اخبار فناوریتراشه و پردازنده هاسامسونگموبایل

اگزینوس ۲۴۰۰ در اجرای بازی‌های سنگین پابه‌پای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پیش می‌رود

به تازگی یک کانال یوتیوبی با نام NL Tech سری گلکسی S24 اولترا با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را در بازی‌های سنگین مورد بررسی قرار داده و به نتایج جالبی هم رسیده است.

شاید عجیب باشد اما ظاهرا سامسونگ توانسته بعد از سال‌ها، پردازنده‌ای را تولید کند که در اجرای بازی به خوبی پردازنده‌ی ساخت کوالکام است. در رابطه با اگزینوس ۲۴۰۰ صحبت می‌کنیم که بعد از گذشت یک سال بی‌خبری از تراشه‌های اگزینوس، به عنوان قلب تپنده در گلکسی S24 و S24 پلاس قرار گرفته و عملکرد فوق‌العاده‌ای هم تا اینجای کار از خود به نمایش گذاشته است.

کانال یوتیوبی NL Tech سه گوشی سری S24 را در اجرای بازی‌های پابجی موبایل،‌ Genshin Impact، فورتنایت، Mobile Legends، کالاف دیوتی موبایل و War Thunder مورد بررسی قرار داد تا ببیند آیا اگزینوس ۲۴۰۰ می‌تواند به خوبی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ظاهر شود یا خیر.

در اجرای بازی سنگین Genshin Impact، هر دو پردازنده قادر به ارائه‌ی نرخ فریم ۶۰ بودند. در پابجی موبایل که اندکی سبک‌تر است، با تنظیمات گرافیکی بالا (Smooth)، نرخ فریم به ۹۰ هم افزایش پیدا کرد. همین میزان فریم را در بازی فورتنایت هم شاهد بودیم که البته در شرایط مبارزه و شلوغی تا ۷۰ هم کاهش پیدا می‌کرد.

 

در اجرای این بازی‌ها عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ برابر بود اما وقتی دو بازی کالاف دیوتی موبایل و War Thunder اجرا شدند، تفاوت محسوسی بین آن‌ها دیده شد. در بازی کالاف دیوتی، اسنپدراگون توانست نرخ فریم ۱۲۰ را ارائه کند در حالی که اگزینوس روی ۶۰ هرتز در حال اجرای آن بود. اما جالب اینجاست که در بازی دوم یعنی War Thunder باز هم اختلاف ۶۰ فریم بین آن‌ها مشاهده شد اما این بار به نفع اگزینوس (۱۰۰ در مقابل ۴۰).

از آن جایی که بازی War Thunder از رهگیری پرتو نور پشتیبانی می‌کند، این نشان می‌دهد که همکاری سامسونگ و AMD در اضافه کردن این قابلیت به پردازشگر گرافیکی Xclipse 940 اصلا بی‌نتیجه نبوده و این تراشه در اجرای بازی‌هایی با این قابلیت واقعاً عملکرد بهتر و بهینه‌تری از همتای اسنپدراگونی خود دارد.

با این حال باز هم باید منتظر تست‌های بیشتر و موثق‌تر باشیم؛ نمی‌گوییم این تست‌ها اشتباه هستند اما سری S24 به تازگی راهی بازار شده‌اند و این تست‌ها هم روی نسخه‌های پیش از تولید آن‌ها صورت گرفته؛ این یعنی همچنان سامسونگ باید با ارائه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری گوناگون آن‌ها را بهینه کند.

از طرفی گلکسی S24 اولترا که در واقع نمایانگر عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بود از خنک‌کننده‌ی بسیار بهتری هم در مقایسه با دو مدل استاندارد و پلاس بهره می‌برد و این یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ در این تست در شرایط نابرابری رقابت می‌کرد. با در نظر گرفتن تمام این موارد، به نظر می‌رسد سامسونگ بازگشت باشکوهی با تراشه‌ی اگزینوس خود داشته و وقتی در بازی، توانسته پابه‌پای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پیش برود یعنی به راحتی قادر به شکست دادن A17 پرو اپل هم خواهد بود.

منبع: SamMobile

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار