اخبار فناوریاینترنت و شبکه

ژاپن و فنلاند برای توسعه شبکه 6G باهم همکاری می‌کنند

گروه‌های مخابراتی شناخته شده از ژاپن و فنلاند برای توسعه شبکه‌های 6G همکاری می‌کنند. این امر باید تلاش مشترک برای تحقیق و توسعه نسل ششم فناوری ارتباطات از راه دور برای کمک به تنظیم استانداردها در رقابت با چین باشد.

طبق گزارش NikkeiAsia ، سازنده تجهیزات مخابراتی فنلاندی، نوکیا، یکی از بازیگران اصلی این صنعت، به این تلاش می‌پیوندد. علاوه بر این، کنسرسیوم تبلیغاتی Beyond 5G Japan نیز به زودی توافق نامه را با گروه فنلاندی 6G Flagship امضا خواهد کرد. قابل توجه است، این همکاری قرار بود اوایل ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن ۲۰۲۱) در اجلاس جهانی دیجیتال ۲۰۲۱ اعلام شود، این اجلاس رویدادی است که توسط Nikkei و وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن برگزار شده‌است.

تلاش مشترک پس از تعهد ۴.۵ میلیارد دلاری آمریکا از ژاپن برای توسعه فناوری ارتباطات نسل بعدی حاصل می‌شود. این مشارکت در آوریل ۲۰۲۱  اعلام شد. تلاش مشترک، که همچنین شامل کشورهای ثالث برای ارتقا اتصال امن است، به رقابت در برابر چین برای تعیین استانداردهای جهانی کمک می‌کند.

کنسرسیوم فراتر از 5G قصد دارد فناوری 6G را در دهه ۲۰۳۰ تجاری کند و شامل نقش آفرینان مخابراتی ژاپنی قابل توجهی مانند Nippon Telegraph & Telephone ، NTT Docomo ، KDDI ، SoftBank Corp و Rakuten Mobile خواهد بود. علاوه بر این، اعضای کنسرسیوم ژاپن نیز در پروژه های تحقیقاتی مشترک و تبادل پرسنل شرکت خواهند کرد. این گروه همچنین در حال مذاکره برای همکاری آینده با تامین کنندگان مخابرات آمریکایی مانند سیسکو و حتی تراشه ساز اینتل است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار