اخبار فناوریشیائومیموبایل

شیائومی از سری ردمی نوت ۱۳ برای بازار جهانی رونمایی کرد

دقایقی قبل شیائومی برای بازارهای جهانی از نسل جدید سری گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ خود رونمایی کرد. این سری که قبلاً در چین عرضه شده، شامل سه گوشی ردمی نوت ۱۳، ردمی نوت ۱۳ پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌شود که در ادامه به بررسی مشخصات هر کدام خواهیم پرداخت.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

قدرتمندترین گوشی هوشمند سری ردمی نوت ۱۳ از یک طراحی تخت بهره می‌برد و کاربران می‌توانند پنل پشتی آن را در دو مدل چرمی و شیشه‌ای سفارش دهند. ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب را دارد و تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند دوام بیاورد. این گوشی هوشمند قدرتمند مجهز به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از جنس OLED است که رزولوشن تصویر ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل، نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را به کاربران ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی نیز ۱۸۰۰ نیت اعلام شده که در زیر نور آفتاب به راحتی قابل استفاده خواهد بود.

 

شیائومی به عنوان قلب تپنده‌ی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از پردازنده‌ی Dimensity 7200 اولترا مدیاتک استفاده کرده که با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 همراه می‌شود و رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ را نیز به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند. سیستم دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند متشکل از سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی  و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. در پنل جلویی این گوشی نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی در نظر گرفته شده که از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی جذاب می‌توان به بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. قیمت این گوشی از ۳۸۵ دلار آغاز می‌شود.

ردمی نوت ۱۳ پرو

نسخه‌ی پرو سری ردمی نوت ۱۳ شیائومی گواهی IP54 برای مقاومت در برابر پاشش آب را دارد و و نمایشگر آن همانند پرو پلاس توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. تراشه‌ی اسپندراگون ۷ نسل ۲ به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند شیائومی مورد استفاده قرار گرفته که رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 آن را همراهی می‌کنند. از لحاظ نرم‌افزاری، این گوشی دقیقا مثل نسخه‌ی پرو پلاس است. یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از جنس AMOLED برای این گوشی در نظر گرفته شده که از ویژگی‌های خوبی نظیر رزولوشن تصویر ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی تصویر ۱۸۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند.

 

شیائومی از سیستم دوربین مشابه نسخه‌ی پرو پلاس در این گوشی استفاده کرده و این یعنی بازهم با یک سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی  و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی مواجه هستیم. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. انرژی ردمی نوت ۱۳ پرو را باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند و با سرعت ۶۷ وات نیز شارژ می‌شود. این گوشی با حداقل قیمت ۳۱۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

ردمی نوت ۱۳

 

ردمی نوت ۱۳ همانند دو مدل دیگر این سری نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با ویژگی‌های مشابه دارد، اما از رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. تراشه‌ی Dimensity 6080، وظیفه‌ی تأمین قدرت این گوشی را بر عهده دارد و سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی این گوشی دیده می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نیز با شارژر ۳۳ واتی شارژ می‌شود. قیمت این گوشی از ۲۱۵ دلار شروع می‌شود.

منبع: Gizmochina

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار