اخبار فناوری

پاناسونیک تلویزیون OLED پرچم‌دار JZ2000 را رونمایی کرد

جدیدترین تلویزیون پرچم‌دار OLED پاناسونیک JZ2000 نام دارد که به پردازنده‌ی جدید HCX Pro و مجموعه‌ی متعددی از اسپیکرها مجهز است.

پاناسونیک پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2021 تصمیم گرفت جدیدترین تلویزیون پرچم‌دار OLED خود را برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کند. این تلویزیون با نام Panasonic JZ2000 شناخته می‌شود و به چندین اسپیکر قوی مجهز است و کیفیت تصویر رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد. تاکنون، پاناسونیک دقیقا نگفته است که تلویزیون پرچم‌دار JZ2000 کِی و با چه قیمتی روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود. ناگفته نماند این تلویزیون احتمالا روانه‌ی بازار اروپا خواهد شد.

JZ2000 در دو مدل با ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ رونمایی شده است. کارشناس خبرگزاری دیجیتال‌ترندز می‌نویسد تلویزیون پاناسونیک JZ2000 به اکثر قابلیت‌های پیشرفته‌ای مجهز است که در یکی‌دو سال اخیر برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی شده‌اند.

پاناسونیک پنل به‌کاررفته در JZ2000 را Master HDR OLED Professional Edition خطاب می‌کند و می‌گوید مهندسان حوزه‌ی تحقیق و توسعه‌ی شرکت پاناسونیک آن را انحصاری شخصی‌سازی ‌کرده‌اند تا بتواند پارامترهایی را بهتر کنترل کند که روی کیفیت تصویر اثرگذار هستند. پاناسونیک نه‌تنها وعده‌ی کیفیت تصویر بهتر را برای JZ2000 مطرح کرده است؛ بلکه می‌گوید صفحه‌ی این تلویزیون به‌حدی روشن است که دیگر تلویزیون‌های OLED درمقایسه‌با آن کم‌نور به‌نظر می‌رسند.

پاناسونیک می‌گوید صفحه‌ی تلویزیون JZ2000 پرنورتر از سایر تلویزیون‌های OLED است

پاناسونیک از پشتیبانی از فرمت‌های مختلف استاندارد HDR در تلویزیون JZ2000 خبر می‌دهد و می‌گوید این پشتیبانی شامل دالبی ویژن، HLG ،HDR10 ،+HDR10 و HDR10+ Adaptive می‌شود. آخرین فرمت شباهت‌هایی به Dolby Vision IQ دارد و قابلیت‌های بصری خاصی ارائه می‌دهد.

فناوری‌های HDR10+ Adaptive و Dolby Vision IQ با استفاده از حسگرهای نوری JZ2000 می‌توانند به‌صورت خودکار پارامترهایی نظیر روشنایی و کنتراست صفحه را براساس شرایط نوری اتاقی تظیم کنند که تلویزیون در آن قرار دارد تا در تمامی شرایط محتوای بصری را جذاب‌تر مشاهده کنید.

تمامی قابلیت‌های بصری متنوع JZ2000 را جدیدترین پردازنده‌ی تصویر پاناسونیک با نام HCX Pro AI Processor پردازش می‌کند. پاناسونیک می‌گوید تراشه‌ی مذکور از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده و تغییراتی روی تصاویر به‌نمایش‌درآمده اعمال می‌کند.

پردازنده‌ی HCX Pro نوع محتوایی را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند که در حال تماشای آن هستید و به‌سرعت بین تنظیمات صفحه و نوع محتوا سازگاری ایجاد می‌کند. پاناسونیک برای فهم بیشتر این قابلیت مثالی عنوان کرده است. پاناسونیک می‌گوید اگر با تلویزیون JZ2000 فوتبال تماشای کنید، پردازنده نوع محتوا را تشخیص می‌دهد و تنظیماتی اعمال می‌کند تا چمن ورزشگاه واقع‌گرایانه‌تر و بازیکنانِ داخل ورزشگاه سه‌بعدی‌تر به‌نظر برسد. افزون‌براین، پاناسونیک می‌گوید پردازنده‌ی HCX Pro تنظیمات صدا را نیز تغییر می‌دهد تا حس کنید در ورزشگاه حضور دارید.

همین پردازنده روی تجربه‌ی بهتر بازی‌های ویدئویی نیز اثر مثبت می‌گذارد. به‌گفته‌ی پاناسونیک، حالت Game Mode Extreme باعث می‌شود JZ2000 کمترین میزان تأخیر ورودی در صنعت تلویزیون‌های OLED موجود را داشته باشد. با درنظرگرفتن تأخیر ورودی بسیار کم تلویزیون‌های مدرن ال‌جی و سامسونگ و سونی، مطرح‌شدن این ادعای پاناسونیک درخورتوجه است. حالت Game Mode Extreme از قابلیت نرخ نوسازی تغییرپذیر درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و تنظیماتی مستقل برای اجرای بازی‌های ویدئویی دارد.

پاناسونیک JZ2000 کمترین میزان تأخیر ورودی را در بین تلویزیون‌های OLED موجود دارد

تلویزیون‌های پرچم‌دار OLED پاناسونیک همواره سیستم‌های صوتی باکیفیتی داشته‌اند و دلیل اصلی این موضوع به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی پاناسونیک، یعنی Technics، مربوط می‌شود. این اتفاق برای تلویزیون JZ2000 نیز رخ داده است.

تلویزیون‌های پیشین پاناسونیک اسپیکرهای متعددی در بخش جلویی و بالایی داشتند تا پشتیبانی کاملی از استاندارد دالبی اتموس ارائه دهند. امسال در تلویزیون JZ2000 مجموعه‌ای از اسپیکرهای کناری را شاهد هستیم.

مجموعه‌‌اسپیکرهای تلویزیون باعث ایجاد سیستمی صوتی می‌شوند پاناسونیک آن را سیستم ۳۶۰ درجه‌ی ساندسکیپ پرو (Soundscape Pro) خطاب می‌کند. استفاده از اسپیکرهای بیشتر به‌معنی ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی غوطه‌ورکننده‌تر است. این اسپیکرها باعث می‌شوند تلویزیون به‌خوبی بتواند صداهای جهت‌دار را نیز شناسایی و پخش کند. در تلویزیون پرچم‌دار جدید پاناسونیک، از سیستم بلوتوث دوگانه استفاده شده است که امکان می‌دهد دو دستگاه متفاوت (نظیر یک اسپیکر و یک هدفون بی‌سیم) را هم‌زمان ازطریق بلوتوث به JZ2000 متصل کنید.

پاناسونیک در تلویزیون جدیدش اصلاحاتی روی نرم‌افزار هوشمندش، My Home Screen، اعمال کرده است. به‌روزرسانی جدید نسخه‌ی My Home Screen را به ۶ ارتقا می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی به آن می‌آورد. با استفاده از ریموت‌کنترل صوتی همراه JZ2000،‌ ازطریق فرمان صوتی به قابلیت‌های کلیدی تلویزیون می‌توانید دسترسی پیدا کنید. قابلیت جدید My Scenery امکان می‌دهد زمانی‌که ویدئو تماشا نمی‌کنید، تصاویر منتخب را در بین مجموعه‌ای از تصاویر انتخاب کنید و روی تلویزیون ‌نمایش دهید. پاناسونیک تاکنون قیمت و تاریخ عرضه‌ی تلویزیون JZ2000 را اعلام نکرده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار