اخبار فناوریسامسونگموبایلنقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه «گلکسی زد فلیپ»؛ یک گوشی تاشو مدرن با طراحی نوستالژیک

گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) جدیدترین گوشی انعطاف‌پذیر و تاشوی سامسونگ است که سبک طراحی آن کاملاً‌ یادآور گوشی‌های تاشوی ده‌های گذشته است. در واقع، سامسونگ و موتورولا (در گوشی ریزر) با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا سعی کرده‌اند تا همان طراحی قدیمی را با سبک و سیاقی جدید در اختیار کاربران قرار بدهند.

با اینکه گلکسی زد فلیپ هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده، اما نسخه‌هایی از آن به دست منقدان و خبرگزاری‌های حوزه موبایل رسیده تا مورد نقد و بررسی قرار داده و نظر خود را راجع به این محصول نوآورانه اظهار کنند. از همین رو در مطلب پیش رو قصد داریم تا اولین نگاه را به این گوشی داشته و یک بررسی اجمالی و کوتاه از آن داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

مکانیزم لولای گلکسی زد فلیپ

بدون تردید، مهم‌ترین نقطه قوت گلکسی زد فلیپ، طراحی آن است. برخلاف گلکسی فولد، این گوشی در هنگام تاشدن بسیار کوچک‌تر از گوشی‌های هوشمند مدرن است و به راحتی در جیب جا می‌شود. بنابراین، نیاز به وجود یک نمایشگر بیرونی در این تلفن‌همراه ضروری به نظر می‌رسد. سامسونگ نیز با درک این ضرورت و به تبعیت از همان سبک طراحی یک دهه پیش، یک صفحه نمایش کوچک را بر روی بخش بیرونی بدنه تعبیه کرده که به شما امکان می‌دهد بدون باز کردن گوشی از تماس‌های ورودی، اعلان‌های مختلف، ساعت، تاریخ و مواردی از این دست آگاه شوید.

مکانیزم لولای مخفی بسیار عالی است و باز و بسته کردن گوشی بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام می‌شود. اما به هر حال نباید انتظار مقاومت و دوامی به اندازه گوشی‌های تاشوی سنتی داشته باشید. در ضمن، برای باز کردن گوشی با یک دست ممکن است در ابتدا کمی دچار مشکل باشید که البته با کمی تمرین کردن می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ

صفحه نمایش بیرونی گلکسی زد فلیپ با وجود کوچک بودن، قابلیت‌های خوبی دارد و حتی در هنگام سلفی گرفتن هم می‌توان از آن کمک گرفت. البته با توجه به کوچک بودن این نمایشگر تنها می‌توانید کادربندی خود را هنگام عکاسی تصحیح کنید و جزئیات زیادی را نمایش نمی‌دهد.

یکی از معایبی که گلکسی زد فلیپ در زمینه عکاسی دارد، همین تاشو بودن آن است. در واقع، اگر بخواهید به سرعت برنامه دوربین را فراخوانده و عکسی را ثبت کنید، باز کردن گوشی کمی وقت شما را می‌گیرد. هر چند که با دو بار فشردن متوالی دکمه پاور قبل از باز کردن گوشی می‌توانید تاحدودی در زمان صرفه‌جویی کرده و با سرعت بیشتری به دوربین دسترسی داشته باشید.

حالت بسته گلکسی زد فلیپ

در مورد پیام‌ها و اعلان‌های برنامه‌های مختلف هم می‌توانید توضیحات مختصری از آن‌ها را در صفحه نمایش بیرونی مشاهده کرده و در صورت تمایل به مشاهده متن کامل، کافیست بر روی اعلان مربوطه لمس کرده و سپس با باز کردن گوشی مستقیماً وارد بخش مورد نظر شده و برنامه مربوط به اعلان را روبروی خود داشته باشید.

از طرف دیگر، هنگام پخش موسیقی می‌توانید از طریق صفحه نمایش بیرونی کنترل پخش موسیقی را در دست داشته باشید. بنابراین لازم نیست هر بار برای رد کردن یک آهنگ، گوشی خود را باز و بسته کنید.

کنترل آهنگ در گلکسی زد فلیپ

گلکسی زد فلیپ هم مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر سامسونگ از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند، اما این ویژگی تنها در صورت باز بودن گوشی و در صفحه نمایش داخلی قابل استفاده است. در واقع، نمایشگر بیرونی زد فلیپ قابلیت روشن ماندن مداوم را ندارد، اما با این حال وقتی گوشی به شارژر متصل می‌شود، این صفحه نمایش روشن باقی می‌ماند.

رابط کاربری گلکسی زد فلیپ دارای حالت جالبی به نام «فلکس مود» (Flex Mode) است که می‌تواند صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده و هر بخش از صفحه نمایش محتوای متفاوتی را نمایش دهد. این مود از این جهت به زد فلیپ اضافه شده که می‌توان با قرار دادن گوشی در حالت نیمه باز، آن را بر روی سطوحی مانند میز قرار داده و کارهایی مانند تماس‌ ویدیویی را راحت‌تر انجام داد. معمولاً‌ در فلکس مود محتوای اصلی در قسمت فوقانی صفحه نمایش داده شده و در قسمت پایین هم کلیدهای کنترلی در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت با در حالت نیمه باز،‌ گوشی شما تبدیل به یک لپ‌تاپ مینیاتوری و بسیار کوچک می‌شود!

فلکس مود گلکسی زد فلیپ

فلکس مود در حال حاضر فقط در سه برنامه پشتیبانی می‌شود: گالری ، دوربین و گوگل دوو. در این بین، آخرین مورد یعنی گوگل دوو بهترین استفاده را از فلکس مود دارد و گوشی را روی میز قرار داده و یک تماس ویدیویی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید. همچنین می‌توانید از این حالت برای ثبت راحت‌تر عکس‌های سلفی هم استفاده کرده و یا عکس‌های موجود در گالری گوشی را مرور کنید. همچنین باید در اینجا اشاره کنیم از آنجا که سامسونگ برای طراحی حالت فلکس مود با گوگل همکاری داشته است، این ویژگی در آینده برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر اندرویدی دیگر شرکت‌ها هم قابل استفاده خواهد بود.

در مجموع، گلکسی زد فلیپ به واسطه طراحی مناسب و مکانیزم لولای منحصر به فرد و کارآمد خود می‌تواند یک کلاس کاملاً جدید را برای گوشی‌های هوشمند رده بالا ایجاد کند. البته با وجود ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فرد این گوشی، هنوز هم به نظر می‌رسد جا برای کار بیشتر وجود دارد، به خصوص در زمینه قابلیت‌های نمایشگر بیرونی و استفاده بهتر از این صفحه نمایش برای عکس گرفتن.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار