اخبار فناوریشیائومیموبایل

تصویر قاب‌ محافظ شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد

کاربران و علاقمندان به برند شیائومی این روزها خبرها و شایعات زیادی در مورد قدرتمندترین گوشی هوشمند این شرکت یعنی شیائومی ۱۲ اولترا می‌شوند که که هر کدام اطلاعات خاصی در مورد این محصول داده‌ است. شیائومی چند ماه قبل از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ رونمایی کرد و در ابتدا به نظر می‌رسید در کنار این سه گوشی شاهد رونمایی از گوشی شیائومی ۱۲ اولترا نیز خواهیم بود. در نهایت این اتفاق رخ نداد، اما در آینده‌ی نزدیک این گوشی هوشمند به عنوان قدرتمندترین گوشی سری شیائومی ۱۲ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در همین راستا، این گوشی هوشمند پرچم‌دار به لطف تصویر منتشر شده‌ از قاب محافظش در یک پلتفرم رسمی دیده شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از ITHome، تصویر قاب‌ محافظ جدید گوشی شیائومی ۱۲ اولترا روی پلتفرم یوپین شیائومی منتشر شده است. البته باید خاطر نشان کنیم در این پلتفرم به طور رسمی به نام شیائومی ۱۲ اولترا اشاره نشده، اما طبق شایعات و تصاویری که پیش‌تر منتشر شد و همچنین بریدگی‌های قاب پشتی آن می‌توان فهمید این گوشی همان شیائومی ۱۲ اولترا است.

 

اخیراً رندرهای این گوشی نیز در فضای مجازی منتشر شده که از ماژول دوربین غول‌پیکر آن خبر می‌دهند. همچنین بریدگی این قاب‌ محافظ با رندرهای منتشر شده این گوشی هم‌خوانی دارد تا تقریباً مطمئن شویم که طراحی نهایی شیائومی ۱۲ اولترا به همین شکل خواهد بود. بررسی دقیق‌تر این تصاویر نشان می‌دهد که گوشی شیائومی ۱۲ اولترا همانند نسل قبلی‌اش یعنی می ۱۱ اولترا مجهز به یک ماژول دوربین عظیم است که تقریباً یک سوم قاب پشتی گوشی را اشغال کرده است. همانطور که در تصاویر کاملاً واضح است، ماژول دوربین این گوشی هوشمند جدید از ۷ بریدگی تشکیل شده که چهار تای آن لنز و سه تای آن سنسورها هستند. به نظر می‌رسد لنزی که در قسمت پایینی ماژول دوربین قرار گرفته، دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتالی باشد.

همچنین بر اساس جدیدترین پست منتشر شده از افشاگر معروف حوزه‌ی تکنولوژی یعنی «Digital Chat Station»، شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً در دو جنس بدنه‌ی مختلف رونمایی می‌شود: اولی در رنگ مشکی با بدنه‌ی چرمی که جذابیت‌های خاص خود را دارد و دیگری در رنگ سفید و با بدنه‌ی سرامیکی. حال که صحبت از بدنه‌ی سرامیکی شد باید بگوییم که این جنس بدنه برای گوشی‌های شیائومی خیلی هم جدید نیست، زیرا این شرکت گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا را نیز سال گذشته با بدنه‌ی سرامیکی در اختیار کاربران قرار داده بود. مهم‌ترین بخش شیائومی ۱۲ اولترا که بالغ بر ۹۰ درصد خبرهای منتشر شده در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهد، محصول همکاری بین شیائومی با لایکا یعنی سیستم دوربین آن است و تحلیلگران معتقدند که این همکاری می‌تواند دوربین این گوشی هوشمند پرچم‌دار را وارد عصر جدیدی کند.

در مورد دوربین شیائومی ۱۲ اولترا باید گفت که به طور مشخص در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه‌ی دوربین پریسکوپی و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می‌شود دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می‌برد که می‌تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه‌بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه‌ی فوکوس و دیگر قابلیت‌های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. در همین رابطه گزارشی منتشر شده که طبق آن، سونی جدیدترین سنسور دوربین موبایل خود را برای آزمایش در اختیار برخی شرکت‌ها قرار داده است. گفته می‌شود این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی ۱۲ اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می‌شود. از بین مشخصات فاش شده از این سنسور دوربین می‌توانیم به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و اندازه‌ی ۱/۱.۱ اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ‌ترین سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

 

گفته می‌شود که قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس تشکیل می‌دهد. برخلاف نسل قبلی که توسط سامسونگ تولید می‌شود، کوالکام ساخت این تراشه را به شرکت تایوانی TSMC محول کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که شیائومی ۱۲ اولترا از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲K بهره می‌برد. در کنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی نباید سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۱۲۰ برابری را نیز از قلم بیاندازیم.

منبع: Gizmochina

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار