اپلاخبار فناوریموبایل

اولین نتایج تست آیفون 12 و آیفون 12 پرو ناامید کننده هستند!

اپل این هفته از جدیدترین گوشی‌های آیفون خود در چهار مدل مختلف رونمایی کرد که در این بین مدل‌های آیفون 12 استاندارد و آیفون 12 پرو زودتر از بقیه وارد بازار خواهند شد. امروز و با فاصله چند روز از رونمایی این دو گوشی، نتایج تست بنچمارک آن‌ها در AnTuTu منتشر شده که البته چندان جالب نیستند! در ادامه با ما همراه باشید.

هر دو گوشی  از جدیدترین تراشه اپل با نام A14 Bionic استفاده می‌کنند که اولین تراشه 5 نانومتری جهان است و اپل هم در مراسم رونمایی از گوشی‌های خود تأکید زیادی بر سرعت بالای آن داشت. اما اعداد و ارقامی که دو گوشی مذکور در تست بنچمارک کسب کرده‌‌اند اصلاً با آن چیزی که اپل می‌گوید همخوانی ندارد و پایین‌تر از نتایج اسنپدراگون 865 کوالکام است.

نتایج تست آیفون 12 و آیفون 12 پرو

امتیاز کلی 570,000 برای تست‌های پردازنده مرکزی،‌ پردازنده گرافیکی، حافظه و رابط کاربری، که توسط آیفون 12 و آیفون 12 پرو (کمی بالاتر و پایین‌تر) کسب شده اصلاً نتیجه حیرت انگیزی نیست و پیش از این گوشی‌های پرچمدار اندرویدی توانسته‌اند امتیازهایی در حدود 660,000 را کسب کنند. در این بین وضعیت پردازنده گرافیکی وخیم‌تر از سایر بخش‌ها به نظر می‌رسد و امتیاز آن در گوشی‌های آیفون در مقایسه با پرچمدارهای اندرویدی 40 درصد پایین‌تر است!

در سایر بخش‌ها نیز به طور متوسط گوشی‌های اپل 10 درصد ضعیف‌تر هستند و امتیاز مربوط به حافظه هم 6 درصد کمتر از رقبا است؛ حداقل وضعیت در مورد نسخه‌های 4/256 گیگابایتی آیفون 12 و 6/128 گیگابایتی آیفون 12 پرو که این طور است و شاید در نسخه‌هایی با حافظه بیشتر اوضاع کمی بهتر باشد. همچنین باید اشاره کنیم که این اولین بار است که پس از رونمایی آیفون‌های جدید اپل مشخص می‌شود که حافظه رم مدل پرو 6 گیگابایت و مدل استاندارد 4 گیگابایت است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید اپل هیچگاه در رویدادهای معرفی گوشی‌های خود به میزان حافظه رم آن‌ها اشاره نمی‌کند!

گوشی‌های سری آیفون 12

حتی اگر نخواهیم گوشی‌های آیفون را به پرچمدارهای اندرویدی مقایسه کنیم، باز هم امتیازهای کسب شده توسط آیفون 12 و آیفون 12 پرو چندان جالب نیستند و با ادعاهای اپل در تضاد می‌باشند. آیفون 11 پرو مکس سال گذشته در تست AnTuTu 8 امتیاز 536,883 را به دست آورده بود و حالا گوشی‌های سری آیفون 12 تنها 5 تا 6 درصد عملکرد بهتری ارائه کرده‌اند و این در حالی است که اپل خبر از بهبود 50 درصدی چه در زمینه پردازنده مرکزی (CPU) و چه در زمینه پردازنده گرافیکی (GPU) داده بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار