نقدوبررسی ساعت های هوشمند

مشخصات و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Watch3

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

ساعت هوشمند Galaxy Watch3 از برند سامسونگ کمی از مدل‌های قبلی باریک‌تر و سبک‌تر است اما عمر باتری کوتاه‌تری دارد و کمی گران قیمت به نظر می‌رسد. با این وجود این ساعت یک گزینه خوب برای کاربران اندروید به شمار می‌رود.

نقاط قوت

  • طراحی سبک‌تر و باریک‌تر
  • قاب چرخشی هوشمندانه
  • دارای ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام
  • صفحه‌ ساعت‌های متنوع

نقاط ضعف

  • عمر باتری کوتاه
  • اکوسیستم نرم افزاری ضعیف
  • فضای ذخیره سازی داخلی محدود
  • نوار قلب فقط برای گوشی‌های سامسونگ است.

مشاهده این محصول در دیجی کالا

سامسونگ یکی از اولین غول‌های فناوری بود که قبل از دست گرفتن بازار توسط اپل، ساعت‌های هوشمند مدرن تولید کرد. و در چند سال گذشته طراحی زیبا اما سنتی ساعت‌های آنالوگ قدیمی را با به خوبی با تلفن‌های هوشمند دیجیتالی ترکیب کرده است. از Gear S2 Classic گرفته تا Galaxy Watch، فلسفه طراحی ساعت هوشمند برتر سامسونگ بر روی یک قاب چرخشی متمرکز شده که علاوه بر رابط کاربری لمسی آشنا، راهی منحصر به فرد برای حرکت در منوها را ارائه می‌دهد.

حالا سامسونگ Galaxy Watch3 را روانه بازار کرده و در عین تعجب همگان Galaxy Watch 2 به  دلایلی اصلا تولید نشد و این برند تصمیم گرفت با دو نسخه Galaxy Watch Active خود این خلا به وجود آمده را پر کند. با وجود فاصله دو ساله، Galaxy Watch3 یک پیشرفت و ارتقا بزرگ محسوب می‌شود. این ساعت با قدرت بخشی به طراحی و افزودن به ویژگی‌های مفید توانسته خود را با جدیدترین سخت افزارهای اپل مطابقت دهد. هرچند که هنوز از نظر اکوسیستم نرم افزاری به پای آن نرسد. به هر حال اگر یک گوشی اندرویدی دارید، این ساعت یکی از بهترین فناوری‌های پوشیدنی برای شما خواهد بود. البته اگر قیمت آن برایتان مناسب باشد.

طراحی و صفحه نمایش

بر خلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند امروزی، Galaxy Watch3 نیز مانند مدل‌های قبلی سامسونگ ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ قدیمی دارد. درست نقطه مقابل گلکسی واچ، اپل واچ است که انگار یک صفحه آیفون کوچک شده روی مچ شما قرار می‌گیرد. در حالی که در گلکسی واچ ۳ حاشیه‌ها ضخیم، آویزه‌های متمایز و دکمه‌های جانبی بزرگی دارد و همین توهم یک ساعت کلاسیک را به افراد می‌دهد. اگرچه دست کاربران برای شخصی سازی صفحه ساعت باز است.

 

Galaxy Watch3 در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی متری موجود است و در مقایسه با گلکسی واچ اصلی با ابعاد ۴۲ و ۴۶ میلی متر ابعاد کوچکتری دارد. سامسونگ از این فرصت استفاده کرده و بدنه، لبه‌ها و خود قاب را کمی ظریف‌تر ساخته است. این تغییرات شاید به نظر بزرگ نباشند اما همین یک میلی متر به Galaxy Watch3 کمک می‌کند وزن سبک‌تری داشته باشد.  با کم کردن ۱۰ گرم وزن، مدل ۴۵ میلی متری توانسته به وزن ۵۳٫۸ گرم برسد. اما در کمال تعجب ساعت ۴۱ میلی متری همان وزن قبلی را دارد.

قاب چرخان سامسونگ همچنان بزرگترین عنصر تعیین کننده Galaxy Watch3 بوده و این واقعاً راهی هوشمندانه برای حرکت در منوهای ساعت به شمار می‌رود. البته همچنان مانند ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر می‌توانید با لمس کردن بین منوها و ویجت‌ها حرکت کنید اما قاب چرخان با صدای لذت‌بخشی که حین حرکت به چپ و راست دارد، کار منطقی‌تری است و پس از مدتی استفاده آنچنان به آن عادت می‌کنید که دیگر نداشتن آن به چیزی عجیب تبدیل می‌شود.

صفحه نمایش دایره ای ۳۶۰ در ۳۶۰ آن واضح، شفاف و بسیار روشن است و در مدل ۴۵ میلی متری ۱٫۴ اینچ و در نسخه ۴۱ میلی متری ۱٫۲ اینچ بزرگی دارد. می‌توانید حالت صفحه نمایش همیشه روشن را نیز در این ساعت فعال کنید. در این حالت صفحه نماش فقط وقتی دست شما پایین است کمی تیره‌تر می‌شود و در همه حالات صفحه نمایش روشن است. در غیر این صورت، وقتی دستتان پایین است صفحه نمایش خاموش باقی می‌ماند. مورد دوم باتری کمتری مصرف می‌کند اما اولی درست مانند یک ساعت آنالوگ بوده و همیشه و در هر حالتی ساعت را به شما نشان می‌دهد.

این ساعت برای شخصی سازی هر چه بیشتر بندهای متفاوتی اعم از چرم یا بندهای ورزشی در رنگ‌های مختلف دارد. سامسونگ همچنین نسخه ۴۵ میلی متری این ساعت را در رنگ مشکی نیز دارد و نسخه ۴۱ میلی متری در رنگ‌های نقره‌ای و برنزی در بازار موجودند. همچنین یک نسخه ۴۵ میلی متری از جنس تیتانیوم در رنگ مشکی نیز وجود داشته که قیمت گران‌تری نسبت به سایرین دارد. در عین حالGalaxy Watch3 هنگام شنا تا ۵۰ متر در برابر آب مقاوم است. همچنین مانند اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز دارد.

فرآیند راه‌اندازی

Galaxy Watch3 را می‌توان با هر دو سیستم عامل Android یا iPhone استفاده کرد، اگرچه گزینه دوم به دلیل ماهیت پلتفرم iOS اپل با محدودیت‌هایی همراه است. در هر صورت باید از برنامه Galaxy Wearable موجود در Play Store یا App Store استفاده کنید که شما را در روند جفت شدن ساعت با تلفن (از طریق کد عددی نمایش داده شده) و انتخاب از بین تنظیمات و گزینه‌هایی که در امتداد صفحه نشان داده می‌شود، راهنمایی می‌کند.

 

همچنین Galaxy Watch3 را می‌توان به طور مستقل و بدون تلفن هوشمند راه اندازی کرد، اگرچه نسخه استاندارد و غیر LTE دستگاه تنها در صورت اتصال به شبکه Wi-Fi به طور کامل کار می‌کند.

عملکرد

Galaxy Watch3 از پردازنده Exynos 9110 خود سامسونگ استفاده می‌کند و در حالی که RAM کمتری نسبت به مدل اصلی (۱ گیگابایت در مقابل ۱٫۵ گیگابایت) دارد، دستگاه در هنگام استفاده کاملاً پاسخگو است. استفاده از آن راحت است و برنامه‌ها و ویجت‌ها به سرعت باز می‌شوند. البته این عملکرد شاید درست مانند آن چیزی که در Apple Watch سری ۶ دیدیم نباشد، اما همچنان یکی از بهترین‌ها در ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است.

عمر باتری

از آنجا که Galaxy Watch3 سایز کوچکتری نسبت به مدل قبلی خود دارد، باتری آن نیز کوچکتر است. در واقع اگر بخواهیم مقایسه کنیم یک باتری ۳۴۰ میلی آمپر ساعتی جایگزین یک باتری ۴۷۲ میلی آمپر ساعتی شده و بنابراین جای تعجب ندارد که نسخه ۴۶ میلی متری گلکسی واچ قدیمی باتری با دوام‌تری داشته است.

به گفته خود سامسونگ این ساعت ۲ روز دوام باتری دارد و در حین بررسی‌ها نیز این ادعا کاملا صحیح به نظر می‌رسید. البته ممکن است بتوانید بیشتر از دور روز از یک بار شارژ باتری آن بهره ببرید اما کاملا بستگی به این دارد که چه میزان از ساعت استفاده می‌کنید. استفاده زیاد از GPS برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی باتری شما را به میزان قابل توجهی تخلیه می‌کند و حتی ممکن است مجبور شوید بعد از یک روز دوباره به سراغ شارژر بروید.

نرم افزار و ویژگی‌های اصلی

Galaxy Watch3 تمامی ویژگی‌های اصلی ساعت‌های هوشمند از اعلانات تلفن گرفته تا ردیابی فعالیت‌های ورزشی، ارتباطات و موارد دیگر را در بر می‌گیرد. با استفاده از نسخه LTE این ساعت، می‌توانید بدون جفت شدن تلفن هوشمند خود، تماس بگیرید و مستقیماً پیامک ارسال کنید. از نظر ردیابی فعالیت‌های ورزشی همGalaxy Watch3 یکی از کامل‌ترین منوها شامل دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه سواری، شنا و سایر ورزش‌ها را دارد. به لطف GPS پس از ده دقیقه پیاده‌روی به صورت اتوماتیک خود را روی پیاده‌روی تنظیم و آن را ردیابی می‌کند.

 

اگرچه Galaxy Watch3 سبک‌تر و باریک‌تر از مدل اصلی بوده، اما همچنان استفاده از آن در ورزش‌های سخت و سنگین مشکل است.  این ساعت قدرت بالایی در ردیابی دارد اما Apple Watch Series 6 ، Fitbit Sense و Apple Watch SE از وزن متعادل‌تری برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها در هنگام ورزش منظقی‌تر به نظر می‌رسد. حتی Galaxy Watch Active2 سامسونگ نیز برای استفاده حین ورزش مناسب‌تر است.

این ساعت در زمینه نظارت بر سلامت نیز عملکردی همچون اپل واچ سری ۶ دارد. یعنی می‌تواند اکسیژن خون، میزن استرس، ضربان قلب، تشخیص سقوط و کیفیت خواب را بررسی کرده و به شما گزارش دهد. با این حال، متاسفانه ویژگی الکتروکاردیوگرام (ECG) برای تشخیص بی نظمی‌های احتمالی قلب که اخیراً توسط FDA تأیید شده (ویژگی‌ای که اولین بار در Apple Watch Series 4 چند سال پیش از آن رونمایی شد) تنها در صورتی قابل استفاده است که از گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید.

Galaxy Watch3 از سیستم عامل Tizen مخصوص سامسونگ بهره می‌برد و بر خلاف باور عموم از اندروید استفاده نمی‌کند و به دلیل وجود قاب چرخان دارای رابط کاربری نسبتاً منحصر به فردی است. با این حال، ایجاد یک اکوسیستم کاملا جدید به جای استفاده از سیستم عامل Wear OS گوگل، منجر به ایجاد تعداد محدودی برنامه برای Galaxy Watch3 شده است.

نظر نهایی

یک ساعت هوشمند شیک اما کاربردی

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch3، یک ساعت جذاب و با ویژگی‌های عالی است که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ کلاسیک و رویکردی منحصر به فرد در جهت‌یابی دارد. این نسخه حجم ساعت قدیمی سامسونگ را ندارد و در عوض عمر باتری آن هم کاهش یافته، ویژگی‌ای که یکی از بهترین و بزرگترین نقاط قوت ساعت‌های هوشمند سامسونگ بود. و با توجه به اینکه اکوسیستم نرم افزاری آن در چند سال گذشته پیشرفت چندانی نکرده، به نظر می‌رسد درخشش و محبوبیت ساعت‌های هوشمند سامسونگ هم پایین آمده است.

با این وجود اگر یک گوشی اندرویدی دارید، این ساعت یکی از بهترین سخت افزارهایی است که می‌توانید با آن جفت کنید. همچنین توانسته درون ظاهر کلاسیک خود، فناوری‌ای فوق‌العاده جذاب و مدرن را جای دهد.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۱۰
عملکرد – ۹
ارزش خرید – ۹٫۵

۹٫۵

نمره نهایی

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch3، یک ساعت جذاب و با ویژگی‌های عالی است که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ کلاسیک و رویکردی منحصر به فرد در جهت‌یابی دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار