اپلاخبار فناوریموبایل

نگاهی به عملکرد دوربین آیفون اس ای 2020 در تست DxOMark

دوربین‌های اصلی و سلفی آیفون اس ای جدید اپل (iPhone SE 2020) که زمان زیادی از رونمایی آن نمی‌گذرد، اخیراً توسط بنچمارک مشهور DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است. سخت افزار دوربین این گوشی شباهت زیادی به آیفون 10 آر دارد، اما با این حال نتوانسته نظر مثبت منتقدان DxOMark را به خود جلب کند. در ادامه با ما  همراه باشید.

سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون اس ای با گشودگی دیافراگم f/1.8، از بزرگنمایی دیجیتال حداکثر 5 برابری پشتیبانی می‌کند و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت تثبیت نوری تصویر یا OIS است که البته این ویژگی‌ها در مقایسه با استانداردهای سال 2020 کاملاً حداقلی به نظر می‌رسند. از طرف دیگر دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده کرده و مجهز به لنزی با فوکوس ثابت است.

آیفون اس ای 2020 در تست DxOMark

آیفون اس ای جدید به لطف فناوری HDR اتوماتیک اپل، عملکرد خوبی در زمینه اشباع رنگ‌ها و کنتراست تصاویر از خود نشان می‌دهد. گذشته از اینکه قابلیت HDR اتوماتیک هم در محیط‌های باز و هم در فضاهای بسته، به خوبی کار می‌کند، این ویژگی گوشی را قادر ساخته تا در زمینه ثبت قسمت‌های تاریک عکس و سایه‌ها هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در مجموع، کیفیت ثبت و به نمایش گذاشتن رنگ‌ها، جذاب‌ترین بخش دوربین آیفون اس ای است.

امتیازی که DxOMark برای آیفون اس ای در نظر گرفته، بیش از هر چیز به خاطر اشباع و تعادل رنگ خوب این گوشی بوده است. فوکوس خودکار هم با اینکه ثبات خوبی داشته و سریع و قدرتمند است، اما وضوح آن در تصاویر ثبت شده در شرایط نور کم چندان قابل قبول نیست. همچنین، DxOMark میزان بالای نویز و کیفیت نه جندان خوب بافت‌ها را به عنوان نقاط ضعف دوربین آیفون اس ای توصیف کرده است.

نتیجه تست دوربین اصلی آیفون اس ای 2020 در DxOMark
نتیجه تست دوربین اصلی آیفون اس ای 2020 در DxOMark

سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون اس ای 2020 شاید برای دو سال قبل مناسب بود، اما در مقایسه با سنسورهای با رزولوشن بالاتری که امروزه حتی در گوشی‌های مقرون به صرفه اندرویدی نیز به کار گرفته می‌شوند، حرف زیادی برای گفتن ندارد. درست است که همواره گفته‌ایم شمار مگاپیکسل‌ها به تنهای نمی‌تواند معیار سنجش کیفیت دوربین باشد، اما سنسورهای با شمار مگاپیکسل بالا می‌توانند با به‌کارگیری فناوری ادغام پیکسل، در زمینه نوردهی عملکرد بسیار بهتری داشته و عملکرد دوربین را در فضاهای بسته و شرایط نور کم به شکل قابل توجهی بهبود ببخشند؛ مواردی که دقیقاً نقاط ضعف دوربین آیفون اس ای هستند.

نتیجه تست دوربین سلفی آیفون اس ای 2020 در DxOMark
نتیجه تست دوربین سلفی آیفون اس ای 2020 در DxOMark

تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون اس ای 2020 هم با وجود اینکه از حالت ایده‌آل فاصله دارند، اما قابل قبول هستند و نمی‌توان ایراد خاصی به آن‌ها گرفت. در مجموع باید گفت، جدیدترین گوشی مقرون به صرفه اپل برای کسانی که به عکاسی با موبایل نگاهی جدی دارند و به عنوان مثال کیفیت عکاسی در شب برایشان مهم است، به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. چرا که این گوشی در زمینه دوربین، از بسیاری از استانداردهای امروزی عقب است و حتی حالت عکاسی شبانه هم که این روزها در اکثر گوشی‌ها وجود دارد، در آن دیده نمی‌شود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار