اپلاخبار فناوریموبایل

سری آیفون 13 دارای پد شارژ بی‌سیم بزرگ‌تری خواهند بود

به گفته منابعی که پیش‌تر نیز اطلاعاتی را از روند کار اپل روی سری آیفون 13 لو داده بودند، ظاهرا این شرکت در حال کار روی قرار دادن پدهای شارژ بی‌سیم و مغناطیسی بزرگ‌تر است تا با آن سرعت بالاتر و همچنین شارژ برعکس را به این محصولات اضافه کند.

به نقل از MacRumors، سال گذشته هرچند که گوشی‌های خانواده آیفون 12 بسیاری از قابلیت‌های کلی مانند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را نداشتند، اما حداقل بسیاری از ویژگی‌های آن‌ها خاص بود؛ مانند شارژر مگ‌سیف که با آن می‌توانید تنها با چسباندن یک حلقه الکترومغناطیسی به پشت دستگاه، با استفاده از پدی که داخل آن گذاشته شده به راحتی گوشی را با شارژ کنید. با این وجود یکی از بزرگ‌ترین معایب این نوع شارژ کردن، نداشتن گیره مناسب و احتمال جدا شدن شارژر بوده و همچنین سرعت آن در مقایسه با شارژ کابلی فوق‌العاده عملکرد ضعیف‌تری را نشان می‌داد.

به همین منظور نیز طبیعی به نظر می‌رسد که اپل روی این ویژگی گوشی‌های اپل کار کرده و امسال قصد داشته باشد تا سایز این پد را مقداری بزرگ‌تر کند. البته راه‌های دیگری هم برای بهبود عملکرد این جریان برق الکترومغناطیسی وجود داشت، اما سازندگان ترجیح داده‌اند تا برای سری آیفون 13 شارژرهای مگ‌سیف در حد و اندازه‌های بزرگ‌تری را در نظر بگیرند.

شارژ برعکس در گوشی‌های سری آیفون 13

حال هرقدر هم این سایز بزرگ‌تر به نحوی باعث بیشتر شدن سطحی شود که پشت گوشی‌های این سری را پوشش می‌دهد، اما از دو نظر می‌توان انتظار پیشرفت را در آن داشت؛ یکی اینکه می‌توانید با خیال آسوده‌تر شارژر را به پشت گوشی متصل کرده و مطمئن باشید که دیگر این مگ‌سیف از پشت دستگاه جدا نمی‌شود، دوم هم اینکه حال دارای یکی از گوشی‌های سری آیفون 13 با قابلیت شارژ برعکس هستید! به نحوی که اگر دستگاهی را با ویژگی پشتیبانی از این شارژ داشته باشید (مانند ایرپاد پرو)، می‌توانید آن را پشت گوشی خود قرار دهید تا به راحتی شارژ شود!

البته اگر سال گذشته قابلیت‌های سری آیفون 12 را مطالعه کرده باشید، قاعدتا می‌دانید که این ویژگی شارژ برعکس در گوشی‌های این خانواده نیز وجود داشته است. اما نکته قابل توجه اینجاست که اگر قصد داشته باشید که برای مثال ۱۰ درصد ایرپاد خود را شارژ کنید، احتمالا باید ۳۰ تا ۴۰ درصد از شارژ گوشی را فدا کنید! حرکتی که عملا استفاده از این قابلیت را بی‌ارزش کرده و باعث می‌شود تا کاربران همچنان به کابل‌های شارژ خود برای پر کردن مخزن گجت‌های مختلف بسنده کنند. مگر اینکه سری آیفون 13 این روند را تغییر داده و باعث شود که این نوع شارژ مصرف باتری کمتری داشته و از طرفی سرعت بالاتری را هم ارائه کند.

لازم به ذکر است که سال گذشته کاربران گفته بودند که انجام این حرکت و داشتن قابلیت شارژ مغناطیسی برعکس برای پر کردن باتری گجت‌های دیگر، عملا کاری بسیار نشدنی برای یک گوشی آیفون خواهد بود و بهتر است که این قابلیت را در تبلت‌های اپل ببینیم تا یک گوشی هوشمند. دلیل آن نیز کاملا واضح است؛ باتری فوق‌العاده ضعیفی که تقریبا هر کاربری را مجبور به خرید و حمل یک پاوربانک می‌کند، چه برسد به اینکه بخواهد شارژ برعکس را برای خالی کردن باتری دستگاه خود امتحان کند!

از طرفی نیز طبق آخرین گزارش‌های رسیده از شرکت اپل، ظاهرا سازندگان قصد دارند تا iPad Pro سال ۲۰۲۲ را با این پدهای مغناطیسی مجهز کنند تا از باتری بزرگ‌تر آن برای بالا بردن کاربرد شارژ برعکس به درستی استفاده شود. همچنین جالب است بدانید که اخیرا طبق بررسی و آزمایش‌های مداوم، این نتیجه حاصل شده که این پدها برای بیمارستان‌ها و افرادی که تحت مراقبت ویژه هستند فوق‌العاده خطرناک هستتد!

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار