نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی ایرباد Samsung Galaxy Buds Pro

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

سامسونگ در زمینه هدفون‌های بی‌سیم واقعی آزمون و خطاهای زیادی داشته و این محصولات گاهی بسیار خوب و گاهی  مانند هدفون بی‌سیم Galaxy Buds Live که اخیرا به بازار عرضه شده، نه چندان مطلوب بوده‌اند. Galaxy Buds Live طراحی بسیار زیبا و جذاب لوبیایی شکلی دارد که این طراحی دقیقا در خلاف جهت حذف نویز آن بوده و فعالیت آن را مختل می‌کند.

Galaxy Buds Pro ظاهر چندان منحصر به فردی ندارد اما به خوبی درون گوش قرار می‌گیرد و همین باعث می‌شود افزایش کیفیت صدا و حذف نویز بهتری را در این محصول مشاهده کنیم. همچنین این هدفون‌ بر خلاف  Galaxy Buds Live که فقط کمی در مقابل آب مقاوم بود، کاملا ضد آب است. با این حال حذف نویز اصلا در مقایسه با کیفیتی که AirPods Pro و یا Bose QuietComfort Earbuds دارند، نیست. به علاوه برای اینکه بهترین کیفیت و تجربه را حین استفاده از آن دریافت کنید باید حتما یک گوشی گلکسی سامسونگ داشته باشید.

نقاط قوت

  • طراحی جذاب و راحت
  • عملکرد قوی در پخش صدا
  • کاملا ضد آب

نقاط ضعف

  • قابلیت نویز کنسلینگ متوسط
  • بعضی از قابلیت‌ها نیازمند گوشی اندروید/سامسونگ است

مشاهده این محصول در دیجی کالا

مشخصات

  • نوع: درون گوشی
  • بی‌سیم: بله
  • True Wireless: بله
  • نوع اتصال: بلوتوث
  • ضد آب/عرق: بله
  • نویز کنسلینگ: دارد

طراحی بهتر

طراحی Galaxy Buds Pro ظریف و زیبا است اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. هر گوش هدفون یک جسم دایره مانند ساده است که بالشتک سیلیکونی برای ثابت ماندن در گوش به آن وصل است. این بالشتک در چند سایز متفاوت ارائه شده تا تمام افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین یک صفحه منحنی خاکستری رنگ نیز برای دکمه‌های لمسی آن تعبیه شده است. دو میکروفون محیطی، یک میکروفون صوتی pinhole و یک صفحه مشبک کمی بزرگتر در پنل لمسی قرار دارد و امکان حذف نویز را نیز فراهم می‌کند.

هدفون فاقد هرگونه باله تثبیت کننده است اما با این وجود به خوبی در گوش ثابت می‌ماند، به خصوص اگر بالشتک آن را به توجه به سایز خود انتخاب کنید، محکم درون گوش باقی می‌مانند. این مدل پیشرفت محسوسی نسبت به طراحی عجیب و غریب اما خلاقانه Galaxy Buds Live دارد. ولی هنگام استفاده توجه کنید که هر گوش هدفون را طوری بگذارید و به سمت بیرون بپیچانید که دقیقا درون کانال گوش قرار گیرند. این کار تضمین می‌کند که هدفون در تمام طول روز درون گوش شما ثابت خواهد ماند.

دکمه‌ها در هر دو گوش یکسان عمل می‌کنند وکار با آن‌ها‌ تقریبا ساده است. با یک بار لمس کردن می‌توانید اهنگ را پخش یا متوقف کنید. با دوبار لمس پشت سرهم می‌توانید به آهنگ بعدی بروید و یا تلفن را جواب داده و همچنین آن را قطع کنید.با  سه بار لمس پشت سرهم می‌توانید به آهنگ قبلی بروید و در نهایت با لمس و نگه‌داشتن آن، می‌توانید تماس را رد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه Galaxy Wearables فرمان‌های مختلف لمس و نگه‌داشتن را تغییر دهید. به طور مثال می‌توانید این فرمان را طوری تنظیم کنید که گوش‌های مختلف کارهای متفاوتی انجام دهند مانند افزایش صدا، کاهش صدا، باز کردن Spotify، تغییر بین حذف نویز فعال و صدای محیط و (با تلفن های گلکسی) با استفاده از دستیار صوتی Bixby سامسونگ و غیره. البته فرمان لمس و نگه داشتن برای افزایش صدا کمی عجیب و غریب عمل می‌کند. و این نکته که هدفون از سایر دستیارهای صوتی رایج پشتیبانی نمی‌کند یک نقطه ضعف بزرگ و اساسی برای آن محسوب می‌شود.

حسگرهای لمسی این ایرباد کاملا واکنش‌گرا و پاسخگو هستند و مانند برخی از هدفون‌ها هنگامی که درون گوش هستند و دارید از آن‌ها استفاده می‌کنید، موارد کاذبی ایجاد نمی‌کنند. اما ممکن است حین گذاشتن و درآوردن آن‌ها در گوش اشتباهی فرمان‌هایی را اجرایی کنند. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید سنسورهای لمسی را از طریق برنامه Galaxy Wearables به طور کامل غیرفعال کنید، اما پس از آن دیگر هیچ کنترلی روی هدفون نخواهید داشت.

Galaxy Buds Pro دارای رتبه IPX7 است، به آن معنا که در حداکثر یک متر آب تا ۳۰ دقیقه کاملاً ضد آب است. این یعنی می‌تواند به خوبی هنگام ورزش و دویدن در باران شما را همراهی کند و در برابر عرق نیز مقاوم باشند. اما در نظر داشته باشید که کیس شارژر آن بر خلاف خود هدفن ضد آب نیست.

کیس شارژ و عمر باتری

کیس شارژ یک مربع کوچک با گوشه‌های منحنی و گرد و تقریبا شبیه به کیس شارژی است که قبلا در Galaxy Buds Live مشاهده کردیم. اما با این تفاوت که کیس Galaxy Buds Pro کمی مات‌تر بوده و حالتی ساتنی دارد، در حالی که کیس Galaxy Buds Live بسیار براق است. کیس شارژ به راحتی باز می‌شود و در اکثر اوقات درب آن با مگنتی که در آن وجود دارد به خوبی بسته می‌ماند. اما اگر به طور اتفاقی زمین بخورد احتمال زیادی وجود دارد که در آن باز شده و هدفون‌ها بیرون بیفتند. برای شارژ کیس شارژ می‌توانید از یک پورت USB-C که در پشت آن قرار دارد استفاده کنید. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم نیست برای شما محیا است.

 

سامسونگ به درستی ادعا می‌کند باتری Galaxy Buds Pro می‌تواند تا پنج ساعت با حذف نویز فعال (ANC) فعال یا هشت ساعت بدون آن عمر کند. کیس شارژ هم تا ۱۳ ساعت با حذف نویز فعال (ANC) و ۲۰ ساعت بدون آن دوام باتری دارد. ویژگی شارژ سریع نیز به شما اجازه می‌دهد با ۵ دقیقه شارژ، تا یک ساعت ازهدفون استفاده کنید.

برنامه Galaxy Wearables قابلیت‌های متنوع زیادی را برای Galaxy Buds Pro در انواع گوشی‌های اندروید به کاربران ارائه می‌دهد. اگرچه برخی از قابلیت‌ها فقط مخصوص گوشی‌های گلکسی سامسونگ هستند. و حتما توجه کنید که این هدفون و این برنامه به هیچ وجه به گوشی‌های آیفون سازگاری ندارند.

این برنامه به شما امکان می‌دهد میزان نویز فعال را تنظیم کنید (البته که فقط دو تنظیم بالا و پایین وجود دارد)، فرمان لمس و نگه داشتن را می‌توان برای انجام کارهای مختلف تغییر داد و تعادل صدا را با شش مدل مختلف اکولایزر تنظیم کرد. اما توجه کنید برای EQ قابلیت شخصی سازی وجود ندارد. همچنین این برنامه و هدفون با SmartThings Find نیز کار می‌کنند تا در صورت گم شده هر کدام از آن‌ها بتوانید موقعیت مکانی‌شان را ردیابی و پیدا کنید.

کاربران گوشی‌های گلکسی می‌توانند به حالت هندزفری دستیار صوتی (فقط Bixby)، حالت کاهش تاخیر گیمینگ شبیه به آنچه قبلا در هدفون بی‌سیم  Razer Hammerhead True Wireless earphones دیده بودیم و در نهایت و یژگی صوتی ۳۶۰ درجه که هنوز در دسترس نیست را فعال کنند. هنگام بررسی‌ها متوجه شدیم این قابلیت آخر روی کاغذ شبیه به ویژگی صوتی spatial اپل در AirPods Pro است.

عملکرد حذف نویز

Galaxy Buds Pro نسبت به عملکرد ضعیف Galaxy Buds Live، در زمینه حذف نویز پیشرفت‌هایی داشته و کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد. اما همچنان قابل مقایسه با ANC بهتری که در هدفون‌های بی‌سیم واقعی تولید شده در برندهای Apple و Bose می‌بینیم، نیست. هدفون‌ها به خوبی صدا را ایزوله می‌کنند که باعث می‌شود حذف نویز بهتر کار کند. این دقیقا خلاف آن چیزی است که در Galaxy Buds Live مشاهده کردیم.

 

مدار ANC هم در مسدود کردن صداهایی با فرکانس پایین مانند صدای رفت و آمد قطارها کارآمد است و هم در حذف نویز صداهای مداومی همچون فن کامپیوتر. با این حال، به جز این دو مورد، هدفون‌ها در کاهش نویزهای خارجی تا حدودی ناتوان هستند.صدای جغ جغ، وزوز و صدای جیر جیر در محیط اطراف همه به راحتی از طریق Galaxy Buds Pro حتی با ANC روشن قابل شنیدن است.

گفتنی است که برنامه Galaxy Wearables سامسونگ کمبودهایی در تنظیمات ANC دارد. به این معنا که فقط تنظیمات High و Low را پوشش می‌دهد. البته یک حالت صدای محیطی هم دارد که در زمان‌های لازم به طور موثری صدای محیط را به خوبی درون هدفون وارد می‌کند. در نهایت، این هدفون‌ می‌تواند سر و صداهایی مانند قطار و هواپیما را به راحتی مسدود کند اما مانند مدل‌های برتری که در بالا از آن‌ها نام بردیم، در حذف صداهایی مانند نویز محیط اداری و غیره ناموفق است.

کیفیت صدا

Galaxy Buds Pro در هر هدفون از یک جفت درایور استفاده می‌کند که ترکیبی از یک بلندگوی پر بسامد (tweeter) 6.5 میلی متری با یک ووفر ۱۱ میلی متری برای عملکرد عالی سه تایی و بیس است. برای تست ووفر از آهنگ Silent Shout گروه موسیقی The Knife استفاده کردیم. ووفرها حتی در میزان حداکثری صدا هم، جایی که نت های باس سینتیک و درام ضربه ای کامل و قدرتمند به نظر می‌رسند، آهنگ را تحریف نکرده و صدای واقعی را به گوش ما رساندند. البته شاید این صداها عالی نبوده باشند اما مخصوصاً اگر از برنامه تنظیم کننده اکولایزر Bass Boost در برنامه Galaxy Wearables استفاده کنید،کیفیت صدایی خوب و قابل تشخیص دارند.

آیا این هدفون‌ها بهترین ایربادهای بازار هستند؟

با اینکه Galaxy Buds Pro از برند مشهور سامسونگ ویژگی‌های خوب زیادی دارد و می‌تواند یک هدفون خوب شمرده شود، اما در هیچ زمینه‌ای بهترین و سرآمد نیست. این ایرباد کیفیت صدایی خوب و کامل دارد، کاملا ضد آب و دارای باتری قدرتمند با دوام بالایی است. اما در هیچ کدام از این قابلیت‌ها از رقبای خود پیشی نمی‌گیرد. البته که حذف نویز آن در حد متوسطی است و برای دسترسی به تمام ویژگی‌هایی که این هدفون دارد، به یک گوشی سامسونگ گلکسی احتیاج دارید. در نهایت باید گفت AirPods Pro و Bose QuietComfort Earbuds حذف نویز و کیفیت صدا بهتری را ارائه می‌دهند و جایگزین‌های قدرتمندتری برای Galaxy Buds Pro هستند و در این رقابت برنده خواهند بود.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۹
راحتی – ۱۰
نویز کنسلینگ – ۷
قابلیت‌ها – ۸
ارزش خرید – ۸

۸٫۴

نمره نهایی

با اینکه Galaxy Buds Pro از برند مشهور سامسونگ ویژگی‌های خوب زیادی دارد و می‌تواند یک هدفون خوب شمرده شود، اما در هیچ زمینه‌ای بهترین و سرآمد نیست. این ایرباد کیفیت صدایی خوب و کامل دارد، کاملا ضد آب و دارای باتری قدرتمند با دوام بالایی است. اما در هیچ کدام از این قابلیت‌ها از رقبای خود پیشی نمی‌گیرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار