اپلاخبار فناوریهدست واقعیت مجازی

نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی اپل در دو نسخه ارزان و گران عرضه خواهد شد

مینگ چی کو در آخرین اظهاراتش در خصوص هدست اپل، گفته که این محصول همیشه گران قیمت نخواهد بود و اپل قصد دارد به مانند آیفون‌هایش مدل‌های استاندارد و پرو آن را عرضه کند.

به گفته مینگ چی کو افشاگر معروف اپل، نسل دوم هدست AR/VR اپل در هم در نسخه رده بالا هم در نسخه رده پایین عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که فروش آن حدود ۱۰ برابر بیشتر از نسل اول باشد.

شایعات متعدد حاکی از آن است که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل که قرار است امسال عرضه شود، حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و به عنوان دستگاهی برای توسعه دهندگان، سازندگان محتوا و حرفه‌ای‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین اپل انتظار فروش بالایی از این محصول را ندارد و براورد کرده که شاید در هر فروشگاه خرده فروشی در روز فقط یک عدد از این هدست را به فروش رساند، این شرکت به تامین کنندگان گفته است که انتظار دارد فروش اولین نسل از هدست واقعیت ترکیبی‌اش ۷ تا ۱۰ میلیون دستگاه در سال اول عرضه باشد.

قیمت گران این محصول به دلیل سخت افزار سطح بالایی است که اپل از آن استفاده می‌کند، اما طبق گزارش‌ها این شرکت می‌خواهد نسخه آینده آن را با استفاده از قطعات ارزان‌تر مانند لنزهای با وضوح پایین‌تر مقرون به صرفه کند.

این امر می‌تواند باعث شود که اپل دو سری از یک دستگاه را برای جذب مشتریان گسترده‌تر ارایه دهد، مشابه روشی که برای آیفون‌های استاندارد و سری پرو به کار گرفته است.

برنامه‌های اپل برای عرضه نسخه ارزان‌تر اولین بار توسط وین ما از The Information و مارک گورمن از بلومبرگ در اوایل سال جاری میلادی گزارش شد، اما این ادعا که اپل روش مذکور را در نسل دوم هدست خود به کار خواهد گرفت، موضوعی است که به مینگ چی کو نسبت داده می‌شود.

طبق گزارشی دیگر، فاکسکان شریک بزرگ اپل در تولید، در حال توسعه نسخه ارزان‌تر نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی این شرکت است، اما گمان می‌رود که هنوز در مراحل اولیه باشد. از سوی دیگر گورمن گفته که نسل دوم این هدست ممکن است در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد بازار شود، در حالی که منابع کو به او گفته‌اند که عرضه این محصول در سال ۲۰۲۵ محتمل‌تر است.

انتظار می‌رود اولین نسل از هدست واقعیت ترکیبی اپل در مراسم افتتاحیه WWDC 2023 که در روز دوشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) شروع می‌شود، رونمایی شود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار