گوشی موبایل

بهترین گوشی‌های ضد آب در سال ۲۰۲۰

چندین سال قبل شما برای خرید یک گوشی ضدآب که از ظاهر و قابلیت‌های مناسبی برخوردار باشد کار نسبتا دشواری داشتید. به جز معدود گوشی‌های پرچمدار شرکت سونی، بقیه گوشی های ضدآب از مشخصات یک میان رده برخوردار بودند. ولی امروزه این قابلیت در اکثر پرچمداران شرکت‌های مطرح سازنده گوشی هوشمند دیده می‌شود.

با وجود این قابلیت شما به راحتی می‌توانید در زیر باران عکاسی کنید و نگران آسیب دیدن گوشی خود نباشید. یا هنگامی که در کنار دریا هستید دیگر نگران خیس شدن یا به درون آب افتادن گوشی خود نباشید و با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید. البته این تصور را هم نداشته باشید که می‌توانید از گوشی خود در زیر آب استفاده کنید. اگر چه به گوشی شما آسیبی نمی‌رسد اما صفحه نمایش هم در زیر آب کار نمی‌کند. در ادامه مطلب چند نمونه از بهترین گوشی‌های هوشمند ضد آب موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 Pro Max

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 Pro Max

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • تراشه قدرتمند A13
  • عملکرد بسیار خوب دوربین‌ها
  • شارژدهی عالی باتری

نقاط ضعف:

  • بریدگی بزرگ نمایشگر
  • قیمت بالا

آیفون ۱۱ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین آیفون تولید شده شرکت اپل است. این مدل در برابر گرد و غبار، آب و مایعاتی ماننده قهوه یا چای مقاوم است. شما می‌توایند این محصول را تا عمق ۴ متری و به مدت نیم ساعت در آب استفاده کنید که مقدار شگفت انگیزی به شمار ‌می‌رود. همچنین مقاومت در برابر نفوذ مایعاتی مثل چای، قهوه و نوشابه بر روی گوشی خیال شما را برای استفاده از گوشی در مکان های مختلف راحت می‌کند.

این گوشی موبایل از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچ با فناوری OLED استفاده می‌کند که تصاویر بسیار با کیفتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدنه گوشی از جنس استیل ضد زنگ است که در جلو و پشت گوشی توسط شیشه پوشانده شده است. بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.

استفاده از دوربین سه گانه مهم‌ترین تفاوت این گوشی با نسل‌های قبلی آیفون است. هر سه دوربین استفاده شده از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. این دوربین‌ها قابلیت ثبت تصاویر عریض، فوق عریض و تله‌فوتو را دارا هستند. دوربین سلفی استفاده شده نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. به لطف استفاده از تراشه قدرتمند A13 تصاویر ثبت شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند. همچنین این پردازنده کم مصرف، کمک فراوانی به افزایش ۵ ساعته شارژ باتری کرده است. اپل برای این مدل یک شارژر سریع ۱۸ واتی نیز در نظر گرفته تا سرعت شارژ افزایش یابد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 10 Plus

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 10 Plus

نقاط قوت:

  • نمایشگر فوق‌العاده با حاشیه‌های بسیار باریک
  • سخت‌افزار قدرتمند و حافظه سریع
  • عملکرد عالی دوربین‌ها

نقاط ضعف:

  • حذف شدن جک هدفون

جدیدترین پرچمدار شرکت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۱۰ پلاس، با یک صفحه ۶.۸ اینچی آمولد عرضه شده است. این صفحه نمایش با وضوح بالا و تراکم پیکسلی ۴۹۸ ppi تصاویر بسیار با کیفیتی در اختیارتان قرار می‌دهد. این گوشی در مقابل ورود گرد و غبار و همچنین آب مقاوم است. شما به راحتی تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. وجود قلم استایلوس در گلکسی نوت ۱۰ باعث می‌شود تا حتی در زیر آب هم بتوانید از گوشی خود استفاده کنید و با فوکوس بهتر، تصاویر زیباتری را ثبت کنید.

دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم دوگانه بهره می‌برد تا هم در شب و هم در روز تصاویر با کیفیتی ثبت کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو، بزرگنمایی دو برابری نسبت به دوربین اصلی را ارائه می‌دهد. در نهایت سومین دوربین از نوع فوق عریض است و از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. یک دوربین هم برای سنجش عمق در کنار فلاش LED قرار دارد.

پردازش‌ها در گلکسی نوت به عهده تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ است که با پردازشگر هشت هسته‌ای خود، شما را در هیچ زمینه تنها نخواهد گذاشت. حافظه رم در تمامی مدل ۱۲ گیگابایت بود تا با خیال راحت بتوانید از برنامه‌های مختلف برای انجام کارهایتان بهره بگیرید. سامسونگ یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را برای این گوشی در نظر گرفت است. به لطف شارژر ۲۵ واتی موجود در جعبه، در عرض ۳۰ دقیقه، میزان شارژ گوشی به ۶۶ درصد می‌رسد.

گوشی موبایل هوآوی مدل P30 Pro

گوشی موبایل هوآوی مدل P30 Pro

نقاط قوت:

  • دوربین قدرتمند با قابلیت زوم ۵ برابر
  • پشتیبانی از شارژ سریع با توان ۴۰ وات
  • نمایشگر با کیفیت

نقاط ضعف:

  • کمیاب بودن کارت های حافظه Nano SD
  • نبود فیلمبرداری ۴K با ۶۰ فریم در ثانیه

گوشی P30 Pro یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از نقاط مثبت این گوشی به شمار می‌رود. شما به راحتی تا عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. این پرچمدار از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با وضوح +Full HD بهره می‌برد که تقریبا تمامی قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده و حاشیه کمی باقی مانده است.

در پشت گوشی شاهد ۴ دوربین هستیم که البته دوربین چهارم که جدا از ۳ دوربین دیگر است وظیفه سنجش میزان عمق اشیا را بر عهده دارد. دوربین اول مجهز به یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض است. دورین دوم که در واقع دوربین اصلی دستگاه به شمار می‌رود از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد. و سومین دوربین که مربع شکل و به صورت یک پریسکوپ طراحی شده است. این دوربین ۸ مگا پیکسلی می‌تواند تا ۵ برابر زوم را در اختیار شما قرار دهد.

تامین قدرت سخت افزاری این گوشی به عهده تراشه کایرین ۹۸۰ است که یک پردازشگر ۸ هسته‌ای در درون آن قرار گرفته است. به لطف پردازنده بهینه و ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی باتری، این گوشی در استفاده روزمره حدود دو روز می‌تواند شما را همراهی کند که مقدار فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. شارژر ۴۰ واتی موجود در جعبه گوشی نیز، در مدت زمان ۳۰ دقیقه، ۶۷ درصد باتری را شارژ می‌کند و برای شارژ کامل فقط ۵۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11

نقاط قوت:

  • رنگبندی متنوع
  • تراشه قدرتمند A13
  • اسپیکرهای بسیار خوب

نقاط ضعف:

  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • شارژر ۵ واتی در داخل جعبه

آیفون ۱۱ که قیمت کمتری نسبت به دو نسخه دیگر معرفی شده در سال ۲۰۱۹ دارد در شش رنگ زرد، قرمز، بنفش، سبز، سفید و مشکی عرضه می‌شود. اگرچه مقاومت این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار از دو برادر دیگر خود کمتر است ولی هنوز هم مقدار بسیار مناسبی است و عملکردی مشابه با پرچمداران دیگر شرکت‌ها را به شما ارائه می‌دهد. شما به راحتی تا عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. اپل در این مدل بر خلاف آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس، صفحه نمایش ۶.۱ اینچ از نوع LCD را استفاده کرده است.البته نگران نباشید این صفحه نمایش بهترین در نوع خود است و تصاویر شفاف و با کیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. د

وربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که بر روی آن یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. عملکرد این دوربین به لطف بزرگتر شدن سنسور در نور کم بهبود مناسبی داشته است. دوربین فوق عریض هم از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پشت یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.4 به ثبت تصاویر می‌پردازد. همانند دیگر آیفون‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۹ اپل این مدل را تراشه A13 مجهز کرده است. این تراشه سریعترین تراشه موبایلی تولید شده در جهان است. دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌ می‌برد. این دوربین توانایی ضبط ویدئو ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Samsung Galaxy S10 Plus

گوشی موبایل سامسونگ مدل Samsung Galaxy S10 Plus

نقاط قوت:

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • عملکرد بسیار خوب دوربین‌ها
  • طراحی با کیفیت و زیبا
  • شارژدهی خوب

نقاط ضعف:

  •  نبود فوکوس خودکار در همه‌ی دوربین‌ها
  • جای نامناسب کلید پاور

گوشی Galaxy S10 Plus بزرگتر از دو برادر دیگر خود است و قدرت پردازشی بالاتری هم نسبت به آن‌ها دارد. این گوشی در مقابل ورود گرد و غبار و همچنین آب مقاوم است. شما به راحتی تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌توانید از این گوشی استفاده کنید. سامسونگ در این مدل از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با وضوح بالا و بدون حاشیه استفاده کرده است. قلب تپنده این گوشی را پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۹۸۲۰ در کنار ۸ گیگابایت رم تشکیل می‌دهد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد خانواده سامسونگ است.

مجموعه دوربین‌های گلکسی S10 Plus از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است. باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر هم می‌تواند در یک روز کامل شما را همراهی کند. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین‌های Telephoto و Ultra Wide هم امکانات این گوشی را فراتر برده‌اند و زوم اپتیکال دو برابر و تصویر فوق گسترده را برای این گوشی به همراه آورده‌اند.

 

کیف ضد آب اسپیگن

کیف ضد آب اسپیگن مدل VeloA600

اگر بودجه‌ی کافی برای خرید یک گوشی پرچمدار را ندارید ولی به داشتن یک گوشی که در مقابل آب مقاوم باشد علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک کیف ضدآب برای گوشی خود تهیه کنید. با این کیف به راحتی می‌توانید طبیعت گردی کنید و خاطرات خود را با تصاویری زیبا ثبت کنید. یا حتی در حین شنا و ورزش‌های آبی بدون دغدغه از گوشی خود استفاده کنید. یکی از مزیت های این کاور امکان استفاده از تاچ گوشی است بدون نگرانی از وارد شدن آب به درون گوشی است. این محصول در دورنگ بی رنگ و مشکی تولید شده است و به دوست داران طبیعت گردی و ورزش‌های آبی توصیه می‌شود

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار