نقدوبررسی انواع تبلت

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 7 Plus

بدون شک یکی از جذاب ترین تبلت های دو منظوره یا اصطلاحا هیبریدی موجود در بازار، مایکروسافت سرفیس پرو 7 پلاس (Microsoft Surface Pro 7 Plus) خواهد بود. این تبلت فوق‌العاده شیک و جذاب می‌تواند گزینه خرید جذابی برای هر کاربر علاقمند به تبلت های ویندوزی قدرتمند باشد. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت بپردازیم و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این محصول را برایتان مشخص کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

تبلت های دو منظوره، دو کاره یا هیبریدی تبلت هایی هستند که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بوده و پتانسیل لازم برای استفاده به عنوان یک لپ تاپ را هم در شرایط خاص دارند. به بیان دیگر این محصولات هم می‌توانند نقش یک تبلت و هم لپ تاپ را به طور همزمان ایفاء کنند. طی چند سال اخیر به دلیل نیاز دسترسی سریع به اطلاعات در خیلی از مشاغل، بکارگیری این نوع تبلت ها بیش از پیش رواج یافته است. اگر شما هم طرفدار این نوع محصولات هستید، بی‌شک نام سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت را شنیده‌اید! این محصول را می‌تواند قدرتمندترین و جذاب ترین تبلت دو منظوره فعلی بازار به شمار آورد.

اما مثل همیشه قیمت Surface Pro 7 Plus مایکروسافت گران بوده و برای خرید این محصول باید هزینه گزافی توسط کاربر پرداخت شود. به همین دلیل انجام بررسی های دقیق پیش از اقدام به خرید برای اطمینان از مناسب بودن محصول برایتان امری الزامی خواهد بود. ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این تبلت جذاب را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در نهایت سعی خواهیم کرد که اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت را برایتان مشخص کنیم.اگر قصد خرید مایکروسافت Surface Pro 7 Plus را دارید حتما تا انتهای این بررسی با ما شوید.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

بدون تردید یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت Surface Pro 7 Plus مربوط به ظاهر بسیار شیک و جذابش می‌شود. این امر را به عنوان کسی بیان می‌کنیم که یک هفته تمام از این تبلت استفاده کرده و هر روز با آن در تعامل بوده است. اگر به ظاهر تبلت اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک محصول شیک، جذاب و خوش دست داشته باشید، سرفیس پرو 7 پلاس گزینه خرید عالی است. ابعاد بدنه آن 8.5 در 201 در 292 میلیمتر بوده و سنگین ترین نسخه تبلت وزنی در حدود 796 گرم دارد که فوق‌العاده سبک خواهد بود. حال که صحبت از وزن تبلت شد باید به جزئیات بیشتری در مورد نسخه های مختلف آن اشاره داشته باشیم. تبلت سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت علاوه بر نسخه پشتیبانی کننده از وای فای (Wi-Fi) یک نسخه اختصاصی دیگر هم دارد که هم از وای فای و هم از اتصال LTE پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین امکان نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت همراه در این ورژن تبلت وجود دارد. وزن ورژن پشتیبانی کننده از سیم کارت این محصول معادل 796 گرم است و نسخه وای فای آنلی (Wi-Fi Only) آن وزنی در حدود 770 گرم دارد.

بنابراین سبک بودن و ابعاد جمع و جور یکی از ویژگی های مثبتی است که در نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت کاملا مشهود بود. بدنه تبلت از مواد کاملا فلزی و پریمیوم ساخته شده و صیقلی، جذاب و شیک به نظر می‌رسد. مقاومت بدنه تبلت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن هم خوب است. اما نوبت به یکی از ویژگی های نا امید کننده Surface Pro 7 پلاس می‌رسد! همانطور که می‌دانید این تبلت با کیبورد و قلم نوری اختصاصی قابل استفاده است، اما متاسفانه نه کیبورد و نه قلم نوری اختصاصی آن به طور پیش فرض و به همراه تبلت ارائه نمی‌شوند و باید آن دو را به عنوان لوازم جانبی محصول و با صرف هزینه مجزا تهیه کرد!

به عقیده ما اگر مایکروسافت کیبورد و قلم نوری مخصوص تبلت را به همراه آن ارائه می‌کرد و قیمت دستگاه را چند صد دلار بیشتر در نظر می‌گرفت، وضعیت خیلی بهتر از وضعیت فعلی می‌شد که کاربر با صرف یک هزینه گزاف دسترسی به قلم و کیبورد اختصاصی تبلت نداشته باشد. از آنجایی که این دو مورد به طور پیش فرض همراه دستگاه عرضه نشده‌اند، خیلی زمان صرف بررسی آن ها نخواهیم کرد و فقط در این حد می‌گوییم که اگر می‌خواهید تجربه استفاده از یک لپ تاپ به شکل مطلوب به شما منتقل شود، بکارگیری کیبورد مگنتیک Surface Pro 7 Plus الزامی است! این کیبورد بسیار نرم بوده و تایپ کردن با آن راحت است و اتصال آن بسیار نرم و روان و به صورت مگنتیک به بخش زیرین تبلت (در حالت افقی) صورت می‌پذیرد.

ضخامت ناچیز بدنه تبلت سبب شده که ظاهر آن بسیار شیک و جذاب شود. وقتی سرفیس پرو 7 پلاس را در حالت افقی در دست بگیرید و قسمت مگنتیک کیبورد آن در لبه زیرین فرار گیرد، لبه سمت راست تبلت پورت های اتصال USB Type C، USB 3.0 و بخش مگنتیک کانکت اختصاصی برای اتصال و شارژ قلم لمسی تبلت را ارائه می‌کند. در لبه سمت چپ بدنه تبلت هم سوکت 3.5 میلیمتری هدفون قابل رویت خواهد بود و دکمه های افزایش و کاهش صدا و پاور هم در این حالت روی لبه فوقانی قابل تبلت قرار می‌گیرند. مثل ورژن های قبلی سری تبلت های سرفیس پر مایکروسافت، تبلت Surface Pro 7 Plus هم یک کیک استند (Kickstand) اختصاصی در بخش زیرین قابل پشت خودش دارد که با امکان باز کردن آن از لبه زیرین تبلت وجود داشته و بدین ترتیب می‌توان تبلت را در حالت ایستاده قرار دارد و از آن استفاده کرد. لوگوی مایکروسافت هم دقیقا در وسط همین کیک استند تعبیه شده است.

اما یکی از ویژگی های خاص سرفیس پرو 7 پلاس که در نسخه های قبلی شاهد آن نبودیم مربوط به امکان جداسازی SSD دستگاه می‌شود! دسترسی به حافظه SSD تبلت با باز کردن کیک استند امکانپذیر خواهد بود. ضمنا با باز کردن کیک استند تبلت، امکان دسترسی به شیار سیم کارت و محل نصب آن هم میسر می‌شود. این موارد همگی در بخش زیرین کیک استند و به گونه‌ای که مزاحمتی ایجاد نکنند جاسازی شده‌اند. ضمنا لنز دوربین سلفی تبلت از قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی به عمل می‌آورد و از طریق آن می‌توان قفل گشایی از نمایشگر تبلت را با تایید جزئیات چهره کاربر انجام داد.

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت اینطور نتیجه‌گیری کرد که کیفیت ساخت بالا، طراحی شیک و ظاهر جذاب از اصلی ترین ویژگی های مثبت تبلت مذکور به شمار می‌روند. البته به عقیده ما حاشیه های نسبتا ضخیم اطراف صفحه نمایش تبلت کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند و مایکروسافت می‌توانست برای جذاب تر شدن تبلت از نمای رو به رو حاشیه های نمایشگر آن را باریک تر و ظریف تر کند اما با این حال این موضوع در مقابل سایر ویژگی های مثبت سبک طراحی و ظاهر تبلت گم می‌شود و قابل چشم پوشی است. به عقیده ما عدم ارائه کیبورد و قلم لمسی اختصاصی تبلت به همراه آن، یکی از نقاط ضعفی است که می‌توان به مایکروسافت Surface Pro 7 Plus نسبت داد.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: صفحه نمایش

تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 Plus که قرار است در برخی مواقع نقش یک لپ تاپ را هم ایفاء کند به نمایشگری 12.3 اینچی مجهز شده که از تکنولوژی PiexelSense بهره می‌برد و رزولوشن 2736 در 1824 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن هم به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای تبلتی با نمایشگر 12.3 اینچی محسوب می‌شود. ضمنا طبق اطلاعات ارائه شده، صفحه نمایش لمسی این تبلت قابلیت شناسایی 10 نقطه همزمان در حین لمس را دارد که ویژگی جالبی خواهد بود اما کاربردی بودن آن بحث مجزایی تلقی می‌گردد. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم، متاسفانه حاشیه های صفحه نمایش سرفیس پرو 7 پلاس ضخیم هستند و این موضوع با کمی دقت به تبلت از نمای رو به رو قابل درک است. به عقیده ما بهتر بود که مایکروسافت حاشیه های صفحه نمایش این محصول را باریک تر طراحی می‌کرد تا حداقل ظاهر آن جذاب تر و شیک تر به نظر می‌رسد. به عقیده ما این تنها عیبی است که می‌توان از نظر ظاهری به تبلت مذکور نسبت داد.

صفحه نمایش 12.3 اینچی تبلت برای انجام اقدامات لمسی کاملا مناسب است اما وقتی پای استفاده طولانی مدت از آن به عنوان لپ تاپ به میان آید، حس کوچک بودن نمایشگر تبلت کاملا به کاربر منتقل خواهد شد. به عنوان مثال وضعیت کاری ما به گونه‌ایست که می‌توانیم ساعت ها بدون خستگی پشت لپ تاپ بنشینیم و به انجام امورات مختلف بپردازیم اما در بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مشخص شد که انجام اقدامات مشابه حتی با استفاده از کیبورد اختصاصی این محصول هم به دلیل کوچک بودن نمایشگرش در مقایسه با لپ تاپ های 15 اینچی، خیلی زودتر حس خستگی را به کاربر منتقل می‌کند. این امر به ویژه برای کاربرانی که از عینک استفاده می‌کنند و چشم ضعیفی دارند بیشتر قابل درک می‌شود.

بنابراین اینطور تصور نکنید که تبلت Surface Pro 7 Plus می‌تواند کاملا جای لپ تاپ شما را بگیرد و جایگزین تمام و کمالی برای آن باشد. استفاده از این تبلت به عنوان جایگزین لپ تاپ شاید نهایتا تا 2 ساعت بازده مطلوبی داشته باشد. اما کیفیت محتوایی که روی صفحه نمایش تبلت به تصویر کشیده می‌شود چطور است؟ در بررسی ما مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش تبلت شارپ، شاداب، واضح و جذاب است و کنتراست خوبی هم توسط پنل نمایشگر آن ارائه می‌شود. اما شدت روشنایی صفحه نمایش تبلت خیلی عالی نیست!

بدین ترتیب در محیط های باز و تحت تابش نور ممکن است با کمی چالش رو به رو شوید و نتوانید خیلی خوب محتوای روی صفحه نمایش تبلت را مشاهده کنید و با آن در تعامل باشید. به ویژه اگر نور آفتاب مستقیما به صفحه تبلت بتابد، مشکل مذکور بیشتر قابل درک می‌شود. با این حال به عقیده ما در مجموع کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 Plus خوب و قابل قبول است اما می‌توانست بهتر از این هم باشد. حاشیه های ضخیم اطراف صفحه نمایش و توانایی نسبتا ضعیف نمایشگر تبلت در تولید روشنایی اصلی ترین نقاط ضعف آن هستند. طبیعتا انتظار می‌رود تبلتی که قیمت بسیار گرانی دارد و برای خرید آن باید هزینه گزافی پرداخت گردد، از همه نظر فوق‌العاده باشد.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا تبلتی که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده و قرار است در برخی مواقع بتواند جایگزین یک لپ تاپ هم باشد مبتنی بر سیستم عامل ویندوز خواهد بود. نسخه اورجینال ویندوز 10 پرو (Windows 10 Pro) به طور پیش فرض روی این تبلت نصب است، بنابراین شما با خرید آن از مزایای بکارگیری ویندوز اورجینال هم بهره‌مند خواهید شد که برخی از آن ها شامل امنیت بیشتر، امکان استفاده بدون مشکل قانونی در خارج از کشور، امکان دریافت تمام آپدیت ها، عملکرد سریعتر، امکان بهره‌مندی از پشتیبانی مایکروسافت و غیره می‌شود. مایکروسافت همچنین آفیس 365 را هم به طور پیش فرض روی این تبلت ارائه کرده اما نسخه های حرفه‌ای‌تر آفیس از قبیل آفیس پروفشنال پلاس در آن ارائه نشده‌اند.

یکی از نکاتی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به تصور غلط خیلی از کاربران مبنی بر اینکه باید روی ویندوز اورجینال حتما از نرم افزارهای اورجینال استفاده کرد می‌شود! این باور درست نیست و امکان استفاده از برنامه و بازی های کرک شده و غیر اورجینال هم در محصولاتی مثل سرفیس پرو 7 پلاس که از ویندوز اورجینال برخوردارند وجود دارد اما طبیعتا بکارگیری نرم افزارهای اورجینال روی ویندوز اورجینال می‌تواند بازده بهتری داشته باشد. در بررسی سرفیس پرو 7 پلاس ما کاملا از بستر نرم افزاری تبلت و عملکرد ویندوز 10 پرو در آن راضی بودیم و تقریبا هیچ باگ، لگ و تاخیر آزادهنده‌ای را در آن مشاهده نکردیم.

انجام اقدامات روزمره از قبیل وبگردی، تماشای ویدیو های یوتیوب و سایر اقدامات این چنینی با تبلت بدون کوچک ترین مشکل امکانپذیر خواهد بود. همانطور که قبلا گفتیم تبلت از قابلیت ویندوز هلو هم پشتیبانی می‌کند که امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه با تایید چهره کاربر را فراهم کرده است. ضمنا آپدیت ویندوز 11 هم برای این تبلت منتشر شده و چون ویندوز اورجینال روی آن نصب شده، کاربران آن می‌توانند با مراجعه به مسیر Settings > Windows Update نسبت به بروزرسانی رایگان ویندوز سیستم به ورژن 11 وارد عمل شوند. بعد از ارتقاء سیستم عامل، ویندوز 11 پرو بدون مشکل و به صورت اورجینال روی تبلت اجرا می‌شود. به عقیده ما بهره‌مندی Surface Pro 7 Plus به ویندوز اورجینال و عملکرد مطلوب این سیستم عامل روی تبلت می‌تواند یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن به شمار آید.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: پردازنده، رم و حافظه داخلی

مایکروسافت تبلت Surface Pro 7 Plus را در کانفیگ های مختلفی عرضه کرده تا از نظر قیمت و هزینه هم تنوع بیشتری در خرید محصول ارائه شود. کانفیگ های اصلی این تبلت از نظر پردازنده به شرح زیر هستند:

  • پردازنده دو هسته‌ای 11th Gen Intel® Core™ i3-1115G4 (نسخه وای فای آنلی)
  • پردازنده چهار هسته‌ای 11th Gen Intel® Core™ i5-1135G7 (وای فای آنلی و LTE)
  • پردازنده چهار هسته‌ای 11th Gen Intel® Core™ i7-1165G7 (وای فای آنلی)

بنابراین تمام ورژن های این تبلت از نسل یازدهم سری پردازنده های اینتل بهره می‌برند. دقت داشته باشید که نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE این تبلت فقط می‌تواند شامل پردازنده Intel® Core™ i5-1135G7 نسل یازدهم شود و نسخه Core i7 آن شامل مدل LTE نمی‌شود. تبلت نام برده شده از نظر رم هم آپشن های مختلفی دارد که می‌توانند ظرفیت های 8، 16 و 32 گیگابایتی را ارائه دهند. نوع رم بکار رفته در تمام نسخه های آن هم از نوع LPDDR4x خواهد بود. از نظر پردازنده گرافیکی هم نوع پردازنده با توجه به کانفیگی که انتخاب می‌کنید مشخص می‌شود.

به عنوان مثال نسخه Core i3 این تبلت از پردازنده گرافیکی Intel® UHD Graphics بهره می‌برد اما نسخه های Core i5 و Core i7 آن از پردازنده گرافیکی Intel® Iris® Xe Graphics بهره‌مند هستند که قدرت بیشتری در مقایسه با مدل های پیشین دارد. همانطور که قبلا هم اشاره داشتیم، تبلت Surface Pro 7 Plus از حافظه SSD جداشدنی بهره می‌برد و ظرفیت های 128، 256، 512 و 1024 گیگابایتی را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که ما در بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت از نسخه مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای 11th Gen Intel® Core™ i7-1165G7 با رم 16 گیگابایتی ، پردازنده گرافیکی Intel® Iris® Xe Graphics و حافظه داخلی 256 گیگابایتی استفاده کردیم.

همانطور که قبلا در بخش مربوط به بررسی بستر نرم افزاری عنوان کردیم، عملکرد کلی تبلت برای انجام کارهای روزمره بسیار عالی است و بدین منظور با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوید. یعنی می‌توانید بدون مشکل اقداماتی مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال، تماشای ویدیوهای یوتیوب و غیره را با Surface Pro 7 Plus انجام دهید. اما تبلت چه پتانسیلی در قبال اجرای تسک های سنگین تر دارد؟ در بررسی صورت گرفته ما برنامه های نسبتا سنگینی مثل Photoshop، Adobe Illustrator، برخی نرم افزارهای مهندسی از قبیل AutoCAD و ETABS را روی آن نصب و اجرا کردیم. خوشبختانه اجرای این برنامه ها هم بدون مشکل توسط سرفیس پرو 7 پلاس انجام شود. بنابراین می‌توان گفت که تبلت مذکور (حداقل نسخه مجهز به پردازنده Core i7 آن) از پس اجرای تسک های سنگین هم بر می‌آید و با مشکلی رو به رو نخواهد شد. اما آیا امکان نصب و اجرای بازی های کامپیوتری روز هم در مایکروسافت Surface Pro 7 Plus وجود دارد؟

برای پاسخگویی به این سوال ما ابتدا بازی رایگان Dota 2 را روی آن نصب و اجرا کردیم. مایکروسافت سرفیس پرو 7 پلاس به خوبی از پس اجرای این بازی بر آمد و نشان داد که برای اجرای گیم های میان رده و با گرافیک متوسط عملکرد خوبی دارد، اگرچه صفحه نمایش کوچک تبدیل در حین بازی کردن خیلی حس مطلوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند و منجر به خسته شدن سریعتر چشم انسان می‌شود. اما آیا بازی های روز دنیا که گرافیک عالی دارند مثل بازی کالاف دیوتی ونگارد (Call of Duty Vanguard) و غیره هم روی Surface Pro 7 Plus قابل اجرا هستند؟ متاسفانه اینطور نیست! تبلت از پس اجرای این بازی ها بر می‌آید اما لگ و تاخیرهای زیادی قابل رویت می‌شوند. البته نباید فراموش کرد که بازی مثل کالاف دیوتی ونگارد از گرافیکی‌ترین گیم های فعلی موجود است و طبیعتا برای اجرای آن باید از گیمینگ لپ تاپ استفاده کرد نه یک تبلت هیبریدی!

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت اینطور نتیجه‌گیری کرد که تبلت مذکور قدرت پردازشی خوبی دارد. حداقل نسخه مجهز به رم 16 گیگابایتی و پردازنده Core i7 آن اینگونه خواهد بود. این تبلت حتی از پس اجرای بازی های با گرافیک متوسط هم بر می‌آید اما برای اجرای گیم های سنگین گزینه مناسبی نیست. ماهیت تبلت سرفیس پرو 7 پلاس هم به گونه‌ایست که مشخصا برای گیم و بازی کردن طراحی نشده و نباید از آن انتظار اجرای بازی های سنگین را داشته باشیم. به عقیده ما Surface Pro 7 Plus می‌تواند برای مهندسین، کسانی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند، ادیتورهای فیلم و ویدیو، پزشکان، دانشجویان و دانش آموزان، اساتید دانشگاه و غیره یک انتخاب فوق‌العاده باشد.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: دوربین اصلی و سلفی

ماهیت تبلتی مثل Surface Pro 7 Plus به گونه‌ایست که انتظار نمی‌رود در زمینه هایی مثل عکسبرداری عملکرد عالی داشته باشد! طبیعتا کمتر کسی از تبلت هیبریدی خودش که صفحه نمایش 12.3 اینچی دارد و احتمالا کیبوردی هم به آن وصل شده برای ضبط عکس سلفی یا ضبط عکس از دیگران استفاده نمی‌کند! پس پیش از شروع این بخش نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت، ماهیت این محصول را در نظر داشته باشید. مایکروسافت تبلت نام برده شده را به یک لنز دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک لنز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز کرده که هر دو از امکان ضبط ویدیوهای فول اچ دی پشتیبانی می‌کنند. لنز دوربین سلفی این تبلت با قابلیت ویندوز هلو سازگار شده و بدین ترتیب شناسایی چهره کاربر و قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را به واسطه قابلیت مذکور محقق ساخته است.

در بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی آن عکس های خوبی را ضبط می‌کند و می‌توان در محیط های باز نور مناسب و باز روی کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن حساب کرد اما انتظار عکسبرداری حرفه‌ای با دوربین این تبلت را نداشته باشید. شرایط نسبتا مشابه اما با کیفیت کمتر برای دوربین سلفی تبلت هم برقرار است. کیفیت عملکرد هر دو دوربین سلفی و اصلی تبلت در محیط های با نور کم و بسته افت نسبتا محسوسی خواهد داشت. بنابراین در این محیط ها بهتر است از دوربین گوشی خودتان برای ضبط عکس استفاده به عمل آورید.

با این حال کیفیت کلی عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت مایکروسافت Surface Pro 7 Plus به ویژه در محیط های با نور مناسب ما را متعجب کرد چون انتظار نداشتیم تبلتی این چنینی که در طراحی آن بیشتر روی ظاهر، کارایی و قدرت پردازشی تمرکز شده، از دوربین خیلی خوبی بهره‌مند باشد به عقیده ما با توجه به ماهیت تبلت Surface Pro 7 Plus، می‌توان کیفیت عملکرد دوربین های سلفی و اصلی آن را در سطح بسیار خوبی در نظر گرفت، اما همچنان نباید انتظار داشته باشید که با دوربین های این تبلت قادر به ضبط عکس های حرفه‌ای شوید.

نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت: باتری و شارژدهی

در رابطه با ظرفیت باتری تبلت Surface Pro 7 Plus اطلاعات دقیقی ارائه نشده و مایکروسافت صرفا اشاره کرده که باتری این تبلت در مقایسه با نسل های پیشین ارتقاء یافته و می‌تواند 15 ساعت در حالت وای فای انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. در بررسی سرفیس پرو 7 پلاس ما مشخص شد که این ادعا خیلی درست نیست و با یک مرتبه شارژ باتری این تبلت و استفاده نرمال از آن تقریبا می‌توان 9 ساعت از دستگاه استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که مقدار شارژدهی باتری تبلت رابطه مستقیمی با نحوه استفاده شما از آن؛، کانفیگ سخت افزاری و حتی مسائلی مثل میران نور صفحه نمایش و غیره دارد، اما مطمئنا تحت هیچ شرایطی باتری تبلت Surface Pro 7 Plus نمی‌تواند در حین کار تا 15 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. برای شارژ مجدد باتری تبلت هم تقریبا مدت زمانی در حدود 80 دقیقه کفایت می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد باتری تبلت وضعیت معمولی دارد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 7 Plus) پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای کار کردن خودمان با این تبلت جذاب را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. این تبلت فوق‌العاده شیک و زیباست و تقریبا از پس اجرای هر کاری به غیر از اجرای بازی های خیلی سنگین بر می‌آید. اگر به دنبال خرید تبلت ویندوزی هستید که سبک، جذاب و قدرتمند باشد، سرفیس پرو 7 پلاس بدون شک یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این تبلت را طی دو دسته‌بندی جدا مشخص کرده‌ایم.

خرید مایکروسافت Surface Pro 7 Plus  از دی جی کالا 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • کیفیت ساخت بالا
  • وزن سبک و امکان جمل و نقل ساده
  • بهره‌مندی از ویندوز اورجینال و بستر نرم افزاری عالی
  • قدرت پردازشی بالا
  • امکان جداسازی یا حتی ارتقاء حافظه SSD
  • پشتیبانی از اتصال LTE در نسخه سیم کارت خور

نقاط ضعف:

  • نداشتن کیبورد و قلم اختصاصی در حالت پیش فرض
  • روشنایی نه چندان بالای صفحه نمایش
  • قیمت گران
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار