اخبار فناوریتراشه و پردازنده ها

شرکای آمریکایی درخواست سامسونگ برای چیپست بیشتر را رد کردند

کمبود جهانی تراشه مشکلات زیادی را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. به عنوان مثال گوگل ناچار شده گوشی‌های جدید خود را در کشورهای محدودی راهی بازار کند و همچنین ریلمی هم عرضه‌ی سری جدید پرچم‌داران خود را به سال آینده موکول کرده است. در این میان گزارش‌های مختلفی در مورد لغو شدن ساخت سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن به گوش می‌رسد.

حالا یکی از سایت‌های کره‌ای گزارش داده که وضع سامسونگ در این زمینه به حدی وخیم شده که رییس بخش موبایل این شرکت طی ماه‌های گذشته دو بار به آمریکا سفر کرده تا از یک شرکت سازنده‌ی چیپست‌های موبایل (به احتمال زیاد کوالکام) درخواست تامین چیپست‌های بیشتری را مطرح کند. منابع آگاه می‌گویند که درخواست رییس بخش موبایل سامسونگ رد شده است.

ظاهرا رییس شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ها گفته که آن‌ها می‌خواهند آمار کلی عرضه را افزایش دهند اما به تنهایی قادر به افزایش میزان عرضه‌ی چیپست‌های مورد نیاز سامسونگ نخواهند بود. گفته می‌شود یکی از مقام‌های ارشد بخش موبایل سامسونگ ۳ ماه در آمریکا حضور داشته ولی در نهایت نتوانسته در این زمینه به موفقیت چندانی برسد

منابع آگاه افزوده‌اند که رد درخواست سامسونگ با توجه به وسعت این شرکت، بسیار عجیب است. از طرف دیگر، بخش بزرگی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی سامسونگ توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند و این شرکت‌ها هم باید قطعات موردنیاز این گوشی‌ها را تامین کنند. به همین خاطر موقعیت سامسونگ به عنوان یک خریدار نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است.

به نظر می‌رسد این سفرهای مدیران سامسونگ کاملا هم بی‌نتیجه نبوده و تا حدی تراشه‌های موردنیاز خود را تامین کرده‌اند. در هر صورت بحران کمبود جهانی تراشه به حدی جدی است که شرکای مهم سامسونگ‌ هم در این زمینه دست رد بر سینه‌ی مدیران آن زده‌اند. با توجه به اینکه مدیرعامل AMD گفته در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ این بحران فقط کمی فروکش می‌کند، ظاهرا سازندگان گوشی‌های هوشمند باید تا مدت‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار