اخبار فناوریکنسول های بازی

احتمال ساخت نسخه‌های پیشرفته‌تر استیم دک در آینده

شرکت Valve می‌گوید که استیم دک از حالا برای آینده آماده است. اما غیرممکن نیست که چند سال بعد نسخه‌های دیگری از آن نیز ساخته شوند.

کسی انتظار ندارد که Steam Deck قدرتی در حد و اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی بسیار گران‌قیمت داشته باشد. اما به‌عنوان یک پی سی گیمینگ قابل حمل، نمی‌توان انکار کرد که این دستگاه سخت‌افزار قابل توجهی دارد. اما همواره با گذر زمان تکنولوژی پیشرفت می‌کند و حتی قوی‌ترین سیستم‌ها هم پس از چند ماه دیگر کاملا به‌روز نیستند. حالا ولو می‌گوید که استیم دک نه‌تنها توانایی اجرای هر بازی ویدیویی را دارد، بلکه مدام در فریم‌ریت و رزولوشن خروجی به حداقل مدنظر خود می‌رسد.

هر بازی ویدیویی سال ۲۰۲۱ که توسط شرکت ولو مورد آزمایش قرار گرفته است، بدون مشکل روی استیم دک اجرا می‌شود. این شرکت باور دارد که انواع‌واقسام بازی‌های در حال ساخت می‌خواهند روی پلتفرم‌های متفاوت با فریم‌ریت و رزولوشن بالا اجرا شوند. در نتیجه وقتی ولو بخواهد آن‌ها را با رزولوشن 800P و نرخ فریم ۳۰ روی استیم دک اجرا کند، انقدر به اصطلح DownScale می‌شوند که دیگر خود به خود دیگر سخت‌افزار دستگاه برای اجرای آن‌ها کم نمی‌آورد.

شرکت Valve اکنون باور دارد که بازی‌های جدید در حال ساخت هم بدون مشکل با رزولوشن 800P و نرخ فریم ۳۰ روی کنسول Steam Deck اجرا می‌شوند

در حقیقت شرکت Valve می‌گوید فقط اگر سازندگان بازی‌ها بخواهند کیفیت تصویر را به‌شدت بالا ببرند و هنگام انجام این کار اهمیت زیادی برای پایین آمدن رزولوشن و نرخ فریم خروجی در پلتفرم‌های مختلف ندهند، ممکن است شاهد بازی‌هایی باشیم که استیم دک توانایی اجرای آن‌ها را نخواهد داشت. مثلا فرض کنید سازنده‌ی یک بازی جدید بگوید که محصول او انقدر از لحاظ پردازش گرافیکی سنگین است که روی کنسول‌های نسل ۹ و برخی از کامپیوترهای قدرتمند با ۳۰ فریم‌برثانیه و رزولوشن 1080P اجرا می‌شود. چون مثلا می‌خواهد کیفیت تصویر به فوتورئالیسم نزدیک شود و شبیه دنیای واقعی باشد. ولی شرکت Valve تا به امروز شاهد تمایل تیم سازنده‌ی یک بازی AAA به انجام این کار هم نبوده است. زیرا مخاطب امروز هم به‌شدت روی PC قدرتمند یا کنسول جدید خود انتظار اجرای بازی با نرخ فریم و رزولوشن بالا را دارد.

 

همچنین ولو با تاکید روی استفاده‌ی استیم دک از رم LPDDR5 که به‌تازگی به صنعت معرفی شده است، این محصول خود را به‌نوعی پیشتاز می‌داند. یک مهندس سخت‌افزار شرکت توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم استیم دک واقعا یکی از نخستین محصولاتی باشد که قابلیت‌های این تکنولوژی حافظه را نشان می‌دهد. به همین خاطر این محصول آماده‌ی آینده (بازی‌های جدید آینده) است».

با همه‌ی این‌ها ولو اعلام کرد که اگر استیم دک به موفقیت برسد، ممکن است شرکت در آینده به سراغ عرضه‌ی مدل‌های بعدی آن برود. به‌گفته‌ یگرگ کومر، طراح Steam Deck شرکت ولو حتی از ساخت دستگاه‌های دیگر با سیستم‌عامل SteamOS3 هم پشتیبانی می‌کند. در حقیقت ولو SteamOS3 را رایگان عرضه می‌کند تا هر شرکتی که بخواهد، توانایی ساخت دستگاهی از جنس استیم دک و عرضه‌ی آن را داشته باشد. چون بالاخره گیمرهایی که دستگاه‌های شرکت‌های دیگر با سیستم‌عامل SteamOS 3 را خریداری کنند، به کمک آن‌ها وارد استیم می‌شوند و هر خرید از استیم به نفع شرکت Valve است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار