اخبار فناوریموبایل

نگاهی به گوشی گیمینگ زیبا و قدرتمند «نوبیا رد مجیک فایو جی»

شرکت چینی نوبیا که یکی از زیرمجموعه‌های زد‌تی‌ای محسوب می‌شود، به تازگی از جدیدترین گوشی گیمینگ خود با نام نوبیا رد مجیک فایو جی (Nubia Red Magic 5G) رونمایی کرده است. در حال حاضر تعداد انگشت شماری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی اقدام به تولید مدل‌های ویژه گیمینگ می‌کنند که در بین آن‌ها سری رد مجیک به واسطه قابلیت‌های بهتری که دارد،‌ بیش‌تر مورد توجه گیمرها قرار گرفته است.

گوشی گیمینگ نوبیا رد مجیک فایو جی

یکی از وجوه تمایز سری رد مجیک نسبت به سایر رقبا،‌ بهره‌مندی از فن خنک کننده داخلی است. بله درست شنیدید، در این سری از گوشی‌های گیمینگ،‌ همانند لپ‌تاپ‌ از یک فن برای خنک کردن پردازنده استفاده شده تا گرما را به بهترین شکل ممکن به بیرون هدایت کند. دو قسمت مشبک در دو طرف بدنه تعبیه شده که هوا را از سمت چپ مکیده و از سمت راست و بالای دکمه‌های پاور و کنترل صدا، خارج می‌کند. این یکی از بهترین سیستم‌های خنک‌کننده‌ای است که در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده و از همین رو برای انجام طولانی مدت بازی‌ها کاملاً‌ مناسب می‌باشد.

سیستم خنک کننده نوبیا رد مجیک فایو جی

بعد از این مقدمه کوتاه بهتر است به مشخصات نوبیا رد مجیک فایو جی بپردازیم. این گوشی گیمینگ در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش 6.65 اینچی از نوع اولد و با وضوح تصویری 2340 در 1080 پیکسل مجهز است که نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی آن تقریباً‌ معادل با همان چیزی است که در مانیتورهای گیمینگ بزرگ می‌بینیم! این صفحه نمایش بیشترین سرعت تازه‌سازی را در بین گوشی‌های هوشمند داشته و رکورد پیشین را که برابر 120 هرتز بود، جابجا کرده است.

دوربین نوبیا رد مجیک فایو جی

تراشه پردازشی اسنپدراگون 865 به عنوان قلب تپنده این محصول در نظر گرفته شده و در کنار آن 8، 12 یا 16 گیگابایت حافظه رم نیز قابل انتخاب می‌باشد. فضای ذخیره سازی داخلی هم بسته به مدل آن 128 یا 256 گیگابایت است. برای تأمین انرژی گوشی نیز از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از طریق پورت USB‌ نوع C شارژ شده و از شارژ سریع 55 وات پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات نوبیا رد مجیک فایو جی می‌توان به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10، جک 3.5 میلی متری هدفون و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد.

شارژ نوبیا رد مجیک فایو جی

همان طور که از نام گوشی برمی‌آید، این مدل قابلیت اتصال به شبکه‌های فایو جی را دارد که البته تنها محدود به شبکه‌های “زیر 6 گیگاهرتز” است و از نوع سریع‌تر “موج میلی‌متری” پشتیبانی نمی‌کند. در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری هم یک دوربین سه‌گانه در پشت بدنه تعبیه شده که شامل لنزهای اصلی 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی است.

نوبیا رد مجیک فایو جی مشکی

در سمت راست بدنه علاوه بر خروجی هوا و دکمه‌های پاور و کنترل صدا، دو دکمه لمسی هم در بالا و پایین تعبیه شده که هنگام افقی گرفتن گوشی و انجام بازی‌های موبایلی، به عنوان کلیدهای شانه‌ای (کلیدهای R و L پلی استیشن) کاربرد دارند. در سمت چپ نیز علاوه بر ورودی هوا، یک کلید دو حالته برای فعال کردن “حالت گیمینگ” تعبیه شده و البته یک کانکتور برای اتصال گوشی به داک به چشم می‌خورد. داک ویژه نوبیا رد مجیک امکان شارژ گوشی، استفاده از هدست برای ارتباط صوتی و حین بازی و همچنین اتصال به شبکه سیمی را فراهم می‌کند.

نوبیا رد مجیک فایو جی قرمز

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه نوبیا رد مجیک فایو جی رنگ‌بندی جذاب آن است. این گوشی علاوه بر مدل ساده و مشکی، دارای مدلی با رنگ آبی و قرمز و همچنین یک مدل با ترکیب رنگ‌های قرمز و طلایی است که هر دوی آن‌ها ظاهر بسیار چشم‌نوازی دارند. در ضمن، اگر به وب‌سایت شرکت سازنده مراجعه کنید، می‌توانید یک مدل ویژه با بدنه شفاف را هم مشاهده کنید که ظاهراً‌ قرار است فن داخلی و قطعات الکترونیکی آن از بیرون بدنه قابل رؤیت باشد. البته از آنجا که پیش از این شاهد عرضه گوشی‌های با بدنه شفاف جعلی بودیم (به جای قطعات واقعی داخل بدنه، یک عکس از آن‌‌ها در زیر پنل پشتی دیده می‌شد!)، معلوم نیست که نوبیا رد مجیک هم از این نوع خواهد بود یا شفافیت بدنه آن واقعی است.

نوبیا رد مجیک فایو جی شفاف

نوبیا رد مجیک فایو جی در حال حاضر در کشور چین عرضه شده و قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر راهی بازارهای جهانی شود. قیمت جهانی این گوشی هنوز مشخص نیست اما قیمتی که برای کشور چین تعیین شده، بسته به مدل و پیکربندی آن، از 3799 تا 4999 یوان (542 تا 712 دلار) می‌باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار