اخبار فناوریسامسونگموبایل

سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد

سامسونگ تاکنون هیچ وقت مشخصات سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را نسبت به نسل قبلی تضعیف نکرده و این موضوع در مورد قدرتمندترین گوشی پرچم‌دار هوشمند سال ۲۰۲۳ این شرکت یعنی گلکسی S23 اولترا نیز صدق می‌کند. گلکسی S22 اولترا به دلیل عملکرد دوربینش مورد ستایش کاربران و تحلیلگران بسیار زیادی قرار گرفته و سامسونگ را با وظیفه‌ی بسیار مهمی برای عرضه‌ی گوشی با سیستم دوربین پیشرفته‌تر، در سال آینده روبرو کرده است. با این تفاسیر خیلی عجیب نیست که این شرکت برخی از سخت‌افزارهای پرچم‌داران خود را حداقل برای چند سال بدون تغییر نگه دارد و در نسل بعدی نیز از آن‌ها استفاده کند. این دقیقا همان موضوعی است که برای گلکسی S23 اولترا پیش‌بینی می‌شود

در همین راستا، یکی از افشاگران مشهور و باسابقه‌ی دنیای فناوری یعنی «Yogesh Brar»، اطلاعات جدیدی از سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا به دست آورده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. طبق اطلاعات این افشاگر، سامسونگ برای این گوشی هوشمند خود همانند نسل قبلی از یک سیستم دوربین چهارگانه بهره خواهد برد که سنسور دوربین اصلی آن، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شایعه شده خواهد بود. گفته می‌شود که این سنسور قدرتمند ISOCELL HP2 نام دارد و دارای پیکسل‌های ۰.۶۰ میکرومتری است.

این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی با یک دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی همراه خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت از لحاظ مشخصات فنی سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا به غیر از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، تفاوت چندانی با سیستم دوربین گلکسی S22 اولترا ندارد. همچنین این افشاگر ادعا کرده گلکسی S23 اولترا دوربین پریسکوپی با زوم ۱۰ برابری را حفظ خواهد کرد.

بدون شک همه‌ی نگاه‌ها به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند پرچم‌دار خواهد بود. گفته شده که سنسور ISOCELL HP2 این گوشی عملکرد بهتری نسبت به سنسورهای HP1 و HP3 سامسونگ که قبلا عرضه شده بود، دارد. باید اشاره کنیم که سنسور HP3 یک سنسور میان‌رده است و سنسور HP1 نیز در موتورولا X30 پرو یا اج ۳۰ اولترا به ایفای نقش می‌پردازد. غول فناوری کره‌ای ظاهراً قصد دارد سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا را با بهره‌گیری از فناوری عکاسی محاسباتی بهبود ببخشد. به لطف این قابلیت و سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی، جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها به کاربران ارائه می‌شود.

همچنین شایعات حاکی از آن است که این سنسور دوربین می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری عرضه کند. اما آن طور که اخیراً گفته شده دوربین گلکسی S23 اولترا احتمالاً فاقد یک قابلیت مهم خواهد بود و امکان عکاسی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی را به کاربران نخواهد داد. در این صورت کاربران تنها دو گزینه‌ی ثبت عکس با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی که حجم بسیار بالایی دارد و گزینه‌ی عکاسی با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی را خواهند داشت.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که گلکسی S23 اولترا مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلس ویکتوس جهت مراقبت از این نمایشگر، روی آن قرار خواهد گرفت و حفره‌ی نمایشگر نیز وظیفه پذیرایی از دوربین سلفی این گوشی هوشمند را عهده دار خواهد بود. این گوشی هوشمند پرچم‌دار از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام قدرت می‌گیرد و احتمالاً ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت نیز آن را همراهی می‌کنند.

سامسونگ به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۲۵ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی سلفی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. غول فناوری کره‌ای احتمالاً اواسط دی ماه از سری جدید گوشی‌های هوشمند گلکسی S23 رونمایی خواهد کرد.

منبع: AndroidAthority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار