اپلاخبار فناوریموبایل

مینگ چی کو هم نمایشگر بزرگتر را برای آیفون ۱۶ پرو تایید کرد

افشاگر معتبر محصولات اپل، امروز اظهار کرده که آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس نمایشگرهای بزرگتری خواهند داشت که همین امر موجب می‌شود تا اپل بتواند لنز پریسکوپ را در هر دو مدل از این سری عرضه کند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل امروز به اشتراک گذاشته، هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو سال آینده دارای لنز پریسکوپ خواهند بود، این در حالی است که در سری آیفون ۱۵ امسال قرار است تنها آیفون ۱۵ پرو مکس از این فناوری بهره ببرد.

کو در یادداشت جدید خود در وبلاگ Medium، گفته که آیفون ۱۶ پرو کمی بزرگتر از مدل‌های قبلی از سری پرو خواهد بود و فضای داخلی بزرگتر ایجاد شده به همین دلیل است که موجب می‌شود اپل بتواند لنز پریسکوپ را برای هر دو دستگاه ارایه کند.

هفته گذشته راس یانگ تحلیلگر صنعت صفحه نمایش، ادعا کرد که اپل اندازه نمایشگر جدیدی را برای هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس در نظر گرفته است. انتظار می‌رود آیفون ۱۶ پرو کوچکتر دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی شود و از طرفی آیفون ۱۶ پرو مکس هم به اندازه نمایشگر ۶٫۹ اینچ سوییچ کند.

آیفون ۱۴ پرو فعلی دارای اندازه صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای اندازه نمایشگر ۶٫۷ اینچی است و به احتمال خیلی قوی مدل‌های امسال آيفون ۱۵ نیز همگی همان ابعاد سری آیفون ۱۴ را حفظ کنند؛ بنابراین تغییر مرحله‌ای از مدل‌های ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ سری پرو، افزایش تقریبی ۰٫۲ اینچ برای هر دو دستگاه خواهد بود.

مدت‌ها قبل از اینکه شایعاتی در مورد اندازه‌های سری پرو در سال ۲۰۲۴ منتشر شود، کو پیش‌بینی کرده بود که هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو بر اساس استراتژی اپل برای متمایز کردن هرچه بیشتر مدل‌های بالارده از مدل‌های استاندارد با استفاده از ویژگی‌های سخت افزاری بیشتر در مدل‌های پرو، ساخته خواهند شد که به جز اندازه صفحه نمایش، لنز پریسکوپ را هم باید به آنها اضافه کرد، سپس در سال‌های آینده اپل این ویژگی‌ها را به مرور به سری استاندارد گسترش می‌دهد.

کو معتقد است که برای هر دو مدل آیفون۱۶ پرو، این شریک اپل شرکت Cowel خواهد بود که سیستم دوربین پریسکوپ را تامین می‌کند؛ دوربین پریسکوپ موجب می‌شود که نور وارد شده به لنز تله فوتو توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس شود. تغییر جهتی که نور در آن حرکت می‌کند، امکان تنظیم طولانی‌تر تله فوتو «خم شده» را در داخل  گوشی‌ها فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچگونه تاری یا کاهش کیفیت، تصویر مورد نظر را بزرگنمایی کنند.

انتظار می‌رود اپل این سیستم زوم اپتیکال ۵ تا ۶ برابری را به آيفون ۱۵ پرو اضافه کند (آیفون ۱۴ پرو فعلی تا ۳ برابر زوم اپتیکال را پشتیبانی می‌کند). کو مشخص نکرده که آیا محدوده زوم برای مدل‌های پرو و پرو مکس ۲۰۲۴ بهبود می‌یابد یا همان صرفا به مانند آیفون ۱۵ پرو مکس، در انحصار بزرگترین مدل آیفون از سری پرو باقی خواهد ماند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار