اخبار فناوریسامسونگموبایل

و باز هم مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 لو رفت!

پیش‌تر نیز درباره مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 شرکت سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد تا گوشی‌های تاشو بعدی خود را بسیار سبک‌تر و در عین حال نازک‌تر طراحی کند و به نظر می‌رسد که همین کار را هم با زد فولد جدید خود انجام داده است!

به نقل از Sam Mobile، طی دو سال گذشته شاهد عرضه گوشی‌های تاشو سری Z Fold از کمپانی سامسونگ بوده‌ایم که هیجان بسیاری را به دلیل تازه بودن تکنولوژی ساخت، به همراه داشته‌اند. با این وجود هنگامی که صحبت از خریدن این پرچمداران تاشو باشد، جدای از قیمت بالایی که همیشه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، کاربران چندان هم حاضر به در دست گرفتن این محصولات نیستند و بیشتر آن را در حد تماشای یک فناوری جدید می‌دانند. دلیل آن هم فوق‌العاده واضح است؛ طراحی گوشی‌های تاشو نیاز به ظرافتی دارد که شاید هنوز در این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد! در واقع وقتی که یک گوشی تاشو گلکسی Z Fold 2 را در جیب خود می‌گذارید، وزن آن به شدت حس می‌شود و این مورد آن چیزی نیست که طرفداران به دنبالش باشند.

با این وجود طبق اطلاعات جدیدی که از مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 لو رفته، به نظر می‌رسد که امسال آمار فروش این محصول فوق‌العاده بیشتر از سری‌های قبل خواهد شد! چراکه اینبار دستگاه نازک‌تر و در عین حال سبک‌تر طراحی شده و قدرت اجرایی فوق‌العاده بالایی دارد!

مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3

طبق این اطلاعات، ابعاد گلکسی Z Fold 3 به عبارتی ۱۵۸.۲ در ۱۲۸.۱ در ۶.۴ میلی‌متر ارتفاع است که در گلکسی Z Fold 2 رقمی معادل با ۶.۷ میلی‌متر را داشت. این در حالی است که سامسونگ برای این نازک‌تر کردن ارتفاع بدنه سعی کرده تا فاصله بین دو صفحه را کاهش داده و در نتیجه فضای لولا آن تا سه دهم میلی‌متر کمتر خواهد شد. البته ممکن است در ابتدا فکر کنید که این مقدار چندان هم بزرگ و قابل توجه نیست، اما با دیدن آن نظر شما عوض خواهد شد.

حال به سراغ مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 می‌رویم که در لیست TENAA به تازگی لو رفته و شامل یک نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی و نمایشگر داخلی ۷.۵۵ اینچی سوپر آمولد (Super AMOLED) می‌شود که زیر آن یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار داده شده است. همچنین لازم به ذکر است که دستگاه از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به اینترنت 5G را خواهد داشت. اما یکی از نکاتی که احتمالا به نقطه ضعف بزرگی برای Z Fold 3 تبدیل خواهد شد، ظرفیت باتری آن خواهد بود که در دو بسته جداگانه ۲۱۵۵ و ۲۳۴۵ میلی‌آمپری داخل دستگاه قرار گرفته و به نحوی ۴,۵۰۰ میلی‌آمپر حجم کلی را در اختیار کاربر می‌گذارد. به هر حال نمایشگر بزرگ‌تر یعنی استفاده بیشتر از باتری و این مورد شدیدا بر ضد مصرف بهینه‌سازی شده باتری خواهد بود.

دیگر قابلیت‌های ذکر شده در مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 نیز شامل GPS، فعال بودن دو سیمکارت به صورت همزمان، اسپیکر استریو، پشتیبانی از قلم S Pen و در نهایت، داشتن یک سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت کنار بدنه دستگاه خواهد بود. همچنین در زمینه ساختار دوربین، گلکسی Z Fold 3 دارای سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید و همچنین تله فوتو خواهد بود از قابلیت زوم اپتیکال 2X پشتیبانی خواهد کرد. لازم به ذکر است که دوربین اصلی و همچنین تله فوتو این دستگاه دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS) بوده و از ویژگی فوکس خودکار نیز بهره می‌برند. به علاوه، لنز اولترا واید این گوشی تاشو می‌تواند به عنوان سنسور ماکرو نیز کار کند!

در آخر نیز درباره مشخصات فنی گلکسی Z Fold 3 مهم‌ترین بخش این دستگاه که به نحوی حکم موتور راه‌انداز آن را خواهد داشت، چیپ اسنپدراگون 888 خواهد بود که همراه با ۱۲/۱۶ گیگابایت فضای رم می‌تواند اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را برای کاربران به همراه داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که حافظه داخلی دستگاه تنها دارای دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ خواهد بود که قاعدتا باعث نجومی شدن قیمت پرچمدار تاشو ۲۰۲۱ سامسونگ می‌شود. یک نکته دیگر هم اینکه گلکسی Z Fold 3 دارای گواهی IP برای مقاومت دستگاه خواهد بود که در مراسم معرفی آن در کنار سری گلکسی واچ 4 و گکسی بادز 2 در تاریخ ۲۰ مرداد (۱۱ آگوست) معرفی خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار