لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتال

راهنمای خرید SSD برای پلی استیشن 5

غالب بازی‌های بزرگ امروزی حجم نسبتا زیادی دارند و هارد کنسول‌ها زودتر از آنچه که تصور می‌کنیم اشغال خواهد شد. خوشبختانه تنها راه حل افزایش حجم حافظه برای دانلود و نصب عناوین جدید، پاک کردن بازی‌های قدیمی‌تر نیست. سونی در نسل نهم نیز امکان افزایش و توسعه حافظه‌های کنسول خود را به وسیه‌ای افزودن ماژول‌های SSD فراهم کرده است.

از آنجایی که بازی‌های نسل نهمی پلی استیشن مبتنی بر SSDهای فوق سریع این کنسول طراحی شده‌اند، بایستی مطابق با استانداردهای تعریف شده‌ی سونی برای کنسول پلی استیشن 5 اقدام به خرید کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید

چه نوع SSD مناسب پلی استیشن 5 است؟


مطابق اطلاعات منتشر شده از سمت سونی، SSDها با درگاه PCIe نسل چهارم با حداقل ۲۵۰ گیگابایت حافظه، قابل استفاده روی کنسول‌های نسل نهم این کمپانی هستند. این SSD بایستی سرعت خواندنی مطابق با ۵۵۰۰ مگابایت/ثانیه و یا بالاتر را داشته باشد.

رابط (Interface) PCIe Gen 4.0 (x4) M.2 NVMe SSD
ظرفیت (Capacity) ۲۵۰ گیگابایت الی ۴ ترابایت
هیت سینک (Heatsink) ضروری
سرعت خواندن متوالی (Sequential reads) ۵۵۰۰ مگابایت/ثانیه
فرم فاکتور (Form factor) ۲۲۳۰, ۲۲۴۲, ۲۲۶۰, ۲۲۸۰ و ۲۲۱۱۰
سایز کامل ۱۱۰ در ۲۵ در ۱۱.۲۵ میلی متر
ماکسیمم ارتفاع هیت سینک (زیر SSD) ۲.۴۵ میلی متر
ماکسیمم ارتفاع هیت سینک (بالای SSD) ۸ میلی متر

همچنین در مشخصات ذکر شده توسط سونی، برروی وجود هیت سینک در SSD تاکید شده است. هیت سینک می‌تواند به صورت پیش‌ فرض روی ماژول SSD شما نصب باشد و یا به صورت دستی اقدام به نصب کنید. این اطلاعات کمابیش همه آن چیزی است که سونی در اختیار ما گذاشته است. با این حال شما همچنان می‌توانید با مراجعه به صفحه راهنمای سونی علاوه بر مشخصات SSD، شیوه نصب آن را نیز مشاهده کنید.

کدام SSD را بخریم؟


به طور قطع در بازار جهانی انتخاب‌های بسیاری برای خرید SSD و ارتقای کنسول وجود دارد. اما به دلیل محدودیت و تنوع پایین قطعات در بازار ایران، تنها می‌توانیم موارد محدودی را معرفی کنیم. توجه داشته باشید که به علت جدید بودن این نسل از درگاه‌ها، قیمت این دسته از ماژول‌ها حافظه بالاتر از سقف رایج بازار است. در ادامه به معرفی این SSDها می‌پردازیم:

حافظه SSD سامسونگ مدل 980 pro

شرکت سامسونگ (Samsung) یکی از مجموعه‌های فعال در عرصه‌ی تولید حافظه‌های SSD است که محصولات باکیفیتی را ارائه می‌دهد. اس‌اس‌دی 980 pro سامسونگ از محصولات نسل جدید این شرکت است که سرعت و پایداری فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌کند دارد.

این SSD با رابط PCIe نسل چهارم، قادر است اطلاعات را با سرعت شگفت انگیز ۷ گیگابایت بر ثانیه بخوانید و با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه بنویسید. این درایو در سه ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت (۲ ترابایت در آینده) در دسترس است. تنها ایراد وارد به این ماژول عدم عرضه با هیت سینک است. هرچند شما می‌توانید به صورت مجزا آن را تهیه و نصب کنید.

حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل SN850

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) از جمله برندهای خوشنام تولید کننده‌ی ماژول‌های حافظه است. حافظه‌ی جدید WD Black SN850 این شرکت با سرعت خواندن و نوشتن ۷۰۰۰ و ۵۳۰۰ مگابایت‌برثانیه از جمله سریع‌ترین و البته گران قیمت‌ترین SSDهای بازار است.

این SSD بسیار قدرتمند تا ظرفیت ۲ ترابایت نیز در دسترس است. همچنین این ماژول که در دو مدل همراه با هیت سینک و بدون هیت سینک عرضه شده است، از جمله بهترین انتخاب‌ها برای ارتقای کنسول پلی استیشن 5 می‌باشد.

حافظه SSD ای‌دیتا مدل XPG Gammix S70

حافظه SSD ای‌دیتا (ADATA) مدل XPG Gammix S70 که امروزه عنوان سریع‌ترین SSD دنیا را یدک می‌کشد، آخرین محصولی است که در این لیست معرفی می‌کنیم. این SSD به واسطه درگاه PCIe Gen 4.0 خود سرعت خواندن و نوشتن ۷٬۴۰۰ و ۶٬۴۰۰ مگابایت‌برثانیه را ثبت کرده است.

مدل XPG Gammix S70 تا ظرفیت ۲ ترابایت قابل تهیه است و نسبت به سایر مدل‌های هم رده نیز قیمت پایین‌تری دارد. این مدل هم با هیت سینک و هم بدون آن به بازار عرضه شده است. با این حال مشکل اساسی هیت سینک آن ارتفاع زیاد است. در نتیجه بایستی هیت سینک ظریف‌تری روی آن نصب گردد.

نتیجه گیری


حافظه‌های SSD با درگاه PCIe نسل چهار، از جمله قدرتمندترین و همچنین سریع‌ترین ماژول‌های حافظه حال حاضر در جهان هستند. نصب این دسته از حافظه‌ها روی کنسول پلی استیشن 5 یک ارتقای چشم گیر برای کاربر خواهد بود. و او را قادر به تجربه بازی‌های نسل نهم در بالترین کیفیت ممکن می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار