اپلیکیشن هاشبکه های اجتمایی

واتساپ از ابتدای سال 2021 روی گوشی‌های قدیمی اجرا نخواهد شد

واتساپ (WhatsApp) که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی محسوب می‌شود، از اول ژانویه 2021 پشتیبانی خود از برخی آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی قدیمی را پایان خواهد داد. طبق گزارش‌های اخیر، این غول پیام‌رسان پشتیبانی از دستگاه‌هایی با سیستم عامل پایین‌تر از آی او اس 9 و اندروید 4.0.3 را قطع خواهد کرد.

بنابراین، اگر گوشی هوشمند اندرویدی یا آی او اس شما از سیستم عامل پایین‌تر از آنچه گفته شد استفاده می‌کند، حتماً دستگاه خود را تا قبل از فرا رسیدن سال نوی میلادی به‌روز کنید. در غیر این صورت، باید با مخاطبین واتساپ خود خداحافظی کنید، چرا که دیگر قادر به ارسال پیام به آن‌ها نخواهید بود.

البته، این مسئله در حال حاضر مشکل خاصی برای کاربران گوشی‌های هوشمند ایجاد نمی‌کند، زیرا اکثر آن‌ها از جدیدترین نسخه‌های اندروید یا آی او اس بر روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال، معدود کاربرانی هستند که گوشی یا تبلت قدیمی خود را همچنان مورد استفاده قرار می‌دهند. محدودیت‌های نرم افزاری برای این دسته از کاربران روز به روز در حال بیشتر شدن است و حالا یکی از مهمترین پیام‌رسان‌ها هم از دسترس‌شان خارج خواهد شد.

آیفون 3GS
آیفون 3GS

سیستم عامل گوشی خود را هر چه سریع‌تر به‌روز کنید

در بین گوشی‌های اپل، آیفون‌های قبل از آیفون 4S از iOS 9 پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، برای کاربرانی که هنوز از آیفون 3GS یا آیفون اولیه استفاده می‌کنند، زمان آن رسیده که گوشی هوشمند خود را ارتقا دهند. در اینجا بد نیست اشاره کنیم که تمامی مدل‌های بالاتر از آیفون 6 از آخرین نسخه نرم افزار موبایلی اپل یعنی iOS 14 پشتیبانی می‌کنند و حالا حالاها مشکلی نخواهند داشت. حتی مدل‌هایی مانند آیفون 5، 5S و نسل اول SE نیز تا iOS 12 را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، اگر از کاربران یکی از این آیفون‌ها هستید اما همچنان از سیستم عامل iOS 8 استفاده می‌کنید، برای ادامه استفاده از واتساپ باید با مراجعه به مسیر Settings> General> Software Update در گوشی خود، سیستم عامل آن را آپدیت کنید.

در حوزه اندروید هم کاربرانی که از گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 2، موتورولا دروید و اچ‌تی‌سی دیزایر استفاده می‌کنند، از ابتدای سال میلادی جدید دیگر قادر به اجرای از واتساپ نخواهند بود. چرا که گوشی‌های اندرویدی فوق از اندروید 4.0.3 پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال، اگر از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که با اندروید 4.0.3 سازگار است، اما آن را به‌روز نکرده‌اید، هر چه سریع‌تر عملیات به‌روزرسانی را انجام دهید تا دسترسی‌تان به واتساپ قطع نشود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار