اخبار فناوریموبایل

فناوری الکتروکرومیک سال آینده در بسیاری از گوشی‌ها به‌کار می‌رود

در اوایل سال 2020 در رویداد CES، شرکت اوپو گوشی هوشمند کانسپت وان (Concept One) را معرفی کرد که در شیشه صفحه جلویی آن از فناوری الکتروکرومیک بهره گرفته شده بود تا دوربین جلو پنهان باشد. رنو 5 پرو پلاس 5G نیز که به‌تازگی منتشر شده است در شیشه صفحه جلویی خود از این فناوری برخوردار است.

نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از تبدیل شدن فناوری الکتروکرومیک به یک جریان جدید در صنعت گوشی در سال آینده میلادی می‌دهد. با استناد به دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station)، فناوری موردبحث که در کانسپت وان معرفی و با رنو 5 پرو پلاس رنگ تجاری به خود گرفت، ممکن است در سال پیش روی میلادی توسط بسیاری از سازندگان گوشی‌ مورداستفاده قرار گیرد. منبع این خبر اشاره کرده است که شرکت‌هایی مانند ویوو، شیائومی، میزو و نوبیا مشغول کار بروی گوشی‌های هوشمندی هستند که از فناوری الکتروکرومیک بهره می‌برند. برخی گزارش‌ها نیز مدعی شروع شدن فرآیند سنجش این فناوری شده‌اند.

در فناوری الکتروکرومیک از آلیاژ شفافی به نام تنکستن اکسید استفاده می‌شود. زمانی که تنکستن اکسید روی شیشه اعمال می‌شود، سطح شیشه می‌تواند برق را از خود عبور دهد و جریان عبوری توان تغییر چینش مولکول‌های شیشه را دارد، نتیجه این اتفاق تولید طیف گسترده‌ای از رنگ‌های زیباست.

فناوری الکتروکرومیک به کاربران این امکان را می‌دهد که رنگ قسمت پشتی گوشی خود را شخصی‌سازی کنند. این فناوری می‌تواند با تغییر رنگ پشت دستگاه برای عملکردهای مختلف حسگرهای اپلیکیشنی دریافت تماس، پیام‌های اعلان و یا اطلاعات مربوط به سلامتی، کاربران را باخبر کند.

باید به این نکته اشاره کرد که اگرچه مبانی فناوری الکتروکرومیک پیچیده هستند، اما این قابلیت اثر کوچکی روی مصرف باتری گوشی‌های هوشمند می‌گذارد. مشاهده کانسپت وان نشان می‌دهد که صفحه شیشه‌ای جلوی این دستگاه در هر ساعت تنها 2 تا 3 میلی‌آمپر از شارژ باتری را به خود اختصاص می‌دهد.

در حال حاضر، فناوری الکتروکرومیک به‌صورت گسترده‌ای در ساختمان‌ها، هواپیما‌ها و شیشه‌های اتومبیل استفاده می‌شود. برخی بر این باورند که در آینده نزدیک، این فناوری در بسیاری از گوشی‌های هوشمند به نکته مثبتی برای فروش تبدیل خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار