دوربین

صدرنشینی کانن در بازار دوربین‌های DSLR و بدون آینه برای هفتمین سال

طبق آخرین آمار منتشر شده برند ژاپنی کانن (Canon) که از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های سازنده به شمار می‌رود برای هفدهمین سال متوالی بیشترین سهم از بازار جهانی دوربین‌های DSLR و بدون آینه را به‌خود اختصاص داد.

در عصر ظهور دوربین‌های دیجیتال تک‌لنزی بازتابی (DSLR) کانن با عرضه‌ی دوربین EOS 300D در ماه سپتامبر ۲۰۰۳، بازار را به کنترل خود درآورد و مجموعه‌ای از دوربین‌های رده‌بالا و محبوب را به بازار عرضه کرده است. هریک از این دوربین‎ها در گذر زمان یک محصول مهم به شمار می‌آمدند و توجه بسیاری را به خود جلب کردند. جالب است بدانید دوربین EOS 300D قیمتی بسیار رقابتی داشت و از یک  طراحی جمع‌و‌جور و سبک وزن برخوردار بود که در همان زمان توانست بیشترین سهم بازار را در اختیار خود قرار دهد. این محصول عالی نقش مهمی در زمینه رشد دوربین‌های DSLR  به خود اختصاص داد. از آن زمان تا به امروز برند کانن محصولات قابل توجهی از جمله دوربین‌های حرفه‌ای سری EOS-1D و همچنین سری EOS 5D را در اختیار علاقمندان عکاسی قرار داده است تا راه را برای ضبط ویدئوی بهتر با دوربین‌های DSLR همواره کند.

در سال ۲۰۱۹ کانن ۶ دوربین متنوع با لنز قابل تعویض را به بازار عرضه کرد و از بین این محصولات می‌توانیم به دوربین فول فریم بدون آینه EOS RP در ماه مارس و همچنین یک دوربین DSLR با‌ نام EOS 90D در ماه سپتامبر اشاره کنیم. تنوع بالای محصوالات عکاسی کانن باعث شد این شرکت بتواند جایگاه اول برترین شرکت در زمینه ساخت دوربین‌های دیجیتال را از آن خود کند و با بیشترین سهم بازار جهانی عملکردی بهتر از رقبایش داشته باشد.

کانن در بیانیه خود اعلام کرده است که این شرکت مفتخر است اعلام کند:

دوربین‌های دیجیتالی دارای لنز قابل‌تعویض این شرکت (یعنی دوربین‌های DSLR و بدون آینه) توانسته‌اند باری دیگر بیشترین سهم از بازار را در اختیار بگیرند. این هفدهمین سال متوالی (از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹) است که دوربین‌های کانن به این موفقیت دست پیدا می‌کنند.

قائم‌مقام ارشد کانن در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در رابطه با این موفقیت جدید می‌گوید:

حفظ جایگاه نخست بیشترین سهم بازار دوربین‌های دیجیتالی دارای لنز قابل‌تعویض برای هفدهمین سال متوالی، موفقیتی جدید به‌شمار می‌آید که باید آن را جشن گرفت. این موفقیت همچنین تسلط و البته تعهد کانن در این بخش از بازار را تقویت می‌کند. کانن با داشتن محصولاتی که در بازار حرف اول را می‌زنند و EOS R5 نمونه‌ دیگر آن‌ها خواهد بود، قصد دارد همچنان نوآوری‌های فنی را در تمامی محصولاتش به‌رخ بکشد.

گفتنی است کانن قطعات و اجزای کلیدی به‌کاررفته در محصولات تصویربرداری‌اش نظیر دوربین‌های سری EOS را خودش می‌سازد و فعالیت‌های زیادی در این حوزه دارد؛ همچنین برای سال‌های متمادی به تولید قطعات حسگرهای تصویر CMOS، پردازنده‌های تصویر و همچنین لنزهای قابل‌تعویض می‌پردازد. کانن با توجه به شعار همیشگی خود سرعت زیاد، تجربه کاربری راحت و کیفیت بالای تصویر را برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.

یکی از اهداف کانن بهبود فناوری‌هایش در زمینه‌ی تصویربرداری است تا بتواند به‌خوبی با نیازهای روزافزون کاربران در سراسر دنیا همگام شود.در حال حاضر کانن بر روی دوربین حرفه‌ای فول فریم بدون آینه EOS R5 کار می‌کند این دوربین از حسگر فول فریم CMOS بهره می‌گیرد و از ضبط ویدئو 8K هم پشتیبانی می‌کند که امکان فیلمبرداری مداوم با سرعت بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

یکی دیگر  از هدف‌های کانن بالا بردن تنوع محصولات است تا بتوانند به نیاز کاربران در سراسر دنیا پاسخ دهند؛ به طوری که این شرکت هم دوربین‌های رده‌بالا برای عکاسان حرفه‌ای را عرضه می‌کند و هم مدل‌های کم‌قیمت‌تر را برای کاربران معمولی در نظر گرفته‌ است. کاربران با استفاده از دوربین‌های کانن می‌توانند تصاویری حرفه‌ای و باکیفیت‌تر را از مناظر و سوژه‌ها بگیرند و لحظات جذابی را خلق کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار