اخبار فناوریکنسول های بازی

افزایش فروش بازی‌ها و کنسول‌های بازی به‌دنبال شیوع کرونا

آمار فروش درخورتوجه کنسول‌های بازی در اروپا حاکی از آن است که بسیاری از مردم برای گذران وقت در ایام خانه‌نشینی به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند

با اینکه شیوع بیماری کووید ۱۹ برای بسیاری صنایع تأثیرات مخربی به‌جا گذاشته است، باعث رونق‌گرفتن معدودی صنایع نیز شده و صنعت گیمینگ یکی از این صنایع خوش‌اقبال است. درنتیجه‌ی اجرای سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌نشینی مردم، بسیاری از افراد به‌دنبال راهکارهایی برای گذران وقت می‌گردند. همین مسئله باعث شده است بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از سرگرمی‌های خانگی محبوب‌ بسیار مدنظر قرار بگیرند.

چند روز پیش، سرویس گیمینگ استیم به رکورد بی‌سابقه‌ی ۲۳ میلیون کاربر هم‌زمان رسید. حال این اقبال به بازی‌های رایانه‌ای خود را در آمار فروش نیز نشان داده است. طبق آخرین آمار مؤسسه‌ی GSD، فروش بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های بازی با جهش درخورتوجهی مواجه شده است. این مؤسسه آمار و ارقام فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در بازارهای مختلف را رصد می‌کند.

خبر عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و احتمالا پلی‌استیشن ۵ در انتهای سال جاری، باعث شده بود بسیاری از افراد در خرید کنسول دست نگه دارند و منتظر کنسول‌های نسل جدید بمانند؛ ازاین‌رو، فروش کنسول‌های بازی در چند ماه اخیر به‌شدت کاهش یافته بود. حال بحران کرونا باعث شده است بازار کنسول‌ها دوباره رونق پیدا کند. در هفته‌ی سوم مارس، فروش کنسول‌های بازی با افزایشی ۱۵۵ درصدی به ۲۵۹،۱۶۹ دستگاه رسید که هر سه کنسول ایکس باکس وان و پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ در این افزایش فروش سهیم بودند.

در هفته‌ی نخست قرنطینه، فروش کنسول‌های بازی در ایتالیا با رشدی ۸۴ درصدی همراه بود. همچنین در اسپانیا، هفته‌ی نخست قرنطینه رشد ۲۷/۷ درصدی و هفته‌ی دوم رشد ۶۶ درصدی فروش کنسول‌های بازی را تجربه کرد. این دو کشور از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در جهان محسوب می‌شوند و سیاست قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌طورجدی پیگیری می‌کنند. ناگفته نماند فروش کنسول‌های بازی در فرانسه و بریتانیا و استرالیا به‌ترتیب با رشد ۱۴۰/۶ و ۲۵۰ و ۲۸۵/۵ درصدی مواجه بود.

فروش بازی‌ها نیز دراثر خانه‌نشینی مردم با افزایش مواجه شده است؛ به‌گونه‌ای که فروش کلی آن‌ها در هفته‌ی سوم مارس با افزایشی ۶۳ درصدی درمقایسه‌با هفته‌ی قبل، به ۴/۳ میلیون واحد رسید که از این تعداد، ۲/۷۴ میلیون واحد به فروش دیجیتالی مربوط می‌شود. بدین‌ترتیب، فروش دیجیتالی بازی‌ها با افزایشی ۵۲/۹ درصدی و فروش فیزیکی بازی‌ها نیز در‌مقایسه‌با هفته‌ی قبل، با جهشی ۸۲ درصدی مواجه شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار