دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2020

انتخاب بهترین لپتاپ گیمینگ برای تجربه بازی‌های ویدیویی روز، همیشه چالشی برای گیمرها و بازی‌بازان به حساب می‌آید. امروز در جی اس ام دیجیتال  قصد داریم راهنمای خرید مفیدی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2020 به شما بدهیم.

تمام بازی‌بازان روی این قضیه هم نظرند که تجربه بازی‌های ویدیویی روی رایانه‌های شخصی یا PCها، بسیار بهتر از تجربه آن‌ها روی لپتاپ‌های گیمینگ است. رایانه‌های شخصی با قدرت و انعطاف پذیری بیشتری که دارند، همیشه آزادی عمل و عملکرد بیشتر و بهتری را به بازی‌بازان می‌دهند و در آن طرف قضیه، لپتاپ‌ها به دلیل توان محدودتر و سخت افزار بسته‌تر، نمی‌توانند این انعطاف و قدرت را داشته باشند. با این حال، قابل حمل بودن لپتاپ و همچنین کوچکتر بودن آن نسبت به یک رایانه‌ شخصی، دلایلی هستند که افراد زیادی را برای خرید لپتاپ‌های گیمینگ ترغیب می‌کنند. علاوه بر این موارد، بحث برای خرید لپتاپ گیمینگ مناسب، مفصل است و این کار باید با دقت و دانش بالایی انجام پذیرد. اگر تمایل به کانفیگ یک کامپیوتر شخصی قدرتمند- که در برابر لپ تاپ گیمینگ گران‌قیمت مقرون به صرفه‌تر است- دارید، می‌توانید به راهنمای خرید کامپیوتر ما  مراجعه کنید.

خریداران لپتاپ‌های گیمینگ، همیشه سه نکته اصلی و اساسی را مد نظر قرار می‌دهند؛ قدرت، قابل حمل بودن و قیمت که سه فاکتور فوق‌العاده مهم محسوب می‌شوند. خریداران در ابتدا باید به بودجه‌ی خود نگاهی بیندازند و پس از آن، تصمیم  بگیرند که کدام ویژگی و خصوصیت برای یک لپتاپ گیمینگ، در اولیت آن‌ها قرار می‌گیرد. برخی از افراد، دوست دارند لپتاپ گیمینگی خریداری کنند که حمل آن به شدت آسان و راحت باشد (وزن کم) و همچنین باتری قدرتمند و با طول عمری بالا داشته باشد. در طرف دیگر، بسیاری از بازی‌بازان دوست دارند لپتاپ گیمینگی که تهیه می‌کنند، قدرت و توان سخت افزاری بالای داشته باشد اما وزن و حجم بالا آن لپتاپ، قابلیت حمل آن را دشوار سازد.

توجه داشته باشید که با توجه به بازار بی‌ثبات ایران به‌خصوص در زمینه لپ تاپ‌ها، در زمان نگارش تمام این لپ تاپ‌ها موجود بودند، اما ممکن است زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید، برخی از آن‌ها ناموجود باشند.

واقعیت این است که مدل‌ها و انتخاب‌های بسیاری برای خرج کردن پول و خرید لپتاپ گیمینگ وجود دارد اما در این جا، سعی کردیم 5 لپتاپ مناسب و با قابلیت‌های مختلف، از گران‌ترین لپ تاپ تا مقرون به صرفه‌ترین آن‌ها را به شما معرفی نماییم. این شما و این بهترین لپتاپ‌های گیمینگ سال 2020:

لپ تاپ Acer Predator Triton 500

مشخصات دقیق سخت افزاری:

  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7-9750H
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q
  • حافظه: 32 گیگابایت مموری DDR4
  • صفحه نمایش: اندازه 15.6 اینچی با وضوح فول اچ دی (1920×1080)
  • ذخیره سازی: 1 ترابایت SSD نسل NVMe
  • باتری: 84 وات
  • ابعاد: 10×14.41×0.7 اینچ
  • وزن: 4.41 پوند

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که برخی از افراد، نازک و کم وزن بودن لپتاپ برایشان مهم است و در طرف دیگر، برخی دیگر می‌خواهند وزن و اندازه‌ کم و کوچک را فدای قدرت سخت افزاری قابل توجه و فوق‌العاده کنند. با این حال، آیا کسی می‌تواند بگوید که از وجود هر دو این موارد در کنار هم، گله‌مند می‌شود؟ لپتاپ گیمینگ Acer Predator Triton 500 به بهترین شکل ممکن توانسته این تعادل ارزشمند را به بازی‌بازان و کاربران خود هدیه دهد و نه تنها از نظر قابل حمل بودن خوب عمل کند، بلکه با عملکرد راضی کننده و عالی خود، توانایی‌های شگفت انگیزی را نیز نشان دهد. با نگاه کردن به پردازنده مرکزی و البته پردازنده گرافیکی لپتاپ گیمینگ Acer Predator Triton 500 می‌توان به سادگی دریافت که این محصول گران قیمت و 2500 دلاری، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. وجود یک کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 در این مدل می‌تواند هر گیمری را نسبت به خرید آن وسوسه کند. اگر هنوز به قدرت و توانایی‌های لپتاپ Acer Predator Triton 500 ایمان نیاوردید، بد نیست اشاره کنیم که با تست‌ها و آزمایش‌های انجام شده، این لپتاپ گیمینگ می‌تواند بازی پرتقاضا و جدید Metro Exodus را با تنظیمات گرافیکی Highest و حتی روشن بودن قابلیت‌های Ray Tracing، با میانگین نرخ فریم 56 بر ثانیه اجرا نماید. این قدرت سخت افزاری، در کنار کیبرد مسافرتی 1.7 میلی متری و تاچ پد Microsoft precision، باعث می‌شوند تا صدای بد و عجیب این لپتاپ در هنگام بوت شدن، خیلی به چشم نیاید و لپ تاپ Acer Predator Triton 500 به یک محصول فوق‌العاده بدل گردد.

لپ تاپ ASUS ROG Strix G531GW


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2020 | ASUS ROG Strix G531GW

مشخصات دقیق سخت افزاری:

  • پردازنده مرکزی: 9th Gen. Core™ i7 9750H
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX™ 2070 GDDR6
  • حافظه: 16 گیگابایت حافظه DDR4
  • صفحه نمایش: اندازه 15.6 اینچی با وضوح تصویر 1920×1080 و نرخ تازه سازی 144 هرتز
  • ذخیره سازی: 1 ترابایت HDD در کنار 256 گیگابایت SSD
  • باتری: 66 وات
  • ابعاد: 26× 275 × 360 ميلي‌متر
  • وزن: 2.395 کیلوگرم

لپ تاپ ASUS ROG Strix G531GW یک لپتاپ گیمینگ بسیار مناسب است که می‌تواند نظر هر گیمری را به سمت خود جلب کند. وزن کمِ این لپتاپ گیمینگ باعث می‌شود تا قابلیت حمل آن‌ به شدت راحت شود و بتوان قدرت منحصر به فرد آن را در هر کجا و هر زمان استفاده کرد. پردازنده مرکزی نسل نهمی اینتل (Intel) برای این لپتاپ گیمینگ، خیال همه را نسبت به بحث CPU راحت می‌کند و در آن طرف، پردازنده گرافیکی GeForce RTX™ 2070 GDDR6 می‌تواند از پس هر بازی و نرم افزار سنگینی بربیاید. نکته جالب در مورد لپتاپ ASUS ROG Strix G531GW، صفحه نمایش آن است که می‌تواند تصاویر را با Refresh Rate یا نرخ تازه سازی 144 هرتز به تصویر بکشد و قابلیت بسیار مهمی برای نمایشگر یک لپتاپ به شمار می‌رود. در زمینه ذخیره سازی و Storage، این لپتاپ برای ذخیره اطلاعات شما یک انبار 1 ترابایتی دارد اما برای اجرا کردن بازی‌ها و نرم افزارهای جدید، یک درایو SSD برای آن در نظر گرفته شده که شاید کم و اندک به نظر برسد. با این حال، لپ تاپ ASUS ROG Strix G531GW تمام انتظارات شما را از یک لپتاپ گیمینگ جمع و جور و کم وزن، برآورده می‌کند.

لپ تاپ ASUS ROG Strix G731GV

مشخصات دقیق سخت افزاری:

  • پردازنده مرکزی: 9th Gen Intel Coffee Lake Core i7-9750H
  • پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 2060 GDDR6
  • حافظه: 32 گیگابایت مموری DDR4
  • صفحه نمایش: اندازه‌ی 17.3 اینچی با وضوح تصویر 1920×1080 و نرخ تازه سازی 144 هرتز
  • ذخیره سازی: 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD
  • باتری: 66 وات
  • وزن: 2.858 کیلوگرم

مدل ASUS ROG Strix G731GV چه از نظر ظاهری و چه از نظر سخت افزاری، کمی شباهت به مدل قبلی ایسوس دارد و در زمینه پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، نمی‌توان تفاوت خاصی را میان این دو مدل پیدا کرد. با این حال، در زمینه حافظه و پردازنده گرافیکی به نظر می‌رسد تفاوت‌هایی وجود دارد. مموری 16 گیگابایتی مدل ASUS ROG Strix G731GV و همچنین پردازنده گرافیکی 2060 این لپ تاپ، باعث می‌شود تا این مدل نسبت به مدل قبلی، کمی ضعیف‌تر به نظر برسد اما همینطور قیمت پایین‌تری نیز داشته باشد. یکی از ویژگی‌های جالب این مدل، صفحه نمایش بزرگ و 17.3 اینچی آن محسوب می‌شود که باز هم نرخ تازه سازی 144 هرتز دارد و می‌تواند عملکرد راضی کننده‌ای را برای کاربران و بازی‌بازان به همراه داشته باشد.

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus GA502


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2020 | لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus GA502

مشخصات دقیق سخت افزاری:

  • پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 7 3750H
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1660 Ti 6GB – Max-Q design
  • حافظه: 32 گیگابایت مموری DDR4
  • صفحه نمایش: اندازه 15.6 اینچی با پنل vIPS، وضوح تصویر 1920×1080 و نرخ تازه سازی 120 هرتز
  • ذخیره سازی: درایو SSD با حجم 512 گیگابایت
  • باتری: 6 سلولی – 74 وات
  • ابعاد: 15.8×10.9 x2.9 اینچی
  • وزن: 4.63 پوند

لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus GA502 به معنی واقعی کلمه، یک لپتاپ گیمینگ اقتصادی است و خرید آن‌ می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. این مدل در واقع در دسته لپتاپ‌های گیمینگ میان رده قرار می‌گیرد اما همچنان می‌تواند در ازای مبلغ منصفانه‌ای که برای خرید آن می‌پردازید، بسیار کارآمد و فوق‌العاده باشد. طراحی زیبا، تعادل خوبی که بین قدرت سخت افزاری و وزن و نازکی لپتاپ برقرار شده و البته استفاده از قطعات سخت افزاری به شکل هوشمندانه، از بزرگترین نقاط قوت این لپتاپ گیمینگ محسوب می‌شود اما در طرف دیگر، صدای بالای فن‌های خنک کننده یا عدم وجود دوربین برای این مدل، می‌تواند به عنوان نقاط ضعف آن در نظر گرفته شود. در زمینه سخت افزاری، یک پردازنده AMD رایزن 7 در کنار یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1660 Ti، شاید قدرت سخت افزاری لپتاپ‌های قبلی را به شما ندهد اما به راحتی می‌تواند شما را غافلگیر نماید. برای تجربه بازی‌هایی مانند بازی Overwatch و بازی Fortnite با بهترین کیفیت روی این لپتاپ هیچ مشکلی نخواهید داشت و حتی می‌توانید عناوین پرتقاضاتر و سنگین‌تری مانند بازی Shadow of The Tomb Raider و  بازی The Division 2 را با تنظیمات گرافیکی High با نرخ فریم قابل قبولی اجرا نمایید. همچنین وجود SSD با حجم 512 گیگابایت و صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتز از ویژگی‌های دیگر لپتاپ ASUS ROG Zephyrus GA502 محسوب می‌شود.

لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515-54

مشخصات دقیق سخت افزاری:

  • پردازنده مرکزی: 9th Gen. Core™ i7 9750H
  • پردازنده گرافیکی: GeForce GTX 1650 GDDR5
  • حافظه: 16 گیگابایت حافظه DDR4
  • صفحه نمایش: اندازه 15.6 با وضوح تصویر 1920×1080
  • ذخیره سازی: 1 ترابایت HDD در کنار 256 گیگابایت SSD
  • باتری: 58 وات
  • ابعاد: 26.75 × 266 × 390 ميلي‌متر

لپتاپ Acer Nitro 5 AN515-54 یکی دیگر از مدل‌هایی است که می‌توان گفت بسیار به صرفه و اقتصادی است. این مدل، قابلیت یا ویژگی‌ بزرگ خاصی ندارد و مغز شما را منفجر نمی‌کند اما آن قدر قدرت سخت افزاری و زیبایی ظاهری دارد که بتواند کار هر کاربری را راه بیندازد. پردازنده مرکزی قدرتمند و سریع این لپتاپ، در کنار پردازنده گرافیکی خاص و هوشمندانه آن، سبب می‌شود لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515-54 به یک مدل خواستنی تبدیل شود. با نگاه به دیگر مشخصات سخت افزاری Acer Nitro 5 AN515-54، نمی‌توان نکته خاص و متعجب کننده‌ای را از آن بیرون کشید و همان طور که گفته شد، این لپتاپ گیمینگ شرکت ایسر (Acer) می‌تواند با قیمت به صرفه‌ای که دارد، نیازهای یک گیمر را تا حد قابل قبولی برآورده نماید.

قطعا مدل‌ها و محصولات متنوع و مختلفی وجود دارند که دست بازی‌باز و کاربر را برای خرید، باز می‌گذراند. با این حال، در این مطلب سعی کردیم 5 لپتاپ گیمینگ مناسب برای هر سلیقه و قیمتی را نام برده و به بررسی مختصر و مفید آن‌ها بپردازیم. نظر شما در مورد این لپتاپ‌های گیمینگ چیست؟ اولیت شما برای خرید یک لپتاپ گیمینگ، کدام یک از موارد اشاره شده است؟

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار