هوآوی

هواوی می‌گوید با وجود تحریم‌های جدید به آپدیت اندروید گوشی‌های خود ادامه می‌دهد

به نظر می‌رسد مشکلات هواوی تمامی ندارند. اگر پیگیر خبرهای مربوط به تحریمهای آمریکا علیه هواوی بوده باشید، احتمالا می‌دانید که دولت آمریکا چند بار مجوز موقتی برای این شرکت صادر کرده که یکی از بندهای آن مربوط به امکان آپدیت گوشی‌های عرضه شده قبل از آغاز تحریم‌ها است. حالا با توجه به اینکه دولت آمریکا دیگر این مجوز موقتی را تأیید نکرده، وضعیت آپدیت گوشی‌های هواوی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در حال حاضر اگرچه بخش موبایل هواوی به طور غیر رسمی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های موردنظر را تأیید کرده، ولی گوگل هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است. روی هم رفته وضعیت اندروید گوشی‌های هواوی بسیار پیچیده است. از یک طرف بعد از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه هواوی در سال ۲۰۱۹، بسیاری از گوشی‌های عرضه شده بعد از این تاریخ از سرویس‌های گوگل بهره نمی‌برند. اما از طرف دیگر، تعداد زیادی از گوشی‌های هواوی مجهز به سرویس‌های گوگل هستند و مشمول پشتیبانی ۲ ساله مربوط به آپدیت اندروید به حساب می‌آیند.

سؤال اصلی این است که آیا دسته دوم گوشی‌ها به‌روزرسانی می‌شوند یا نه که توییت بخش موبایل هواوی تا حدی به این پرسش پاسخ داده است. در این توییت آمده که تحریم‌های جدید هیچ تأثیری بر روی گوشی‌های موجود هواوی ندارند؛ آن‌ها همچنان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی دریافت خواهند کرد. با این حال، احتمالا این به‌روزرسانی‌ها مربوط به پروژه متن باز اندروید خواهد بود که هواوی برای بهره‌گیری از آن‌ها منع قانونی ندارد.

زمانی که صحبت از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل می‌شود، ابهام قضیه افزایش پیدا می‌کند و معلوم نیست که آیا مثلا خود گوگل پلی استور و سرویس‌های گوگل در این گوشی‌ها می‌توانند آپدیت شوند یا نه. با توجه به سکوت گوگل در قبال این موضوع، هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم درباره آن اظهارنظر کنیم.

روی هم رفته فشار دولت ترامپ بر روی شرکت هواوی همچنان رو به افزایش است و در این زمینه می‌توانیم به تحریم جدید مربوط به تراشه هم اشاره کنیم که خرید تراشه‌های ساخت دیگر شرکت‌ها را برای هواوی بسیار مشکل‌تر از گذشته می‌کند.

منبع: Slash Gear

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار