اخبار فناوریشیائومیموبایل

سنسور شیائومی ۱۳ اولترا شاید بزرگ‌تر از نمونه ۱ اینچی ۱۲S اولترا باشد

اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی ۱۳ اولترا قرار است با سنسور دوربین به مراتب بزرگ‌تری از نمونه‌ی بکار رفته در شیائومی ۱۲S اولترا راهی بازار شود.

سری شیائومی ۱۳ هنوز رسما رونمایی نشده اما با این حال این روزها خبرهای بسیار زیادی پیرامون آن‌ها منتشر می‌شود که به لطف آن‌ها توانسته‌ایم تاکنون به بخش بزرگی از اطلاعات پیرامون این محصولات دسترسی داشته باشیم. طبق آنچه که می‌دانیم، اواخر سال جاری (احتمالا دسامبر) قرار است از دو گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو رونمایی شود. اما ظاهرا مدل اولترا از این سری که مشخص نیست آیا امسال رونمایی و راهی بازار می‌شود قرار است از یک سری لحاظ تفاوت‌های معناداری با این دو مدل داشته باشد.

معمولا پرچم‌داران سری اولترای شیائومی قابلیت‌های به مراتب جذاب‌تری از نمونه‌های استاندارد و پرو دارند و این را در محصولات گذشته هم شاهد بوده‌ایم. اینطور هم که به نظر می‌رسد، شیائومی ۱۳ اولترا هم از قاعده مستثنی نخواهد بود. اگرچه در حال حاضر شیائومی ۱۲S اولترا به لطف سنسور ۱ اینچی قدرتمند توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند اما شیائومی نمی‌خواهد از سنسور مشابه در ۱۳ اولترا هم استفاده کند.

در حال حاضر سنسور ۱ اینچی سونی IMX989 علاوه بر گوشی ۱۲S اولترا در یک گوشی دیگر یعنی شارپ Aqous R7 هم استفاده شده است و گفته می‌شود ویوو هم از آن در گوشی X90 پرو پلاس خود استفاده خواهد کرد. همچنین خود شیائومی هم قرار است دقیقا از همین سنسور در گوشی مورد انتظار ۱۳ پرو خود استفاده کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد، سنسور دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا قرار نیست IMX989 باشد.

 

طبق گفته‌ی یکی از افشاگران در توییتر، ظاهرا شیائومی نمی‌خواهد خود را به استفاده از سنسور ۱ اینچی محدود کند. ظاهرا این شرکت چینی یک سنسور بزرگ‌تر را هم در دست ساخت دارد و می‌خواهد از آن برای گوشی ۱۳ اولترا خود استفاده کند. مشخص نیست سایر سنسورهای شیائومی ۱۳ اولترا چه پیشرفتی خواهند داشت اما فعلا شایعات حاکی از آن است که تغییر خاصی در این بخش‌ها شاهد نخواهیم بود.

برخی‌ها معتقدند شیائومی می‌تواند از همان سنسور دوربین ۱ اینچی یا نسخه‌ی بهبود یافته‌ی آن در ۱۳ اولترا استفاده کند اما در عوض کیفیت سنسور فوق عریض یا تله‌فوتو را بهبود ببخشد. شیائومی که پیش از این برای ساخت سنسور ۱ اینچی یادشده با سونی وارد همکاری شده بود، می‌تواند از این شرکت الگو گرفته و از یک دوربین تله‌فوتو مشابه نمونه‌ی بکار رفته در سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ که زوم متغیر را ارائه می‌دهد استفاده کند. با این حال چیزی در این رابطه مشخص نیست و باید دید در نهایت این شرکت چینی چه تصمیمی را راجع به پرچم‌دار مدل اولترای خود اتخاذ می‌کند.

اگرچه دو مدل استاندارد و پرو از سری شیائومی ۱۳ قرار است اواخر این ماه یا نهایتا دسامبر امسال رونمایی شوند (آذر یا دی) اما مشخص نیست آیا شیائومی ۱۳ اولترا را هم شاهد خواهیم بود یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد، باید در ابتدا در بازار چین شاهد عرضه‌ی آن باشیم اما از اینکه چه زمانی وارد بازار جهانی خواهد شد فعلا اطلاعی در اختیار نداریم. هرچند طبق گفته‌های یکی از مقامات خود شیائومی، ۱۳ اولترا برخلاف مدل ۱۲S اولترا در بازار جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: NotebookCheck

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار