اخبار فناوریمایکروسافت

مایکروسافت دیفندر به اسکنر UEFI مجهز خواهد شد

مایکروسافت دیفندر آنتی ویروسی است که به صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ قرار دارد و کار آن همانند بقیه آنتی ویروس‌ها، شناسایی و جلوگیری از ورود ویروس‌ها و بدافزارها به سیستم است. اخیرا مایکروسافت محتوای جدیدی را به نام اسکن کننده رابط فرمور توسعه‌پذیر (UEFI Scanner)، برای آنتی ویروس خود معرفی کرد. این قابلیت فایل‌های ریشه‌ای و اساسی را هنگام بالا آمدن سیستم اسکن می‌کند، درنتیجه مستقیما با مادربرد تعامل دارد و محتوای اجرایی روی آن را بررسی می‌کند.

 

این اسکنر برای پیدا کردن مشکل و یا حفره امنیتی از روش‌های زیر استفاده خواهد کرد:

  • UEFI Anti-Rootkit: آنتی ویروس از طریق (SPI) به فایل‌های سیستمی دسترسی خواهد داشت و همه را بررسی می‌کند
  • اسکنر کل فایل‌ها: تمامی فایل‌های سیستمی و محتوای داخلی فرمورها را اسکن می‌کند
  • موتور ردیاب: رفتارهای غیرمعمول داخل سیستم را شناسایی می‌کند

اسکنر UEFI شرکت مایکروسافت می‌تواند از تمامی فایل‌های ریشه‌ای متعامل با سخت‌افزار سیستم تا تمامی اطلاعات فضای ابری را بررسی کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار