اخبار فناوریسامسونگموبایل

پرچمداران سامسونگ تا 5 سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد

طبق اعلام رسمی، حال پرچمداران سامسونگ تا ۵ سال به روزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد، اما نکته‌ای درباره این خبر وجود دارد که شاید برخی کاربران را خوشحال و برخی دیگر را دلسرد کند.

به نقل از Android Authority، شرکت سامسونگ اخیرا در عرضه به روزرسانی‌های مختلف به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین کمپانی‌ها شناخته شده که سر وقت و به نحو احسن از دستگاه‌های عرضه شده و کاربران خود پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که شرکت رقیب این شرکت کره‌ای، اخیرا اعلام کرده که سیستم عامل iOS 15 را حتی به گوشی فوق‌العاده قدیمی iPhone 6s هم خواهد آورد که خود در زمینه ارائه به روزرسانی یک رکورد محسوب می‌شود!

با این وجود این کمپانی شرقی نیز ساکت ننشسته و در جدیدترین اعلامیه رسمی خود اظهار کرده که پرچمداران سامسونگ از هم‌اکنون تا ۵ سال به روزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد. این در حالی است که این ۵ سال اولا به روزرسانی امنیتی بوده و شامل آپدیت سیستم عامل نمی‌شود، دوما تنها برای پرچمدارانی است که از سال ۲۰۱۹ به بعد عرضه شده باشند!

پرچمداران سامسونگ با انتخاب سرانگشتی به دوره ۵ ساله به روزرسانی امنیتی وارد می‌شوند!

اینکه پرچمداران نسبت به گوشی‌های میان‌رده دارای الویت بوده و دارای طول عمر بیشتری از نظر دریافت به روزرسانی امنیتی باشند کاملا مورد قابل درکی است؛ به هر حال خریداران این دستگاه‌ها حداقل چندصد دلار را بیشتر از سایر کاربران پرداخت می‌کنند و در نتیجه حق آن‌ها دریافت این به روزرسانی‌ها خواهد بود. اما یک نکته عجیب درباره اعلامیه جدید سامسونگ این است که تنها پرچمدارانی شامل این طرح می‌شوند که از سال ۲۰۱۹ به بعد عرضه شده باشند؛ که یعنی سری گلکسی S20، سری S21، گلکسی XCover 5، گلکسی Tab Active 3 تنها دستگاه‌هایی هستند که این سرویس ۵ ساله را دریافت کرده و سایر پرچمداران دارای پشتیبانی مشابه اما ۴ ساله هستند.

همچنین یک نکته بزرگ درباره این خبر آنجاست که این سرویس پنج ساله تنها مختص به این دستگاه‌ها در مدل عادی نیست و شما حتما باید نسخه Enterprise را خریداری کرده باشید! این مدل از پرچمداران سامسونگ که دارای سیستم امنیتی Knox بوده و برخی سرویس‌های اضافه برای کارمندان شرکت را شامل می‌شود، درست به مانند دیگر نسخه‌های سری قابل خرید هستند اما اینکه افراد به سراغ مدل عادی در خرید آنلاین پرچمداران نام‌برده رفته باشند، احتمال بسیار بیشتری را دارد.

در نتیجه می‌توان گفت که فعلا شاید تنها کمتر از ۱۰ درصد از افرادی که دارای پرچمداران سامسونگ در مدل‌های فوق هستند، این سرویس تازه را دریافت خواهند کرد؛ در غیر این صورت همگی به همان روال ۴ ساله و همیشگی سامسونگ باید بسنده کنند.

با این وجود اگر شما هم دارای یکی از نسخه‌های Enterprise از پرچمداران سامسونگ هستید، باید بدانید که به روزرسانی‌های امنیتی دستگاه شما حتی با نسخه عادی متفاوت بوده و به صورت ماهانه و همچنین فصلی عرضه خواهد شد. این در حالی است که احتمال ارائه سرویس مشابه ۵ ساله برای پرچمداران عادی نیز احتمال دارد که به زودی و با درخواست کاربران، توسط سامسونگ همراه با معرفی یک گوشی جدید تایید شود. لازم به ذکر است که در گذشته نیز نسخه‌های Enterprise گوشی‌هایی مانند گلکسی S6 و S7 نیز به روزرسانی‌های امنیتی در دوره ۴ ساله را دریافت می‌کردند تا اینکه نسخه‌های عادی نیز به همین روال رسیدند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار