دوربین ها

کدام دوربین کامپکت (دیجیتال) را بخریم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که امروزه با پیشرفت چشمگیر در قابلیت عکس برداری توسط تلفن های هوشمند، اثرات چشمگیر در کاهش تقاضا و میل کاربران برای خرید دوربین های عکاسی دیجیتال و ساده تر وارد شده است.

با این وجود خرید دوربین دیجیتال تجربه ای بسیار متفاوت از چند سال پیش است. بهترین دوربین های کامپکت می توانند از نظر کیفیت تصویر با دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه رقابت داشته باشند، اما با این وجود آنقدر کوچک هستند که به راحتی در جیب یا کیف جای می گیرند. این محصولات در مقابل دوربین های DSLR و بدون آینه، که گزینه تعویض لنزها را ارائه می دهند، یک دوربین جمع و جور بوده که همه آنچه برای شروع عکسبرداری لازم است را در لحظه خارج کردن از جعبه در اختیار شما قرار می دهد.

با این وجود، بهترین دوربین های دیجیتال با سنسورهای بزرگتر و قابلیت های متنوع تر، همچنان از رده بندی بالاتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. یک دوربین کامپکت خوب در مقایسه با بهترین گوشی های هوشمند بازار مناسب برای عکاسی، به شما امکاناتی مانند زوم اپتیکال، عملکرد سریع تر، انعطاف پذیری بیشتر، عملکردی بهتر در شرایط نور کم و شب، ارگونومی ساده تر، لرزشگیر بهتر تصویر و یک سنسور بزرگتر برای عکس های واضح را می دهند، به ویژه اگر قصد چاپ عکس های خود را دارید. اگر قصد تهیه یک دوربین دیجیتال برای استفاده های روزانه و یا حرفه ای به عنوان دوربین اول یا ثانویه را دارید، در این راهنما در معرفی و بررسی بهترین دوربین های کامپکت (دیجیتال) با ما همراه باشید.

دوربین دیجیتال کانن مدل  SX620 HS

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  استفاده آسان
  • طراحی مدرن
  •  بدنه‌ی سبک
  •  بزرگنمایی مطلوب
  • فیلمبرداری Full HD
  • عکاسی پیاپی ۷٫۱ فریم بر ثانیه
  • دارای WIFI و NFC

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  •  محدودیت سرعت فیلم‌برداری Full HD به ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین دیجیتال کانن مدل  SX620 HS، در ابعاد ۲۸ × ۵۷ × ۹۷ میلی متر و وزن ۱۸۲ گرم، محصولی ایده آل و جمع و جور به عنوان جایگزین برای کسانی که جدیدترین و بهترین تلفن های هوشمند با فناوری دوربین فوق پیشرفته را ندارد. این دوربین با حسگر CMOS و دقت ۲۰ مگاپیکسلی، بزرگنمایی ۲۵ برابری و حداکثر رزولوشن ۳۸۸۸ × ۵۱۸۴ محصولی مناسب برای استفاده افراد در سنین مختلف است.

این محصول به محض خروج از جعبه و اتصال کارت حافظه به سرعت قابل استفاده است و به صورت پیش فرض روی Auto تنظیم شده است، که با تنظیم خودکار سرعت شاتر، دیافراگم و ISO مطمئن می شوید که میزان نوردهی در عکس های شما صحیح است. همچنین با رفتن به قسمت تنظیمات امکان تنظیمات پیشرفته تر برای عکس ها و فیلم های شما وجود خواهد داشت.

این دوربین می تواند با کیفیت FULL HD و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ویدیو ضبط نماید و رنگ ها را با کیفیت بالا ارائه دهد. اما از آنجا که با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه عمل می کند، دوربین توانایی ضبط فیلم به صورت آهسته را ندارد. این دوربین از یک صفحه نمایش ۳ اینچی از نوع TFT-LCD با دقت ۹۲۲,۰۰۰ نقطه بهره می برد. این محصول با خروجی های متنوع HDMI، USB، PictBridge و خروجی تلویزیون، به همراه میکروفون و اسپیکر داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین کانن از یک باتری لیتیوم یونی NB-13L استفاده نموده، که با یک بار شارژ کامل در حدود ۲۹۵ عکس در حالت معمولی و ۴۰۵ عکس در حالت ECO شما را همراهی خواهد کرد.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل Smart WiFi WB800

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  استفاده آسان
  • طراحی زیبا و بدنه باکیفیت
  • بزرگنمایی مطلوب
  • فیلمبرداری Full HD
  • صفحه نمایش لمسی
  • قابلیت اشتراک گذاری تصاویر آنلاین
  •  دارای WIFI

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  • محدودیت سرعت فیلم‌برداری Full HD به ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل Smart WiFi WB800، در ابعاد ۲۲ × ۶۵ × ۱۱۱ میلی متر و وزن ۲۱۸ گرم، محصولی در ابعاد جیب با بزرگنمایی ۲۱ برابر، صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی واضح، سنسور ۱۶٫۳ مگاپیکسلی BSI CMOS، ضبط ویدئوی Full HD، فلش پاپ آپ و Wi-Fi برای اشتراک مستقیم در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. اگرچه دوربین کاملاً از پلاستیک ساخته شده است اما کیفیت ساخت خوب به نظر می رسد و طراحی سفید روشن این نسخه ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. کنترل ها و هندلینگ دوربین خوب است، دکمه ها همه در دسترس دست راست شما قرار دارند و کنترل بزرگنمایی در بالای دکمه شاتر قرار دارد.

بالای دوربین یک دکمه Direct Link قرار دارد که می توان به راحتی ایمیل خود را بر روی آن تنظیم نمایید و همچنین فیلم ها می توانند مستقیماً در YouTube بارگذاری شوند و دوربین دارای یک مرورگر وب داخلی برای ورود به سایت های شبکه های اجتماعی یا باز کردن شبکه های Wi-Fi در صورت لزوم است. . این محصول با خروجی های متنوع، به همراه میکروفون و اسپیکر داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی SLB-10A استفاده نموده، که عملکرد مناسبی دارد، اگرچه استفاده طولانی مدت از Wi-Fi باعث افزایش مصرف باتری خوهد شد.

دوربین دیجیتال کانن مدل  G5 X

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • استفاده آسان
  • طراحی زیبا و بدنه باکیفیت
  • خوش دست
  • کیفیت عکاسی و فیلم برداری بالا
  • صفحه نمایش لمسی چرخان
  •  فیلم‌برداری Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  •  امکان عکاسی سلفی
  • دارای WIFI و NFC

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا

دوربین دیجیتال کانن مدل G5 X، در ابعاد ۷۶ × ۴۴ × ۱۱۲ میلی متر، وزن ۳۵۳ گرم و بدنه ای فلزی و ساختاری محکم، یک دوربین مسافرتی یا خانوادگی تقریباً ایده آل برای عکاسان و درجه یک با لنزهای همه کاره، کنترل های عالی و سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مدرن نوع BSI CMOS است. برای یک دوربین در این ابعاد، می توانیم بگوییم که قابلیت های گنجانده شده در آن، یک دستاورد بسیار عالی و مناسب است.

پردازنده به روز شده با سنسور جدید، منظره یاب الکترونیکی، صفحه نمایش لمسی ۳ اینچی و همچنین دارای عکسبرداری سریع و فیلمبرداری با کیفیت K4 است. کیفیت تصاویر در حساسیت های ISO پایین بسیار خوب هستند، با رنگ های اشباع شده، کنتراست خوب و یک محدوده ای که بتواند نور متوسط با کنتراست را بخوبی کنترل کند.

این دوربین با برنامه Canon Camera Connect به راحتی با سیستم عامل های Android یا iOS کار می کند، بنابراین می توانید عکس ها را به دستگاه خود منتقل کنید یا از آن به عنوان کنترل از راه دور دوربین استفاده نمایید. این محصول علاوه بر Wi-Fi و NFC، دارای بلوتوث است تا اتصال با تلفن را کمی راحت تر کند. این محصول با خروجی های متنوع و پورت های micro HDMI و USB-C بوده که به همراه میکروفون و اسپیکر داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی NB-13L استفاده نموده، ، که با یک بار شارژ کامل در حدود ۲۳۰ عکس شما را همراهی خواهد کرد.

جمع بندی

در نهایت می ‌توان گفت دوربین ‌های کامپکت برای کابران عادی و نیمه حرفه ‌ای که قصد دارند به هنر عکاسی بپردازند یا به عنوان دوربین دوم در کنار گوشی هوشمند خود از آن استفاده نمایند، بهترین انتخاب به حساب می‌ آید. این محصولات به نسبت قیمت، سبک بوده و از امکانات قابل توجهی برخورداراند و همچنین نیاز به اطلاعات فنی پیچیده ندارند. با توجه به گستردگی قیمت و مشخصات، از هر سلیقه ‌ای و با هر نوع کاربری می‌توان یک دوربین کامپکت مناسب یافت که پاسخ نیازهای کاربر را بدهد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار