخوانند، بعضی دیگر ممکن است قابلیت خواندن و نوشتن یا قابلیت پخش دیسک های Blu-ray را نیز داشته باشند و همچنین به راحتی با سیستم عامل های مک و ویندوز کاملا سازگار خواهند بود. پس برای یافتن بهترین درایو نوری خارجی مطابق با نیازهای خود، به مطالعه راهنمای خرید ما ادامه دهید.

درایو Blu-ray اکسترنال ایسوس مدل SBW-06D2X-U

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • وزن و ابعاد مناسب
  • طراحی بسیار زیبا
  •  پشتیبانی از BDXL – حداکثر ذخیره اطلاعات تا ۱۲۸ گیگابایت
  •  سرعت نوشتن و خواندن فوق العاده

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا

درایو Blu-ray اکسترنال ایسوس مدل « SBW-06D2X-U»، در ابعاد ۱۸٫۵ × ۱۴۰ × ۱۵۷ میلی‌متر و وزن ۲۸۰ گرم توانسته به دلیل طراحی زیبا و چشم نواز خود برنده دو جایزه IF Design 2011 و ۲۰۱۲ Taiwan Excellence گردد. این درایو نوری با پشتیبانی از فناوری بلوری می تواند امکان دخیرسازی اطلاعات بیشتری برای شما فراهم آورد. این دیسک تنها از دیسک های بلوری پشتیبانی نمی کند و به راحتی می توان از آن‌ برای دیسک های دیگر هم استفاده کرد.

این محصول از طریق پورت USB2 به سیستم متصل شده و زمان دسترسی تصادفی معادل ۴۵۰ میلی‌ثانیه داشته و سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی دارد. درایو نوری خارجی ایسوس به راحتی با تمامی سیستم عامل هایWindows 10, 8, 7, Vista, XP, Mac OS X 10.6 سازگاری دارد.

درایو Blu-ray اکسترنال سامسونگ مدل SE-506

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • وزن و ابعاد مناسب
  •  سرعت نوشتن و خواندن فوق العاده
  •  سازگاری با تلویزیون هوشمند

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

درایو Blu-ray اکسترنال سامسونگ مدل SE-506، با طراحی زیبا، باریک و وزن ۳۰۰ گرمی محصولی ایده‌آل از نظر استفاده روزمره و جابه جایی به شمار می آید. این محصول تمام توان مورد نیاز خود را از طریق اتصال USB تأمین می کند و بنابراین مشکلی برای کابل برق وجود ندارد و همچنین توانایی خواندن و نوشتن DVD و بلوری را دارا می باشد.

درایور نوری سامسونگ می تواند در تلویزیون های هوشمند شما عملکرد ورودی داشته و بنابراین می توانید Blu-ray و DVD ها را از تلویزیون خود تماشا کنید. این محصول از استانداردهای FCC ، CE و ROHS بهره برده و با سیستم عامل های ویندوز  XP / 7 / 8 / Vistaو Mac 10.4.6  و بالاتر سازگاری دارد.

درایو DVD اکسترنال سیگیت مدل M101

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • وزن و ابعاد مناسب
  •  قیمت مناسب
  • سرعت نوشتن و خواندن مناسب

نقاط ضعف

  •  ندارد

درایو DVD اکسترنال سیگیت مدل M101، محصولی در وزن ۲۲۰ گرم و ابعاد ۱۳۵x136x140 میلی‌متر بوده و به عنوان یک وسیله کاربردی و قابل حمل با قابلیت خواندن و نوشتن دیتا بر روی انواع CD  و  DVD به عنوان رایتر اکسترنال قابل استفاده می باشد. این محصول از طریق پورت USB با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگار است.

درایو DVD اکسترنال ام اس آی مدل ECD-819

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • وزن و ابعاد مناسب
  • قیمت مناسب
  • سرعت نوشتن و خواندن مناسب
  • سازگاری با پورت USB3

نقاط ضعف

  • ندارد

درایو DVD اکسترنال ام اس آی مدل ECD-819، محصولی در وزن ۴۰۰ گرم و ابعاد ۱۴٫۹  x14.6x  ۱٫۷ میلی‌متر می باشد. این محصول با قابلیت پشتیبانی از پورت USB3 به عنوان یک وسیله کاربردی و قابل حمل، قابلیت خواندن و نوشتن دیتا بر روی انواعCD  و  DVDرا با سرعت خواندن و نوشتن X8 را دارا می باشد. این محصول با قابلیت پشتیبانی از دیسک‌های ۱۲ سانتی متری با سیستم عامل های ویندوز XP، ویندوز ۲۰۰۳، ویندوز ویستا، ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۱۰ و مک او اس سازگار است.

درایو DVD اکسترنال ایسوس مدل ZenDrive U9M (SDRW-08U9M-U)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  وزن و ابعاد مناسب
  • طراحی زیبا
  • سرعت نوشتن و خواندن مناسب
  • سازگاری با پورت USB Type-C

نقاط ضعف

  •  ندارد

درایو نوری «ZenDrive U9M» محصولی از شرکت «ایسوس»، محصولی با طراحی زیبا و در وزن ۲۴۵ گرم و ابعاد ۱۴ × ۱۳۵ × ۱۴۲ میلی‌متر می باشد. این محصول با قابلیت پشتیبانی از پورت جدید و پر سرعت USB Type-C به عنوان یک درایو نوری کاربردی و قابل حمل، قابلیت خواندن و نوشتن دیتا  با سرعت بالا را بر روی انواعCD  و  DVDتک لایه و دو لایه را با سرعت خواندن و نوشتن X8 و X6 را با زمان دسترسی تصادفی ۱۴۰ میلی ثانیه را دارا می باشد. این محصول با سیستم عامل های ویندوز XP، ویندوز ۲۰۰۳، ویندوز ویستا، ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۱۰ و مک او اس سازگار است. این درایو نوری در چهار رنگ مشکی، طلایی، بژ و نقره‌ای قابل تهیه است.

درایو DVD اکسترنال لایت آن مدل eBAU108

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • وزن و ابعاد مناسب
  • قیمت مناسب
  • سرعت نوشتن و خواندن مناسب
  •  قابلیت Smart-Burn
  • سازگاری با تلویزیون هوشمند
  • پشتیبانی از M-DISC

نقاط ضعف

  • ندارد

درایو DVD اکسترنال فوق العاده باریک و فوق العاده شیک eBAU108، که به گفته شرکت لایت آن سبک ترین درایو دی وی دی خارجی جهان است. این محصول تنها ۲۲۰ گرم وزن داشته  و ضخامت آن ۱۳٫۵ میلی متر بوده و در صورت نیاز به استفاده از درایو نوری در هر مکان و زمان، به راحتی در کیف شما جای خواهد گرفت. همچنین وجود رابط مجهز به USB باعث می شود این محصول قابل حمل تر و راحت تر باشد.

مهمترین ویژگی های این درایو نوری اکسترنال شامل یک رابط USB بدون درایور سازگار با تمام سیستم عامل های اصلی از جمله ویندوز ۸، ویندوز ۷، ویستا، XP، لینوکس و MAC OS، قابلیت Smart-Burn، تنظیم سرعت خواندن، سازگاری با تلویزیون جهت اجرای اجرای انواع فایل‌های چندرسانه‌ای مانند صدا، عکس و ویدیو به‌عنوان یک پخش‌کننده‌ی مالتی‌مدیا می باشد.

این محصول به کمک فناوری SMART-X می تواند هنگام تماشای DVD ها محیطی آرام و ساکت و در هنگام کپی کردن داده ها بیشترین سرعت را برای شما به ارمغان آورد. این ویژگی حداکثر سرعت خواندن داده را با توجه به نوع کار و کیفیت دیسک تنظیم می کند و همیشه برای هر کاری که انجام می دهید، بهترین کیفیت خواندن، سرعت خواندن و بی صدا ترین عملکرد را خواهید داشت.

جمع‌بندی

بسته به نوع استفاده شما از یک درایور اکسترنال خارجی به منظور تماشا و اجرای محتواهای مختلف یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ارزشمند خود می بایست به تهیه یک درایو نوری بلوری یا با صرف هزینه کمتر به تهیه یک درایو نوری DVD اقدام نمایید. پیشنهاد می کنیم برای تهیه درایو نوری اکسترنال بلوری، سامسونگ مدل SE-506 و برای تهیه درایو نوری اکسترنال DVD، لایت آن مدل eBAU108  و ایسوسZenDrive U9M را مد نظر خود قرار دهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار