بیوگرافی

بیوگرافی حسام منظور به مناسبت تولد 40 سالگی او + فیلم شناسی، افتخارات و حقایق جالب

حسام منظور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که بیشتر با بازی در سریال بانوی عمارت شناخته می‌شود. در این مقاله با بیوگرافی حسام منظور همراه شما خواهیم بود.

حسام منظور از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر با اینکه از دهه 80 از طریق تئاتر وارد عرصه بازیگری شده، اما تازه در دهه 90 و خصوصا در سال 1397 با بازی در سریال «بانوی عمارت» در میان مردم شناخته شد. حسام منظور در بانوی عمارت نقش ارسلان میرزا قوانلو قاجار، شخصیت اصلی سریال و شوهر فخرالزمان را بازی می‌کرد. حسام منظور و مریم مومن که نقش فخرالزمان را بازی می‌کرد، بعد از پخش مجموعه بانوی عمارت حسابی معروف شدند.

از آخرین فعالیت‌های این بازیگر می‌توانیم به حضور حسام منظور در مست عشق که فیلمی به کارگردانی حسن فتحی است اشاره کنیم. در این مقاله به صورت کامل و جامع به زندگینامه حسام منظور خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید. پیش از شروع این مطلب، در ویدیوی بالا می‌توانید موزیک ویدیوی آهنگ زندان با صدای محسن چاوشی و بازی حسام منظور را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی حسام منظور
فعالیت های هنری
جوایز و افتخارات
نکات جالب درباره حسام منظور
کلام آخر

بیوگرافی حسام منظور

منظور متولد 18 آذر 1359 در تهران است، اما از آنجایی که مادرش اهل ارومیه است، در آذربایجان بزرگ شده و تا نوجوانی آنجا زندگی کرده است. او در زمینه بازیگری و خصوصا کارگردانی تحصیلات آکادمیک دارد و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تربیت مدرس است.

ورد به عرصه بازیگری

جالب است بدانید که منظور با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد و سال‌هاست (از سال 1382) که بر صحنه تئاتر فعال بوده است. اولین تجربه او در بازیگری در نمایش «خوان هشتم» به کارگردانی محمد مسعود طیبی بود.

فیلم های حسام منظور

بعد از آن با کارگردان‌های زیادی مانند پیمان مجیدی، حمید پورآذری، حسن وارسته، محمود عزیزی، آرش دادگر و محبوبه ارمیانی در تئاتر همکاری داشت و در نمایش‌های زیادی بازی کرد. در همان سال‌ها حسام منظور دو بار هم برای نمایش‌هایی که بازی کرده بود نامزد دریافت جوایز مختلف شد. همچنین او در مراکز مطرح تئاتر اروپا مانند پیکولو ایتالیا و جشنواره شکسپیر گدامفک لهستان تجربه اجرا دارد.

در سال 1390 منظور با فیلم «تلفن همراه رئیس‌جمهور» به کارگردانی علی عطشانی وارد سینما شد و در کنار بازیگران مطرحی چون مهدی هاشمی، بهناز جعفری، اکبر عبدی و نیکی کریمی به ایفای نقش پرداخت. او تاکنون در 4 فیلم بازی کرده است که در قسمت فیلم های حسام منظور می‌توانید با آنها آشنا شوید. او اخیرا در فیلم مست عشق به کارگردانی حسن فتحی بازی کرده و با بازیگرانی چون شهاب حسینی و پارسا پیروزفر همبازی شده است.

زندگینامه حسام منظور

در سال 1394 نیز منظور با سریال «قصه‌های تبیان» به تهیه‌کنندگی زنده یاد فرج‌الله سلحشور وارد تلویزیون شد. در ادامه بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، حسام منظور از سال 1395 در دانشگاه آزاد به تدریس رشته بازیگری مشغول است.

تا اینکه در سال 1397 حسام منظور در بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد بازی کرد و اوج شهرتش را در طول دوران بازیگری‌اش تجربه کرد. او در این سریال با هنرمندانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، مریم مومن، مینا وحید، نیکی نصیریان، شبنم فرشاد جو، علی‌رضا شجاع‌نوری و رامتین خداپناهی هم‌بازی بود. یک سال بعد او در سریال «برادرجان» بازی کرد و باز هم خوش درخشید.

سریال های حسام منظور

فعالیت های هنری

تاکنون عمده فعالیت‌های هنری منظور مربوط به تئاتر و بازی در نمایش‌های مختلف بوده است. با این وجود او در سال‌های اخیر با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز خوش درخشیده است. در جدول‌های زیر می‌توانید فهرست کامل آثار این هنرپیشه را مشاهده کنید.

فیلم های حسام منظور

حسام منظور در مست عشق

سال ساخت نام فیلم کارگردان
1390 تلفن همراه رئیس‌جمهور علی عطشانی
1394 ربوده شده بیژن میرباقری
1398 مست عشق حسن فتحی
1398 طلاخون ابراهیم شیبانی

سریال های حسام منظور

عکسهای حسام منظور

سال تولید نام سریال کارگردان نقش شبکه
1394 قصه‌های تبیان جمعی از کارگردانان جوان آی‌فیلم
1395 روزهای بی‌قراری کاظم معصومی شبکه دو
1395 گشت ویژه مهدی رحمانی شبکه یک
1397 بانوی عمارت عزیزالله حمیدنژاد ارسلان میرزا قوانلو قاجار شبکه سه
1398 برادرجان محمدرضا آهنج چاووش بدری شبکه سه
1399 نجلا خیرالله تقیانی‌پور شبکه سه

تئاترهای حسام منظور

عکس های حسام منظور

سال اجرا نام نمایش کارگردان
1382 خوان هشتم محمد مسعود طیبی
1383 نمایشنامه‌خوانی خانمچه و مهتابی محمد مسعود طیبی
1383 نمایشنامه‌خوانی سایه پیمان مجیدی
1383 آخرین طلایه‌دار حمید پورآذری
1384 تصویر ماه در قهوه تلخ حسن وارسته
1384 کابوس خیابان هفدهم مسعود موسوی
1384 آرش ساوبیا شیاری
1384 نمایشنامه‌خوانی کاکتوس محمد مسعود طیبی
1384 نمایشنامه‌خوانی تانگوی تخم مرغ داغ مسعود رادی
1384 سلمان محمود عزیزی
1384 چه‌گوارا کامبیز اسدی
1385 کالون و قیام کاستلیون آرش دادگر
1386 یرما محبوبه ارمیانی
1387 کریستال تاور نصرالله قادری
1387 کاکتوس محمد مسعود طیبی
1387 نمایشنامه‌خوانی سکوت سپیده نظری‌پور
1388 مکبث رضا ثروتی
1389 خداحافظی نکن محمد مسعود طیبی
1389 دلم می‌خواد محکم بزنم تو گوش اتللو مسعود موسوی
1389 فرجام فر محسن رنجبر
1390 ایستگاه سلام رسول نقوی
1390 برف و بهمن ایرج افشاری
1395 مکاشفات راسکلنیکف با آر.جی. دیو در گالری دوزخ پیمان مجیدی و سابینا شیاری
1396 بانویی از اسلو مجید رحیمی جعفری و علی اتحاد
هملت آرش دادگر

جوایز و افتخارات

حسام منظور و همسرش

منظور تاکنون برای بازی در دو نمایش و یک سریال تلویزیونی جوایز و افتخاراتی را کسب کرده است که در جدول زیر می‌توانید جزئیات آنها را مشاهده بفرمایید.

سال رده جشنواره برای نمایش/سریال
1388 نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره تئاتر دانشگاهی نمایش مکبث
1395 برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سیزدهمین جشن بازیگر نمایش اودیسه
1397 برنده تندیس بهترین بازیگر مرد پنجمین جشنواره جام جم سریال بانوی عمارت
1398 برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام نوزدهمین جشن دنیای تصویر سریال بانوی عمارت

 


نکات جالب درباره حسام منظور


حسام منظور و مریم مومن / حسام منظور در بانوی عمارت

در ادامه می‌توانید با نکات و حقایقی جالب درباره زندگی حسام منظور آشنا شوید.

  • او مدتی را به همراه خانواده‌اش در محله مقصودیه تبریز زندگی کرده است.
  • منظور بعد از سریال بانوی عمارت، در سریال برادرجان به کارگردانی محمدرضا آهنج بازی کرد و باز هم خوش درخشید و در میان مردم محبوب‌تر شد.
  • او مدتی در دانشگاه اراک به عنوان استاد کار می‌کرد و حالا در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به تدریس مشغول است.

زندگینامه حسام منظور

  • او در سال 1395 در موزیک ویدئو «زندان» با صدای محسن چاوشی، به کارگردانی سعید جعفریان و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و علی احمدی بازی کرده است. این موزیک ویدئو برای برنامه تلویزیونی خندوانه ساخته شده بود. در ابتدای همین مقاله می‌توانید این موزیک ویدیو را تماشا کنید.
  • در مورد ازدواج حسام منظور اخبار موثقی در دست نیست و احتمالا این بازیگر مجرد است.

 


کلام آخر


حسام منظور در یوسف پیامبر

در این مقاله با زندگینامه حسام منظور و مرور فعالیت‌های هنری او همراه شما بودیم. حسام منظور بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که در سال‌های اخیر با بازی در سریال‌های بانوی عمارت و برادرجان بیشتر شناخته و محبوب شد. به نظر شما بهترین هنرنمایی این بازیگر در کدام فیلم یا سریال بوده است؟ آیا شما نحوه بازیگری حسام منظور را می‌پسندید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان مجله به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار