نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

بررسی هدفون WH-1000XM3 سونی

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

در چندین سال اخیر، سونی برای کسب عنوان بهترین هدفون مجهز به قابلیت نویز کنسلینگ در رقابتی تنگاتگ با بوز بوده است و اکنون با WH-1000XM3 به نظر می‌رسد که باید سونی را برنده‌ی این رقابت سخت و نفس‌گیر دانست. سونی به‌خوبی توانست با رفع تقریباً تمامی ایربادهای مدل WH-1000XM2 ، هدفونی ایده‌آل را بسازد که حتی با سخت‌گیرانه‌ترین معیارها نیز نمی‌توان ایراد چندانی از آن گرفت.

نکات مثبت:

  • سبک‌تر و راحت‌تر از نسل قبلی
  • قابلیت نویز کنسلینگ بی‌رقیب
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • قابلیت‌های جذاب و کاربردی

نکات منفی:

  • گرم شدن و عرق کردن گوش در صورت استفاده‌ی مداوم
  • قطع‌شدن تصادفی قابلیت نویز کنسلینگ

مشاهده این محصول در دیجی کالا

جمع‌بندی

به عنوان سخن نهایی، هدفون‌های WH-1000XM3 سونی را می‌توان علیرغم مشکلات کوچکی که دارند، یکی از بهترین نمونه‌های بازار دانست که بدون شکل پادشاه قلمروی هدفون‌های مجهز به نویزکنسلینگ به شمار می‌روند. همچنین با وجود اینکه شاید خرید آن برای کسی که نسل‌ پیشین هدفون‌های WH-1000X را در اختیار دارد، چندان تفاوتی از حیث کیفیت ایجاد نکند، اما بدون شک راحتی بسیار بیشتر آن، عاملی ترغیب‌کننده برای خرید خواهدبود.

هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM3

مشاهده این محصول در دیجی کالا

بزرگترین تغییر ظاهری که WH-1000XM3 در مقایسه با قبل متحمل آن شده‌است، شکل هدبند و پدهای روی روگوشی آن است. این هدفون اکنون به بهترین نحو روی گوش شما جای گرفته و از آن بهتر، با کاهش وزن ۲۰ گرمی و نرم‌تر شدن پدهایش، تجربه‌ی استفاده‌ی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. هدفون‌های QuietComfort 35 II که رقیب اصلی WH-1000XM3 به شمار می‌روند، البته وزن کمتری در برابر آن دارند، اما از حیث راحتی استفاده، تفاوت چندانی میان این دو محصول وجود ندارد.

دیگر تغییر بزرگ ایجادشده در WH-1000XM3 ، استفاده از درگاه USB-C به‌جای میکرو یو‌اس‌بی برای شارژ هدفون است که امکان بهره‌مند شدن از شارژ سریع را برای آن فراهم آورده‌است. بدین ترتیب تنها با ۱۰ دقیقه شارژ امکان ۵ ساعت گوش دادن مداوم به موسیقی برای کاربران فراهم می‌شود. همچنین عمر باتری فوق‌العاده‌ی ۳۰ ساعته‌ی این محصول هم از ویژگی‌های بسیار خوب آن به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین ایراداهای WH-1000XM2 که در نسخه‌ی کنونی رفع شده‌است، عملکرد نه‌چندان خوب قابلیت نویزکنسلینگ آن بود. مهندسین سونی برای رفع مشکل نویزکنسلینگ، آرایش جدیدی از میکروفون‌ها را مورد استفاده قرار دادند که باعث شده‌است کیفیت حذف نویز محیط که زمانی جزو نقاط ضعف هدفون‌های سونی به شمار می‌رفت، اکنون در زمره‌ی نقاط قوت آن برشمرده شود.

همچنین طراحی بخش لمسی کاپ‌های روگوشی این هدفون نیز با بهبودهایی همراه شده و اکنون روان‌تر و راحت‌تر از قبل قابل دسترس است. WH-1000XM3 همچنین به صورت سیمی نیز قابل استفاده خواهدبود و همانگونه که انتظار می‌رود، در این حالت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به‌جای می‌گذارد.

در بخش کیفیت صدا نیز به عقیده‌ی بسیاری از صاحب‌نظران، سونی با WH-1000XM3 توانسته گوی سبقت را از کمپانی بوز و QuietComfort 35 II آن برباید. صدای طبیعی‌تر با وضوح، قدرت و باس مناسب‌تر از جمله‌ ویژگی‌هایی هستند که WH-1000XM3 را در بخش عملکرد نیز به محصولی سرآمد تبدیل کرده‌اند. در مجموع، صدای خروجی از هدفون‌های جدید سونی را می‌توان یکی از بهترین‌ها از حیث وضوح در میان هدفون‌های بلوتوثی دانست.

مشاهده این محصول در دیجی کالا

سونی همچنین با به‌روزرسانی چیپ‌های مورد استفاده درون این هدفون، توانسته نویز کنسلینگ و پردازش صدای این هدفون را به سطحی کاملاً جدید ارتقا دهد. همرمان با عرضه‌ی این هدفون‌ها، سونی مدعی شد که پردازنده‌های جدید QN1 حذف نویز این محصول عملکردی چهار برابر بهتر از نسل قبلی را ارائه خواهند داد. این کمپانی همچنین بهبود عملکرد این چیپ را تنها محدود به حذف نویز ندانست و پردازش فوق‌العاده قدرتمندتر این پروسسور را نیز از جمله ویژگی‌های خاص آن برشمرد. این ادعای سونی نظرات مثبت و منفی مختلفی را به همراه داشت، اما پس از استفاده‌ی اولیه، بسیاری اعتقاد داشتند که سرانجام سونی توانست در بخش حذف نویز عملکردی معادل با بوز را ارائه داده و حتی از آن پیشی بگیرد.

WH-1000XM3 همچنینی همانند نسل قبلی خود به قابلیت‌های تنظیم نویز کنسلینگ تطبیقی، بهینه‌سازی فشار اتمسفریک، کنترل صدای محیط، اکولایزر و صدای محیطی مجهز بوده و امکان سفارشی‌سازی حداکثری صدای آن و بهینه‌سازی آن برای گوش کاربر را فراهم می‌کنند. قابلیت تنظیم فشار اتمسفری، ویژگی انحصاری هدفون‌های WH-1000XM3 و WH-1000MX2 است که برای مسافرت‌های هوایی کاربرد داشته و صدای هدفون را بسته به ارتفاع و فشار هوا تنظیم می‌کند. همچنین تمامی قابلیت‌های این هدفون وسط اپلیکیشن Headphone Connect قابل سفارشی‌سازی هستند.

هدفون‌های WH-1000XM3 سونی البته بدون نقص نیز نیستند و متوقف شدن تصادفی قابلیت حذف نویز تطبیقی را می‌توان یکی از مهم‌ترین ایرادهای آن برشمرد. خاموش یا روشن کردن قابلیت نویز کنسلینگ این هدفون از طریق فشردن یک دکمه بر روی کاپ‌های آن امکان‌پذیر است. با این حال، در پاره‌ای اوقات این قابلیت به‌طور تصادفی و بدون اراده‌ی کاربر غیرفعال شده و کاربر می‌بایست یک‌بار دیگر با فشردن کلید مربوطه آن را فعال کند! البته کلید مخصوص فعالسازی نویز کنسلینگ در صورت نیاز کاربر می‌تواند به عنوان کلید مخصوص دستیار گوگل نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله دیگر مشکلات این هدفون‌ نیز می‌توان به کاربردی نبودن برخی ویژگی‌های آن اشاره کرد. به عنوان مثال گزینه‌ی Surround در تنظیمات صدای این هدفون، عملاً هیچ تغییری در صدای پخش شده توسط آن نداشته و آن را به گزینه‌ای کاملاً بی‌مصرف برای کاربر تبدیل می‌کند. البته در این میان باید در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین قابلیت‌های اضافی هدفون‌های سونی، در WH-1000XM3 نیز به کار گرفته‌شده است. در این هدفون می‌توانید با قرار دادن دستتان بر روی کلیدهای کنترل صدای کاپ راست، پخش موسیقی و نویز کنسلینگ را متوقف نمایید و صدا بیرون را شنیده و یا با اطرافیانتان تعامل داشته‌باشید. پس از این کار می‌توانید با برداشتن دست از روی این قسمت، ضمن اینکه نویز کنسلینگ را بار دیگر فعال می‌کنید، صدا را با همان تنظیمات بشنوید.

مشاهده این محصول در دیجی کالا

دیگر بهبود قابل اشاره‌ی هدفون‌های WH-1000XM3 را نیز می‌توان امکان تنظیم زمان خاموش شدن هدفون دانست. در نسل‌های پیشین هدفون‌های سونی، دستگاه پس از گذشت مدتی از عدم استفاده توسط کاربر، به منظور حفظ عمر باتری به طور خودکار خاموش می‌شد. این قابلیت اکنون کاملاً توسط کاربر قابل سفارشی‌سازی است. بدین ترتیب کاربر قادر است حتی در صورتی که قصد گوش دادن به موزیک را ندارد، قابلیت نویزکنسلینگ را فعال نگه داشته و از سکوت مطلق لذت ببرد.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۱۰
قابلیت‌ها – ۹
صدا – ۱۰
ارزش خرید – ۹

۹٫۵

نمره نهایی

هدفون WH-1000XM3 سونی را می‌توان علیرغم مشکلات کوچکی که دارند، یکی از بهترین نمونه‌های بازار دانست که بدون شکل پادشاه قلمروی هدفون‌های مجهز به نویزکنسلینگ به شمار می‌روند

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار