اخبار فناوریساعت های هوشمندهوآوی

ساعت جدید هواوی یک ویژگی بی‌نظیر دارد که اپل واچ را به دردسر می‌اندازد، اما نه به صورت کامل!

ساعت جدید هواوی همواره به عنوان یک رقیب اساسی برای اپل واچ مطرح بوده است، اما این رقابت ظاهراً شکل جدیدی به خود خواهد گرفت.

نظارت بر میزان گلوکز موجود در خون همواره یکی از مهم‌ترین مواردی بوده است که شرکت‌های تولیدکننده ساعت‌های هوشمند به دنبال آن بوده‌اند. اگرچه این امر همواره مورد بررسی قرار گرفته، اما تا کنون شرکت خاصی نتوانسته بود که این نظارت را ممکن کند. سال‌ها پیش گفته می‌شد که اپل واچ بالاخره این امکان را به کاربران خود ارائه خواهد داد، اما ظاهراً‌ این امر تنها یک تصور نادرست بوده است. ساعت جدید هواوی اپل واچ را کنار زده و برای اولین بار، امکان نظارت بر روی گلوکز خون را به شما ارائه خواهد داد.

در یکی از خبرهای منتشر شده توسط وب‌سایت Weibo مدیر اجرایی هواوی ادعا کرد که Huawei Watch 4، یعنی ساعت جدید هواوی،‌ دارای ویژگی نظارت بر گلوکز است. نکته جالب آن است که این ساعت برای مشاهده میزان گلوکز و بررسی آن به هیچ ابزار خاصی نیاز نخواهد داشت.

Huawei Watch نمی‌تواند سطح قند خون شما را به طور مستقیم بخواند، اما این شرکت می‌گوید ساعت جدید ده معیار مختلف را طی شصت ثانیه بررسی خواهد کرد تا معیار نسبتاً دقیقی از میزان قند خون یا همان گلوکز موجود در خون شما را ارائه کند. به عنوان مثال، اگر این ساعت تشخیص دهد که شما در معرض خطر هیپرگلیسمی هستید، در مورد آن به شما هشدار می‌دهد.

از جمله سایر ویژگی‌های این ساعت جذاب می‌توانیم به مواردی همچون شمارش ضربان قلب اشاره کنیم. هنوز مشخصات خاصی از هواوی واچ ۴ به بیرون درز نکرده است،  اما ظاهراً بای یکی از پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان روبه‌رو خواهیم بود. علاوه بر موارد گفته شده، ساعت جدید هواوی دارای سنسورهایی به منظور نظارت بر میزان فشار خون، میزان اکسیژه خون و میزان دمای بدن است. ترکیب این سه مورد به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از میزان گلوکز خون خود داشته باشید.

رقابت ساعت جدید هواوی با اپل واچ

هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد ساعت جدید هواوی وجوددارد که باید مورد بررسی قرار دهند. از جمله اینکه این ساعت چقدر دقت دارد و چگونه می‌تواند در شرایط مختلف قند خون شما را کنترل کند.

هیپر و هیپوگلیسمی مسائلی جدی برای بیماران دیابتی هستند و می‌توانند تهدید کننده زندگی باشند، بنابراین ساعت مذکور باید دارای دقت بسیار بالایی در زمینه تشخیص چنین مواردی باشد. به طور قطع، ساعت مذکور جایگزین روش‌های سنتی برای ردیابی سطح قند خون نخواهد شد، اما می‌تواند به عنوان یک گجت مناسب برشمرده شود، البته نباید خیلی به آن اعتماد کرد!

Huawei Watch 4 به احتمال زیاد در ایالات متحده به فروش نمی‌رسد (همانند سایر محصولات هواوی). بنابراین امریکایی‌ها نمی‌توانند این ویژگی را امتحان کنند. ما می‌دانیم که اپل در حال کار بر روی ردیابی قند خون در اپل وچ‌های خود است که در واقع سطح قند خون را به جای علائم عمومی قند خون بالا ردیابی می‌کند.

اینکه آیا این ویژگی می‌تواند در Apple Watch 9 به کار گرفته شود یا خیر، مشخص نیست. شایعات نشان می‌دهند که نظارت بر گلوکز می‌تواند در Apple Watch 8 و قبل از ان Apple Watch 7  نیز راه‌اندازی شوند،‌ البته این امر تنها در حد یک شایعه است. تعبیه این ویژگی بر روی یک ساعت هوشمند کار راحتی نیست و به همین دلیل باید بیشتر صبر کنیم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار