اپلاخبار فناوریتبلت

زبانه‌های موجود در آیپد ایر ۵ تعویض باتری آن‌ را آسان‌تر از قبل کرده است

همانطور که می‌دانید، اپل ماه گذشته در رویداد «Peek Performance» خود از نسل جدید آیپد ایر یعنی آیپد ایر ۵ با قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر روشن‌تر، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) و بهبود عملکرد پردازنده‌ به طور رسمی رونمایی کرد. اما به غیر از این تغییرات، کالبدشکافی این محصول حاکی از آن است که اپل تغییراتی داخلی را نیز در این دیوایس ایجاد کرده که تعمیرکاران برای تعویض باتری آن کار سختی نداشته باشند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت iFixit، جایگاه باتری آیپد ایر ۵ اپل دارای زبانه‌هایی است که تعویض باتری را آسان‌تر از قبل کرده است. برای این کار کافی است این زبانه‌ها را بکشید تا باتری به راحتی خارج شود. این در حالی است که در مدل‌های قبلی آیپد ایر باتری‌ با چسب به جایگاه باتری چسبیده بود و تعمیرکاران برای خارج کردن آن‌ مجبور بودند از یک حلال مانند ایزوپروپیل الکل استفاده کنند تا چسب باتری از بین برود و بتوان آن را خارج کرد.

 

اضافه کردن این زبانه‌ها، کار تعویض باتری را برای تعمیرکاران ثالث و همچنین خود کاربران آسان‌تر کرده است. اما طبق اعلام یک منبع معتبر، نمایندگان اپل هنگامی که آیپد ایر کاربران نیاز به باتری جدید داشته باشد به جای عوض کردن باتری، خود تبلت را با یک دیوایس جدید تعویض می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که این زبانه‌های جدید می‌تواند با کمک به شرکای بازیافتی اپل برای خارج کردن باتری‌های این دیوایس‌ها هنگام بازیافت، مزایای زیست محیطی نیز داشته باشد.

باید خاطر نشان کنیم که غول فناوری آمریکایی این قابلیت را در محصولات دیگری نیز استفاده کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نسل ششم آیپد مینی و مک‌بوک پروهای ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی اشاره کرد. اما وب‌سایت iFixit با کالبدشکافی آیپد مینی متوجه شد اگرچه این محصولات مجهز به زبانه‌های باتری هستند، اما اپل لبه‌های بالایی و پایینی آن‌ها را با چسب به جایگاه باتری چسبانده است که باز هم کار تعویض آن‌ها را کمی سخت می‌کند.

محصولات دیگری از اپل نظیر آیفون ۵S و جدیدتر، آیپد پروها و مک‌بوک‌های جدید نیز از این ویژگی بسیار کاربردی بهره می‌برند. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که آیپد ایر جدید اپل از نمایشگر رتینا با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت و یک پوشش ضد انعکاس بهره می‌برد. اما از منظر پردازنده‌، برای اولین بار است که در سری آیپد ایر شاهد استفاده از پردازنده‌ی M1 هستیم. همچنین باید اشاره کنیم که یک دوربین اولترا واید سلفی با دقت ۱۲ مگاپیکسل در پنل جلویی این گجت هوشمند دیده می‌شود که کاربران از آن می‌توانند برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. همچنین این دوربین از فناوری Center Stage و فیلم‌برداری ۴K هم پشتیبانی می‌کند.

آیپد ایر ۵ مجهز به پورت USB Type-C ارتقا یافته است که نسبت به نسل قبلی خود ۲ برابر سریع‌تر است. آیپد ایر ۵ (۲۰۲۲) همچنین از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل iPadOS 15 به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. نسل جدید آیپد ایر مجهز به بلندگوهای استریوی افقی است و از مجیک کیبورد اپل هم پشتیبانی می‌کند. همچنین طبق ادعای مدیر عامل اپل این تبلت می‌تواند عمر باتری یک روزه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. باید اشاره کنیم که حسگر تاچ آیدی با دکمه‌ی پاور این تبلت ادغام شده و همه‌ی مدل‌های آن از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته‌ شده‌اند.

 

در گزارش منتشر شده‌ی دیگری به این موضوع پرداخته شد که عملکرد تراشه‌ی M1 در آیپد ایر ۵ با آیپد پرو یکسان است. در همین راستا بسیاری از کاربران و خریداران این احتمال را دادند که اپل محدودیت‌هایی را برای تراشه‌ی M1 آیپد ایر ۵ اعمال کرده که از لحاظ عملکردی در مقابل آیپد پرو ۱۱ اینچی شکست می‌خورد. برای مثال پیش‌تر هم اپل پردازنده‌ی A15 Bionic آیپد مینی ۶ را آندر کلاک کرده بود. اما طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از وب‌سایت ۹to5mac، اولین نتایج تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ تأیید می‌کنند که پردازنده‌ی M1 آیپد ایر ۵ با فرکانس نرمال ۳/۲ هرتزی کار می‌کند و این یعنی که غول فناوری آمریکایی در عملکرد این تراشه‌ی قدرتمند محدودیتی ایجاد نکرده است.

منبع: Macrumors

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار