اخبار فناوریشیائومیموبایل

شیائومی به‌زودی از پوکو X4 و X4 NFC رونمایی می‌کند

پوکو که یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود از چندین گوشی سری X3 مانند پوکو X3، X3 پرو، X3 GT و X3 NFC رونمایی کرده است. حالا بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد گوشی‌های پوکو X4 و X4 NFC هم به‌زودی از راه می‌رسند.

در اسناد مربوط به IMEI دو گوشی شیائومی با شماره مدل ۲۲۰۱۱۱۶PI و ۲۲۰۱۱۱۶PG به چشم می‌خورند. اگرچه در این اسناد به مشخصات گوشی‌ها اشاره‌ای نشده، ولی عرضه‌ی آن‌ها به‌عنوان گوشی‌های پوکو تأیید شده است. باید خاطرنشان کنیم ردمی نوت ۱۱ ۵G چندین ماه قبل راهی بازار چین شد و مدتی بعد تحت عنوان پوکو M4 پرو به دست کاربران دیگر کشورها رسید. حالا به نظر می‌رسد دو گوشی پوکو X4 و X4 NFC هم همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G هستند که حالا با نامی جدید معرفی خواهند شد.

بر اساس شواهد موجود، پوکو X4 فقط راهی بازار هند می‌شود و کاربران ساکن سایر کشورها می‌توانند پوکو X4 NFC را بخرند. با توجه به اینکه این گوشی‌ها همان ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G محسوب می‌شوند، با خیال راحت می‌توانیم به مشخصات آن‌ها بپردازیم. این دو گوشی به احتمال زیاد از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند.

قلب تپنده‌ی آن‌ها چیپست ۶ نانومتری Dimensity 920 مدیاتک خواهد بود و در کنار آن تا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی انجام وظیفه می‌کند. برای دوربین‌ها هم باید انتظار بهره‌گیری از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی را داشته باشیم.

 

کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی می‌توانند از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کنند و انرژی این دو گوشی هم از طرف باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۶۷ واتی تأمین خواهد شد. البته با توجه به نسل قبلی این دو گوشی، احتمالا شیائومی از دو باتری متفاوت برای آن‌ها استفاده خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با برند پوکو باید بگوییم که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و پوکو F1 اولین گوشی این برند محسوب می‌شود. اما تا دو سال خبری از گوشی‌های جدید پوکو نبود تا اینکه در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یک شرکت مستقل نام خود را ثبت کرد. با وجود اینکه پوکو از نظر ظاهری یک شرکت مستقل به حساب می‌آید، اما بسیاری از گوشی‌های این شرکت در حقیقت همان گوشی‌های ردمی هستند که با نامی جدید و طراحی نسبتا متفاوت به دست کاربران می‌رسند.

سری پوکو F مهم‌ترین گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شوند و در کنار آن باید به سری پوکو X و پوکو M هم اشاره کنیم که به لطف داشتن ویژگی‌های جذاب و قیمت بسیار مناسب، در برخی کشورها با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

منبع: GizmoChina

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار