نقدوبررسی فیلم وسریال

بررسی سریال ریوردیل (Riverdale) ؛ بازیگران، داستان و نمرات منتقدین

سریال ریوردیل (Riverdale) مجموعه‌ای معمایی براساس شخصیت آرچی، از مجموعه داستان‌های کمیک است.

سریال ریوردیل (Riverdale) یک سریال تلویزیونی نوجوانانه در ژانر اسرارآمیز است که براساس شخصیت آرچی، یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، توسط کمپانی Warner Bros. Television و CBS Television Studio با همکاری Berlanti Productions برای شبکه The CW ساخته شده است. پخش سریال Riverdale از سال 2017 آغاز شد و تاکنون 4 فصل از آن به نمایش درآمده است. داستان این مجموعه درمورد آرچی اندروز است که در شهر کوچکی به نام ریوردیل زندگی می‌کند و در پی کشف تاریکی‌های مخفی در این شهر کوچک و به ظاهر زیبا است. سریال ریوردیل (Riverdale) در ونکوور، کانادا فیلمبرداری شده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • داستان سریال Riverdale
  • بازیگران سریال ریوردیل
  • نمرات منتقدین به سریال Riverdale

داستان سریال Riverdale


شخصیت آرچی اندروز در سال 1941 خلق شد. شخصیت اصلی سریال ریوردیل (Riverdale) نیز آرچی اندروز است که در شهر کوچکی به نام ریوردیل زندگی می‌کند. ریوردیل شهر کوچک و زیبایی است که ظاهر بسیار آرامی دارد. آرچی و دوستانش، همانند بقیه نوجوانان، درگیر مسائل عاطفی، مدرسه و خانواده هستند. آرچی نوجوانی دبیرستانی است که فوتبال بازی می‌کند و علاقه زیادی به موسیقی دارد. بهترین دوستان او جاگهد جونز و بتی کوپر هستند. بتی دختر باهوشی است که مدت زیادی است که به آرچی علاقه دارد. پس از مدتی ورونیکا لاج نیز به این گروه دوستی می‌پیوندد.

پس از مرگ یکی از دوقلوهای محبوب و ثروتمند، به نام جیسون بلاسم، در روز 4 جولای، جستجو برای یافتن قاتل او آغاز می‌شود. این حادثه شهر را به آشوب می‌کشد و ماجراها آغاز می‌شوند. آرچی و دوستانش درگیر رازهای تاریک ریوردیل و گذشته مرموز این شهر می‌شوند. ظاهرا این شهر کوچک، با این ظاهر عالی و فانتزی، روی پنهانی دارد که بسیار تاریک و مرموز است.

سریال Riverdale

ایده ساخت این سریال در ابتدا متعلق به شبکه Fox بود، اما این شبکه بنا به دلایلی این پروژه را رها کرد. شبکه The CW در سال 2015 این پروژه را در دست گرفت و اولین قسمت از این سریال در ژانویه 2017 اکران شد. تاکنون 76 قسمت از سریال Riverdale در 4 فصل پخش شده است و عوامل آن در ژانویه 2020 اعلام کردند فصل پنجم سریال را نیز برای ژانویه 2021 آماده می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات تکمیلی در مورد سریال ریوردیل (Riverdale) را مشاهده کنید.

فصل تعداد قسمت‌ها تاریخ پخش اولین قسمت تاریخ پخش آخرین قسمت امتیاز راتن تومیتوز
1 13 7 بهمن 95 21 اردیبهشت 96 88%
2 22 19 مهر 96 26 اردیبهشت 97 88%
3 22 18 مهر 97 25 اردیبهشت 98 84%
4 19 17 مهر 98 17 اردیبهشت 99 84%

 


بازیگران سریال ریوردیل


سریال ریوردیل (Riverdale) بازیگران نسبتا تازه‌کاری دارد که در این اثر بسیار عالی ظاهر شده‌اند. جستجو برای بازیگر نقش آرچی حدود 4 ماه به طول انجامید و عوامل سریال در این مدت در سراسر دنیا به دنبال بهترین فرد برای بازی در این نقش بودند تا اینکه درنهایت کی جی آپا (KJ Apa) انتخاب شد. در این قسمت از مقاله مرور کوتاهی بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران و نقش آنها در سریال Riverdale آشنا می‌شویم.

کی جی آپا در نقش آرچی اندروز

تریلر سریال Riverdale

کنتی جیمز فیتزجرالد آپا (Kenetie James Fitzgerald Apa) که به اختصار کی جی آپا نامیده می‌شود، بازیگر، خواننده و موسیقیدان 23 ساله نیوزیلندی است. کی جی در 17 ژوئن 1997 برابر با 27 خرداد 1376 در اوکلند به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2013 با حضور در سریال Shortland Street در نیوزیلند آغاز کرد که تا سال 2016 به طول انجامید. در سال 2016 به عنوان بازیگر نقش آرچی در سریال ریوردیل (Riverdale) انتخاب شد. او در فیلم‌هایی چون The Hate Unbelievable Give محصول سال 2018، فیلم The Last Summer محصول سال 2019 و فیلم I Still Believe محصول سال 2020 نیز بازی کرده است. در ژانویه سال 2020 اعلام شد آپا به جمع بازیگران فیلم Songbird پیوسته است.

بازی در سریال Riverdale برای آپا 9 نامزدی در جشنواره‌های مختلف به ارمغان آورده که یکی از آنها، در جشنواره جایزه ساترن، منجر به برد وی شده است. جایزه ساترن جایزه‌ای است که از سوی آکادمی فیلم‌های علمی داستانی، تخیلی و ترسناک داده می‌شود.

لیلی راینهارت در نقش بتی کوپر

داستان سریال Riverdale

لیلی راینهارت (Lili Reinhart) بازیگر و نویسنده 24 ساله آمریکایی است. او بازیگری را از سال 2010 با حضور در فیلم کوتاه For Today آغاز کرد. بازی در نقش بتی کوپر در سریال Riverdale محصول سال 2017 تا کنون و نقش آنابل در فیلم Hustlers محصول سال 2019 او را به شهرت رساند.  لیلی در فیلم Chemical Hearts محصول سال 2020 نیز نقش گریس را بازی می‌کند.

بازی در نقش بتی در سریال ریوردیل او را برنده 7 جایزه در جشنواره‌های مختلف کرده است که از میان آنها می‌توان جایزه ساترن و جایزه منتخب نوجوانان را نام برد. از دیگر کارهای لیلی راینهارت می‌توان فیلم کوتاه The First Hope محصول سال 2013، فیلم The Good Neighbor محصول سال 2016 و فیلم Charlie’s Angels محصول سال 2019 را نام برد. لیلی راینهارت کتاب شعری به نام Swimming Lessons: Poems دارد که در تاریخ 8 مهر 99 به چاپ رسید.

کول اسپراوس در نقش جاگهد جونز

بررسی سریال Riverdale

کول اسپراوس (Cole Sprouse) بازیگر 28 ساله آمریکایی است که با نقش کُدی مارتین در سریال The Suite Life of Zack & Cody شناخته می‌شود. کول و برادر دوقلواش دیلن، در 4 آگوست 1992 (13 مرداد 1371) در ایتالیا به دنیا آمدند. این دو بازیگری را از 8 ماهگی، در سال 1993 آغاز کردند و تا سال 2001 نقش‌ها را به صورت شریکی باهم بازی می‌کردند. بازی در نقش بن پسر راس گلر در سریال Friends اولین تجربه بازیگری مستقل کول بود. کول در سال 2016 به جمع بازیگران سریال ریوردیل (Riverdale) پیوست.

نقش‌آفرینی در سریال Riverdale برای او 11 نامزدی در جشنواره‌های مختلف را به همراه داشت که در 8 مورد موفق به کسب جایزه شد. از دیگر کارهای اسپراوس می‌توان به فیلم Big Daddy محصول سال 1999، سریال The Suit life on Deck محصول سال 2008 تا 2011 و فیلم Five Feet Apart محصول سال 2019 اشاره کرد.

کامیلا مندس در نقش ورونیکا لاج

نمرات منتقدین به سریال Riverdale

کامیلا مندس (Camila Mendes) بازیگر و خواننده 26 ساله آمریکایی است. کامیلا در 29 ژوئن 1994 برابر با 8 تیر 1373 در ویرجینیا به دنیا آمد. پدر و مادر او اصالتا برزیلی هستند و کامیلا در طول زندگی 16 بار مجبور به تغییر محل زندگی شده است.

مندس بازیگری را با تبلیغات شرکت آیکیا آغاز کرد و اولین بار با سریال ریوردیل (Riverdale) وارد دنیای فیلم و سریال شد. پس از آن در فیلم‌های دیگری نظیر فیلم The New Romantic محصول سال 2018، فیلم The Perfect Date محصول سال 2019 و فیلم Palm Springs محصول سال 2020 بازیگری را ادامه داد. بازی در نقش ورونیکا لاج در سریال Riverdale برای او 5 نامزدی و 1 برد در جشنواره‌های مختلف را به ارمغان آورد.

از آنجایی که مجالی برای معرفی همه بازیگران سریال ریوردیل (Riverdale) نیست، ما نام برخی از بازیگران و نقش آنها در سریال را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • کیسی کات (Casey Cott) در نقش کوین کلر
  • مادلین پچ (Madelaine Petsch) در نقش شریل بلاسم
  • ماریسول نیکولز (Marisol Nichols) در نقش هرمیون لاج
  • اسکیت اولریش (Skeet Ulrich) در نقش اف‌پی جونز
  • مارک کانسوئلوس (Mark Consuelos) در نقش هایرام لاژ
  • اشلی مورای (Ashleigh Murray) در نقش جوزی مک‌کوی
  • ونسا مورگن (Vanessa Morgan) در نقش تونی توپاز

 


نمرات منتقدین به سریال Riverdale


می‌توان گفت سریال ریوردیل (Riverdale) تاکنون نمرات قابل قبولی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کرده است. با نگاهی به آمار و ارقام درمی‌یابیم این سریال نمره 6.9 از 10 از سوی بینندگان و کاربران IMDb و 68 از 100 از سوی منتقدین در وبسایت متاکریتیک براساس 38 نقد را به دست آورده است. همانگونه که در جدول پیشین نیز دیدیم، نمرات راتن‌تومیتوز نیز به این سریال بسیار خوب است. سریال ریوردیل (Riverdale) در جشنواره‌هایی چون جوایز ساترن (Saturn Awards) و جوایز منتخب نوجوانان (Teen Choice Awards) نیز بسیار عالی ظاهر شده و تاکنون 60 نامزدی در رشته‌های مختلف داشته که 29 مورد آن به کسب جایزه منجر شده است. در این بخش از مقاله نگاهی به نظرات و نمرات منتقدین به سریال Riverdale داریم.

سریال ریوردیل

Boston Herald / مارک ای. پریگارد: 91

سریال ریوردیل (Riverdale) بهترین بازیگران برای یک سریال درام، طی سال‌های اخیر را دارد. اگر هنوز مجموعه داستان‌های آرچی را نخوانده‌اید، به خودتان لطفی بکنید و سریعا به نزدیکترین مغازه کتاب‌های کامیک بروید و با مجموعه‌ای از بهترین، خنده‌دارترین و نفس‌گیرترین داستان‌ها آشنا شوید. شخصیت آرچی، چه در کتاب چه در سریال، آماده است تا فاتح قلب نسل جدید باشد.

 

TVLine / دیو نمتز: 83

سریال ریوردیل (Riverdale) یک اثر با ریسک بالا، یک درام نوجوانانه، پر از رمز و راز قتل و شوخ‌طبعی گزنده و یک مجموعه دوست‌داشتنی است و عوامل سریال به طرز بسیار زیرکانه‌ای همه این موارد را مدیریت می‌کنند.

 

IndieWire / لیز شانون میلر: 75

در سریال ریوردیل می‌بینیم که الان زمان مناسبی برای بی‌گناه نشان دادن گذشته نیست. زمان آن رسیده تا مستقیم به چهره آن نگاه کنیم و تاریکی و زننده بودن دنیا را دریابیم. تلویزیون همیشه رسانه‌ای بوده که با در اختیار قرار دادن فرصت‌ها، تمامی احتمالات در آنجا وجود دارند. برای بسیاری از بینندگان سریال ریوردیل ممکن است طعم مورد علاقه آنان را نداشته باشد که خب سریال‌های بسیار دیگری برای تماشا وجود دارند.

دانلود سریال ریوردیل Riverdale

CNN / برایان لوری: 70

کامیک‌های آرچی ملاقاتی با سریال Twin Peaks در شهر ریوردیل دارند و به طرز شگفت‌انگیزی یک اقتباس خوب از کارتون دارد و نشانه‌های آشنای آن را به کار می‌برد، آنها را در میانه یک ماجرای قتل مرموز می‌اندازد و سرانجام آرچی و دوستانش را به قرن 21 می‌آورد.

[سریال Twin Peaks سه فصل دارد. فصل اول و دوم آن به ترتیب در سال‌های 1990 و 1991 پخش شد. فصل سوم سریال پس از یک وقفه 26 ساله در سال 2017 منتشر شد].

 

Collider / آندرا ریهر: 60

ظاهرا سریال Riverdale هیچگاه نمی‌دانسته با قهرمان خود چه باید بکند (جز اینکه گاه و بی‌گاه او را بدون پیراهن نشان دهد) و این خط داستانی نیز ظاهرا علاجی برای این مسئله ندارد، جز همان راهی که ذکر شد، تا زمانی که از شر او خلاص شوند. حداقل سریال شخصیت‌های بتی و جاگهد را دارد که در کنار یکدیگر فوق‌العاده می‌شوند. قطعا آنان ارزش این را دارند که سریال زمان بیشتری را به آنان اختصاص دهد. همچنین سریال ریوردیل پتانسیل آن را دارد که چند خط داستانی فرعی دیگر با ساختار قوی داشته باشد.

San Francisco Chronicle / دیوید ویگاند: 50

ظاهرا همه افراد در ریوردیل رمز و رازی دارند. در چهار قسمت اول سریال Riverdale بسیاری از این رازها فاش می‌شوند؛ چراکه رازهای جدیدی قرار است وارد سریال شوند. در اینجا سریال یک اعتبار حداقلی دارد، اما این سبب نمی‌شود سریال نابود شود.

 

Reason.com / گلن گاروین:  35

بازی‌ها بیش از حد پخته هستند، نویسندگی در مورد قتل و آدمکشی به فیلمنامه قوس داده است و روایت آن را کثیف‌تر می‌کند. متاسفم که این را می‌گویم، اما این کارها سبب نمی‌شود سریال پرمایه‌تر و چیره‌دستانه‌تر شود.

بازیگران سریال ریوردیل

به جرات می‌توان گفت سریال ریوردیل (Riverdale) یکی از بهترین سریال‌ها برای جوانان و نوجوانان عاشق کمیک است. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، انتخاب بازیگران بسیار با دقت انجام شده و ساختار داستان بسیار قوی است. آیا شما هم از طرفداران داستان‌های کامیک هستید؟ به نظر شما کی جی آپا تا چه اندازه شبیه به شخصیت آرچی در داستان‌های آرچی است؟ نظر شما راجع به بازی دیگر بازیگران چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات، در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار