تجهیزات اینترنت

چه مدل مودمی خریداری کنیم؟ ۵ مدل مودم خانگی منتخب در بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

با گسترش و پیشرفت روز به روز فناوری و روش‌های ارتباطی، در عصری به نام عصر ارتباطات قرار گرفته‌ایم. در این دوره با بهره‌گیری از چیزی به نام اینترنت می‌توان اخبار، رسانه، فایل و غیره را به سرعت چشم به هم زدن به نقطه‌ای دیگر از کره خاکی ارسال کرد.

راه‌های ارتباطی متفاوتی در اختیار ما قرار گرفته است که عمده آن‌ها از طریق خطوط مسی و فیبر نوری و یا سیم کارت‌ها صورت می‌گیرد. چه تلفن صحبت کردن باشد چه ارتباط با دیگری از طریق بستر اینترنت. هر چه که باشد یکی از این سه دخیل هستند. کار با اینترنت سیم‌کارت‌ها که آسان بوده و به سادگی می‌توان به وسیله آن‌ها و تلفن همراه به اینترنت متصل شد.

البته که در بعضی شرایط از مودم نیز برای آن‌ها استفاده می‌شود. در هنگام ارتباط از طریق فیبر نوری و خطوط مسی ناچارا باید از دستگاه‌هایی تحت عنوان مودم استفاده کنیم. کار مودم این است که سیگنال‌های دریافتی از فیبر نوری یا سیم تلفن را تبدیل کرده و این اطلاعات را از طریق کابل LAN یا اتصال بی‌سیم وای فای به رایانه، لپ‌تاپ یا تلفن همراه ما ارسال می‌کند.

TP-Link TD-W8961N_V3.20

TP-Link TD-W8961N_V3.20

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • سرعت خوب
  • آنتن‌دهی مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتا بالا

تقریبا می‌توان گفت برند TP-Link بازار مودم‌های ایران را در قبضه خود قرار داده است. آن هم تنها به یک دلیل. قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا که هر شرکتی قادر به انجام این کار نیست. مودم TW-W8961N یکی از محصولات باکیفیت و محبوب این شرکت است که در بازار ایران یافت می‌شود. می‌توان گفت از لحاظ ظاهری بیش‌تر مودم‌های شرکت تی پی لینک به یکدیگر شباهت دارند پس به دنبال تفاوت ظاهری میان این دستگاه‌ها نباشید.

مدل مودمی که به آن اشاره کردیم ۴ عدد پورت شبکه از نوع RJ-45 دارد که اتصال باسیم مودم از طریق آن صورت می‌گیرد. این درگاه‌ها در واقع درگاه LAN مودم بوده و وجود چندین درگاه ورودی برای مواردی چون اتصال مودم به چندین رایانه، وجود دستگاه کارت خوان، اتصال به دستگاه فکس یا پرینتر و … ضروری است. برای آنتن‌دهی بهتر مودم TD-W8961N از دو آنتن بهره می‌گیرد. همچنین یک پورت RJ-11 برای اتصال سیم تلفن به مودم در نظر گرفته شده است. می‌توان گفت این محصول ترکیبی از روتر بی‌سیم و اکسس پوینت بی‌سیم بوده و از نسل سوم استانداردهای بی‌سیم یعنی سری N نیز بهر‌ه می‌برد.

از دیگر امکانات این دستگاه می‌تواند به قدرت ۵ دسی‌بلی آنتن، وجود نشانگر LED برای نمایش وضعیت‌های مختلف مودم و بهره‌وری مودم از استانداردهای متفاوت اشاره کرد. این دستگاه از استانداردهای بی‌سیم متفاوت بهره می‌برد و تا ۲.۴ گیگاهرتز فرکانس قابل پشتیبانی دارد.

Tenda D301 V2 ADSL2 Plus

Tenda D301 V2 ADSL2 Plus

نقاط قوت

  • آنتن‌دهی قدرتمند
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به امکانات

نقاط ضعف

  • سبک
  • بدنه کم کیفت
  • همسان نبودن نوع پورت اسپلیتر با پورت تلفن

شاید نام برند تندا تا به حال به گوش‌تان نخورده باشد اما بهتر است بدانید یکی از محصولات این شرکت در ایران به یکی از محبوب‌ترین‌ها در زمینه خودش تبدیل شده است. مودم روتر D301v2 یکی از محصولات شرکت تندا (Tenda) است که در چندین زمینه کاربردی می‌تواند کار ما را آسان کند. با خرید این محصول شما هم یک مودم و روتر بی‌سیم و باسیم را در اختیار خواهید داشت که از امکانات بسیار دیگری نیز بهره می‌برد.

قابلیت‌های ارزشمندی چون IPTV، USB Sharing، سهولت در نصب مودم و TR069 باعث شده این مودم یکی از انتخاب‌های ما باشد. تنها از وجود درگاه‌های ارتباطی و رابط‌های این مودم می‌توان کارایی‌ها و قابلیت‌ها متعدد آن‌ را در نظر داشت. وجود پورت RJ-11 برای اتصال به تلفن، وجود سه پورت‌ اترنت RJ-45 LAN، وجود یک پورت RJ-45 WAN/LAN و در نهایت پورت USB گستره روش دسترسی و اتصال به مودم را افزایش می‌دهد.

همچنین اگر قصد اتصال به مودم از طریق بی‌سیم را دارید، با وجود دو آنتن از نوع Omni Directional و قدرت ۵ دسی‌ بلی آن‌ها دیگر نگرانی برای‌تان وجود نخواهد داشت. با وجود پروتکل‌های متعدد، از لحاظ امنیت بی‌سیم به مشکلی برنخواهید خورد.  در کنار تمام این امکانات و قابلیت‌ها، می‌توان به موارد متعدد بسیار دیگری اشاره کرد اما اگر این مودم نظرتان را جلب کرد بهتر است برای مطالعه اطلاعات تکمیلی به دیجی کالا مراجعه کنید.

D-Link DSL-2250U-Z2 ADSL2 Plus

D-Link DSL-2250U-Z2 ADSL2 Plus

نقاط قوت

  • بسیار مناسب برای استفاده به همراه سوییچ
  • کیفیت
  • کوچک
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از وای فای

شاید بسیاری از افراد قصد نداشته باشند از مودم‌های بی‌سیم که از فناوری وای‌ فای پشتیبانی می‌کنند استفاده کنند. آن‌ هم به دلایلی چون مضر بودن امواج الکترومغناطیسی آن یا موارد دیگری که خود مشتری بیش‌تر از آن اطلاع دارد و قصد خرید مودم بی‌سیم را ندارد. یکی از این مودم‌های با کیفیت و خوش قیمت که در بازار ایران وجود دارد، مودم DSL-2250U-Z2 محصول شرکت دی لینک است.

این محصول از رابط‌هایی چون پورت اترنت RJ-45 LAN، پورت RJ-11 برای سیم تلفن و پورت USB بهره می‌برد و از هر درگاه، یک عدد روی آن تعبیه شده است. کلیدهای این دستگاه شامل دکمه خاموش و روشن شدن و بازگشت به تنظیمات اولیه می‌شود و به غیر از آن کلید دیگری را در این دستگاه لمس نخواهید کرد. نشانگر LED برای نمایش روشن یا خاموش بودن دستگاه، اتصال آن به رایانه یا لپ‌ تاپ و اتصال آن به اینترنت قابل مشاهده است.

در نهایت اگر قصد خرید مودم باسیم با قیمت زیر ۱ میلیون دارید، این محصول می‌تواند یکی از انتخاب‌های اصلی شما باشد زیرا هم ظرافت و کیفیت بالایی برخوردار است و هم قیمت مناسبی دارد. مخصوصا که محصول شرکت دی لینک است.

U.TEL V301 Wireless VDSl/ADSL

U.TEL V301 Wireless VDSl/ADSL

 

نقاط قوت

  • برد بالای آنتن
  • دارای دکمه پاور
  • پشتیبانی از VDSL
  • کیفیت بالای آنتن‌دهی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

در حال حاضر در عصر ADSL به سر می‌بریم و تقریبا ۹۹ درصد از مودم‌های بازار ایران تنها از این فناوری ارتباطی پشتیبانی می‌کنند. اما پروژه راه‌اندازی اینترنت VDSL در بعضی از شهرهای ایران کلید خورده است و تا چند سال آینده شاهد فراگیر شدن آن خواهیم بود. در واقع اینترنت VDSL سرعت بسیار بیشتری نسبت به ADSL در اختیارمان قرار می‌دهد. یکی از محصولاتی که به ما اجازه استفاده از فناوری VDSL را می‌دهد، V301 محصول شرکت یوتل (U.TEL) است.

در این مودم از رابط‌هایی چون ۲ پورت اترنت RJ-45، یک پورت RJ-11، دو عدد آنتن استفاده می‌شود که البته به دلیل داخلی بودن آنتن‌ها قابل مشاهده نیستند. نشانگرهای LED روی مودم نیز خیال شما را بابت اتصالات DSL، اینترنت، LAN1 و LAN2 راحت می‌کند. فرکانسی که این محصول از آن پشتیبانی می‌کند، فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی است و کیفیت خدمات دارد. این مودم قابلیت نصب آسان دارد و از استانداردهای WPS برای سریع و امن تجهیزات وایرلس به مودم بهره می‌برد.

در کنار تمام این‌ها مودم V301 یوتل از طراحی زیبایی برخوردار است و در مقابل مودم برندهای معتبری چون دی لینک و تی پی لینک عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه کرده است. با این که آنتن‌های این مودم داخلی‌اند اما برد آن بسیار بالا است و آنتن‌دهی آن از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. قیمت این مودم نسبتا بالاست اما نسبت به پشتیبانی از فناوری VDSL و قابلیت‌های دیگری که دارد بسیار مناسب است.

MF253S ZTE

MF253S ZTE

نقاط قوت

  • آنتن‌دهی بالا و پوشش مناسب
  • سرعت بالا
  • طراحی زیبا

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • تنها از ۴G پشتیبانی می‌کند

بسیاری از افراد هستند که قصد استفاده از اینترنت بر بستر ADSL یا حتی VDSL را ندارند و می‌خواهند همواره هر جا که می‌روند مودم‌شان همراه‌شان باشند و به اینترنت پر سرعت و با کیفیت دسترسی داشته باشند. خب ما به این دسته از افراد مودم‌های قابل حمل یا همراه را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از این مودم‌های همراه با کیفیت، مودم MF253S محصول شرکت ZTE است.

این مودم به صورت بی‌سیم و باسیم به دستگاه‌های مورد استفاده شما متصل می‌شود و از رابط‌های ارتباطی پورت RJ-45 LAN، پورت USB، شیار سیم‌ کارت و اتصال بی‌سیم به صورت وای فای بهره می‌برد. نوع آنتن این دستگاه داخلی است و همین موضوع باعث زیباتر شدن طراحی این مودم شده است. با این که آنتن مودم MF253S محصول شرکت ZTE به صورت داخلی طراحی شده است اما آنتن‌دهی آن بسیار قدرتمند بوده و محیط‌های زیادی را تحت‌الشعاع آنتن خود قرار می‌دهد.

علاقه‌مند به خرید مودم هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار