خودرو

بهترین خودرو های شاسی بلند و کراس اوور جهان | از Explorer تا Rogue

امروزه محبوب‌ترین ماشین‌های خانوادگی را بهترین شاسی بلند ها و بهترین کراس اوور ها تشکیل می‌دهند. در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین کراس اوور ها و بهترین SUV های بازار خواهیم پرداخت.

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در محبوبیت ماشین‌های خانوادگی را می‌توان فضای اتاق‌ها و صندوق دانست. فروش قابل توجه بهترین خودروهای کراس اوور و بهترین شاسی بلند ها را می‌توان گواهی بر این ادعا دانست. در این مطلب به تشریح تفاوت‌های این دو کلاس ماشین و معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین شاسی بلند چینی


ماشین شاسی بلند و خودروی کراس اوور چه تفاوت‌هایی دارند؟


بهترین کراس اوور

برای درک کامل تفاوت‌های این دو کلاس ماشین، کافی است نگاهی به تعریف‌های آن‌ها داشته باشیم. بهترین شاسی بلند ها، خودروهایی زیبا و جادار هستند که با هدف راحتی سرنشینان خلق شده‌اند. هزینه‌های تعمیر و نگهداری این اتوموبیل ها نسبتا کم است. از منظر مهندسی، ویژگی مخصوص بهترین SUV های جهان را می‌توان یکپارچگی طراحی بدنه و شاسی آن‌ها دانست. این امر منجر به وزن سبک‌تر و استحکام بیشتر آن‌ها می‌شود. موتور کوچک و وزن سبک به معنای مصرف سوخت کم بهترین ماشین ها شاسی بلند دنیا است.

در سوی دیگر، بهترین کراس اوور ها قرار دارند؛‌ ماشین‌هایی بزرگ و جادار که در حد فاصل بین خودروهای آفرود و ماشین‌های خانوادگی قرار می‌گیرند. عمده توان موتور در بهترین کراس اوور های جهان به محور جلویی منتقل می‌شود. نرخ مصرف سوخت این ماشين‌ها نسبت به اتوموبيل های شاسی بلند کمتر بوده و میزان کم آلودگی تولید شده، آن‌ها را به انتخابی مناسب به عنوان خودروهای شرکتی تبدیل می‌کند.

 


معرفی بهترین خودروهای شاسی بلند و آفرود


در ادامه با بهترین شاسی بلند در ایران و بهترین خودرو های آفرود جهان آشنا خواهیم شد.

تویوتا Highlander

بهترین خودروهای کراس اوور

نقاط قوت: مصرف کم – کیفیت بالای طراحی اتاق – قابل اعتماد – ابعاد کوچک‌تر نسبت به رقبا

نقاط ضعف: گرافیک‌های قدیمی ماژول مسیریابی – فضای صندوق می‌توانست بیشتر باشد

کمپانی تویوتا را می‌توان تولیدکننده برخی از بهتری ماشین های شاسی بلند 2020 دانست. در این میان، Highlander از بهترین ماشین های شاسی بلند تویوتا در بازار است. در سال جاری شاهد ایجاد تغییراتی در این مدل توسط تویوتا بوده‌ایم. هدف از این تغییرات بهبود ظاهر این خودرو و نرخ مصرف سوخت آن بوده است.

همچنین تعدادی آپشن جدید و مقداری فضای اضافه به نمونه‌های جدیدتر این ماشین اضافه شده که منجر به تثبیت جایگاه آن به عنوان یکی بهترین شاسی بلندهای لوکس دنیا می‌شوند. از ویژگی‌های قابل توجه Highlander می‌توان به راحتی، جذابیت و قابل اعتماد بودن آن اشاره کرد. این ماشین با هفت صندلی خود به عنوان یکی از جادارترین و بهترین SUV های 2020 شناخته می‌شود. محبوب‌ترین مدل این خودرو، XLE AWD نام داشته که حاوی یک موتور V6 و محور چهارچرخ است.

 

فورد Escape

بهترین خودرو های شاسی بلند

نقاط قوت: موتور هیبریدی – بهره بردن از فناوری‌های امنیتی استاندارد – طراحی نو و جذاب

نقاط ضعف: قیمت گران

این ماشین را می‌توان یکی از جمع و جورترین و بهترین ماشین های شاسی بلند آمریکایی دانست. مدل 2020 این خودرو از طراحی جذاب و قدرت قابل توجهی برخوردار است.

همچنین طراحی اتاق Escape با وسواس صورت گرفته و آن را به یکی از بهترین SUV های بازار از منظر ظاهری تبدیل می‌کند. نکته قابل توجه دیگر، فضای فراوان اتاق این ماشین پنج نفره است. محبوب‌ترین مدل این ماشین، SE FWD نام داشته که از موتور I3 Turbo بهره می‌برد. اگر به دنبال ماشینی راحت و جادار برای خانواده خود می‌گردید، Escape انتخابی مناسب برایتان خواهد بود.

 

هیوندای Palisade

بهترین خودرو های کراس اوور

نقاط قوت: شتاب‌گیری قدرتمند – طراحی داخلی چشمگیر

نقاط ضعف: نرخ مصرف بنزین نسبتا بالا

این ماشین از کمپانی هیوندای را می‌توان یکی از بهترین شاسی بلند های موجود در بازار دانست. طراحی داخلی و خارجی این خودرو بسیار جذاب بوده و و قیمت خوب نیز آن را به یکی از مدعیان کسب لقب بهترین SUV جهان تبدیل می‌کند.

هیوندای Palisade جایگزین ماشین Santa Fe XL در بازار شده و پرچمدار کنونی کمپانی هیوندای در عرصه بهترین شاسی بلند ها است. این خودرو حاوی هشت صندلی در سه ردیف بوده و تجربه‌ای راحت را برای سرنشینان رقم می‌زند. Palisade از تمامی ویژگی‌های متداول ماشین‌های هیوندای بهره برده و در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. محبوب‌ترین مدل، SEL FWD نام داشته که از یک موتور V6 با ظرفیت 3.8 لیتری برخوردار است. در مجموع، Palisade را می‌توان یکی از بهترین شاسی بلند های 2020 دانست.

 

فورد Explorer

بهترین ماشین های کراس اوور در ایران

نقاط قوت: طراحی داخلی زیبا و راحت – سیستم صوتی و تصویری کاربرپسند

نقاط ضعف: کمبود آپشن‌های کمکی نسبت به رقبا – قیمت گران نسبت به رقبا – ضعف فناوری‌های امنیتی

یکی دیگر از نامزدهای کسب لقب بهترین SUV 2020 را باید فورد Explorer بدانیم؛ ماشینی که یکی از شناخته‌شده ترین شاسی‌بلندهای دنیا است.

از خلق این نام و عرضه نخستین مدل آن، حدود 30 سال می‌گذرد. در طول این سال‌ها شاهد حفظ محبوبیت این ماشین بوده‌ایم؛ محبوبیتی که ناشی از ابعاد مناسب، سواری راحت و ویژگی‌های جذاب Explorer است. در ماه‌های گذشته شاهد عرضه نسل ششم این خودرو بوده‌ایم. این ماشین شش نفره در مدل‌های مختلفی ساخته شده که پرطرفدارترین آن‌ها ST 4WD است. این مدل حاوی یک موتور V6 Turbo با ظرفیت سه لیتر و سیستم محور چهارچرخ است. در مجموع این ماشین را می‌توان یکی از راحت‌ترین و بهترین شاسی بلند های حال حاضر دانست.

 

سوبارو Outback

بهترین کراس اوور های چینی

نقاط قوت: فضای بار زیاد – صفحه لمسی 11.6 اینچی – حالت‌های کمکی کاربردی

نقاط ضعف: قیمت گران

کمپانی سوبارو را می‌توان از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین فعالان صنعت اتوموبیل دانست. خودرو Outback این کمپانی ژاپنی، یکی از بهترین ماشین های شاسی بلند 2019 بوده و انتخابی عالی برای ماجراجویی در طبیعت است.

از ویژگی‌های قابل توجه این ماشین می‌توان به طراحی منحصر به فرد اتاق و سیستم‌های کمکی کاربردی اشاره کرد. سوبارو Outback یک ماشین پنج نفره بوده و از آپشن‌های جذابی پشتیبانی می‌کند. در مجموع این خودرو را باید یکی از بهترین SUV های دنیا بدانیم.

 


معرفی بهترین ماشین های کراس اوور جهان


در ادامه با بهترین ماشین های کراس اوور در ایران و دنیا آشنا خواهیم شد.

نیسان Rogue

بهترین کراس اوور های جهان

نقاط قوت: هر آنچه از بهترین کراس اوور انتظار دارید – قیمت خوب

نقاط ضعف: محل قرارگیری نامناسب نمایشگر ضبط

اگر بخواهیم مثالی کامل و بی‌نقص از بهترین کراس اوور بزنیم، آن مثال این خودرو خواهد بود. ابعاد مناسب نیسان Rogue و عملکرد عالی، آن را صدر بهترین ماشین های کراس اوور قرار می‌دهند.

موتور 2.5 لیتری و چهار سیلندر این خودرو به آن قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاوری حدود 175 پوند بر پا می‌دهند. مدل استاندارد این ماشین به صورت محور جلو است. وجود تمامی این ویژگی‌ها در این ماشین، با توجه به اندازه و وزن آن، حیرت‌آور و شایسته تحسین هستند. این خودرو از آپشن‌های نوین و جذابی نیز بهره برده و به خوبی نظر علاقه‌مندان به این موارد را به خود جلب خواهد کرد. در مجموع، نیسان Rogue یکی از بهترین ماشین های آفرود ایران و جهان است.

 

سوبارو Ascent

بهترین ماشین های کراس اوور

نقاط قوت: فضای داخلی مناسب – طراحی عالی دینامیک‌های رانندگی – سیستم لمسی حساس

نقاط ضعف: قیمت نسبتا گران – فاصله اندک ردیف‌های دوم و سوم

کمپانی سوبارو، نامی شناخته‌شده در زمینه بهترین ماشین های آفرود جهان است. Ascent را می‌توان یکی از بهترین کراس اوور های این کمپانی دانست که پاسخی به انتقادات وارده به فضای داخلی کم مدل‌های پیشین این شرکت است.

از دیگر نقاط قوت این خودرو می‌توان به آپشن‌های متنوع و دینامیک‌های رانندگی عالی اشاره کرد؛ آپشن‌هایی چون Wi-Fi دخالی و آینه‌ای مخصوص با توانایی پخش ویدیوی ضبط شده توسط دوربین پشتی ماشین که بر جذابیت این خودرو می‌افزایند. همچنین نمی‌توان از قابلیت‌های کمکی این ماشین غافل شد که رانندگی را به امری آسان تبدیل می‌کنند. موتور 2.4 لیتری این ماشین، 260 اسب بخار قدرت داشته و سیستم محور چهارچرخ تجربه‌ای راحت را برای سرنشینان رقم خواهد زد. در مجموع این خودرو را باید یکی از بهترین ماشین های آفرود 2019 بدانیم.

 

وولوو XC40

بهترین شاسی بلند در ایران

نقاط قوت: طراحی زیبا – اتاق انعطاف‌پذیر و راحت – سیستم صوتی و تصویری عالی – سواری راحت – انبوهی از آپشن‌های جذاب

نقاط ضعف: دید ضعیف راننده از فضای پشتی ماشین – فرمان‌دهی نامناسب

این خودروی کراس اوور کامپکت سوئدی درواقع یکی از خودروهای افتخارآفرین شرکت ولوو و همچنین خودروهای اروپایی است. درواقع این خودرو موفق به کسب عنوان یکی از بهترین خودروهای 2018 در مسابقه‌ای متشکل از 60 داورد از 23 کشور گردید. ولوو XC40 در چند مدل مختلف عرضه می‌شود که مدل‌های T4 و T5 آن از فناوری چهارچرخ محرک و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره‌مند است تا قدرت تولیدی توسط پیشرانه 244 اسب بخاری را به چرخ‌ها انتقال دهند. البته در مدل T3 این خودرو نیز شاهد خروجی 156 اسب بخاری از یک موتور سه سیلندر و جعبه دنده 6 سرعته خواهیم بود.

علاوه بر این ویژگی‌های فنی، ولوو در این کراس اوور توانسته است تجهیزات جالبی را در طراحی داخلی خودرو به کار بگیرد. سیستم اطلاعات و سرگرمی آن نیز به یک نماشگر 9 اینچی مجهز بوده که امکانات خوبی را برای راننده از جمله مسیریابی فراهم می‌کند. از طرف دیگر ولوو توانسته است فضای داخلی را به نوعی طراحی کند که این خودرو دارای محفظه‌ها و محل‌های مخصوصی برای قرار دادن نوشیدنی‌ها و سایر وسایل باشد. این تمهیدات از هرج و مرج وسایل در داخل خودرو جلوگیری خواهد کرد. از طرف دیگر محل‌هایی نیز در خودرو برای آویختن کیسه زباله وجود دارد. همچنین شارژ بی سیم تلفن همراه نیز از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو است. از نظر ایمنی هم باید بگوییم که ولوو به تولید خودروهای ایمن معروف بوده و توانسته است از تجهیزات ایمنی سطح بالایی نیز در این محصول استفاده کند. در این میان می‌توان به مواردی همچون دوربین 360 درجه، سیستم هشدار ترافیک، ترمز خودکار و رانندگی نیمه خودران که در برخی از مواقع شتاب خودرو را تنظیم می‌کند، اشاره کرد.

 

هیوندای Kona

بهترین شاسی بلند

نقاط قوت: ظاهر منحصر به فرد – موتور قدرتمند – شاسی خوش‌ساخت – طراحی داخلی کاربردی

نقاط ضعف: فضای داخلی کم – سواری نه چندان راحت

هیوندای Kona را می‌توان یکی از بهترین ماشین های آفرود ارزان دانست. این ماشین، با توجه به قیمت خود، تجربه‌ای هیجان‌انگیز از رانندگی را برای شما رقم خواهد زد. مدل استاندارد این ماشین حاوی یک موتور دو لیتری با قدرت 147 اسب بخار بوده که آن را در دسته بهترین کراس اوور ها قرار می‌دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این خودرو، آپشن‌های جذاب و متنوع آن هستند که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم‌های صوتی و تصویری Apple CarPlay و Android Auto، سیستم شارژ بدون سیم گجت‌ها و سیستم‌های راهنما اشاره کرد. در مجموع، هیوندای Kona یکی از بهترین خودرو های آفرود در ایران و جهان است.

 

پورشه Macan Turbo

بهترین شاسی بلند جهان

نقاط قوت: عملکرد عالی

نقاط ضعف: قیمت بسیار گران

بدون شک بزرگ‌ترین خواسته خریداران یک پورشه،‌ عملکرد عالی و قدرت قابل توجه است. Macan Turbo را می‌توان یکی از بهترین خودرو های آفرود جهان دانست. این ماشین کاملا برازنده نام پورشه بوده و طرفداران بهترین کراس اوور ها را راضی خواهد کرد. عملکرد این خودرو آفرود با بسیاری از ماشین‌های اسپورت برابری می‌کند؛ عملکردی که ناشی از یک موتور V6 دوقلو با قدرت 434 اسب بخار است. صفر تا 100 این ماشین 4.1 ثانیه طول خواهد کشید. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ساخته‌های پورشه را می‌توان سیستم صوتی و تصویری جذاب، سریع و هوشمند آن‌ها دانست. اگر به دنبال بهترین کراس اوور موجود در بازار هستید، پورشه Macan Turbo برای شماست.

در این مطلب با بهترین کراس اوور ها و بهترین شاسی بلند های روز جهان آشنا شدیم. بهترین SUV از نظر شما کدام است؟ آیا ماشین دیگری را به این لیست اضافه می‌کنید؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار