خودرو

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ چهره‌ی کاملا مدرن خود را به نمایش گذاشت

با طراحی کاملا مدرن و متفاوت در نسل پنجم، سرانجام خودروی شاسی‌بلند کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی شد.

پس از تیزرها و چندین طراحی اولیه، سرانجام «کیا اسپورتیج ۲۰۲۲» (Kia Sportage 2022) با ظاهری مدرن رونمایی شد. این مدل بازطراحی شده، اکنون وارد نسل پنجم خود شده است و با طراحی کاملا جدید که به گفته‌ی این خودروساز مبتنی بر فلسفه‌ی طراحی «تضادهای متحد» (Opposites United) است، یک ظاهر مدرن را به نمایش می‌گذارد. این فلسفه‌ی طراحی ابتدا با خودروی الکتریکی کیا EV6 آغاز به‌کار کرده بود.

بر خلاف کراس‌اوور EV، کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با عناصر نوری به‌کار رفته دارای جذابیتی است که مدل کیا K5 را یادآوری می‌کند. از سوی دیگر این نخستین نسل کیا اسپورتیج است که لوگوی جدید کیا روی آن نقش بسته است.

در کیا اسپورتیج جدید همچنین نسخه‌ی تازه‌ی جلوپنجره‌ی مشبک «تایگر نوز» (Tiger Nose) دیده می‌شود که اکنون «دیجیتال تایگر فیس» (Digital Tiger Face) نام گرفته است. جلوپنجره‌ی مشبک سراسر نمای جلوی خودرو را دربر می‌گیرد و چراغ‌های روز بومرنگ‌شکل، آن را از چراغ‌های اصلی جلو که در ارتفاع پایین‌تری قرار گرفته‌اند، جدا می‌کنند.

در نمای کناری خودرو، نسل پنجم اسپورتیج دارای خطوط تمیزی است که به جلوه‌ی بیشتر بدنه کمک کرده‌اند. مدل اصلی این شاسی‌بلند کامپکت از یک سقف مشکی انتخابی بهره می‌برد و در بخش چرخ‌ها هم یکپارچگی بیشتری با طراحی دیگر بخش‌های خودرو دیده می‌شود. از سویی عقب خودرو هم دارای نمایی پهن‌تر و چراغ‌های LED افقی است.

در درون خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با نمایشگر خمیده و ترکیبی از ابزارهای اطلاع‌رسانی و سرگرمی، یک طراحی مدرن را به نمایش می‌گذارد. حتی دریچه‌های هوا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که داشبورد خودرو رو برجسته‌تر کنند. صندلی‌ها و تزئینات خودرو هم که در دو طیف رنگی ارائه می‌شوند، هماهنگی کاملی با طراحی بیرونی خودرو دارند.

به گفته‌ی کیا بسته به تیپ خودرو و کشوری که این خودرو در آن عرضه می‌شود، رنگ‌های جذابی برای مواد با کیفیت بالای کابین داخلی استفاده خواهد شد.

با این حال، این خودروساز فاش کرد که تیپ کاملا جدید «اسپورتیج ایکس-لاین» (Sportage X-Line) از سپر، قاب رکاب و باربند منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در داخل ایکس-لاین هم صندلی‌ها دارای امضای سبز خاکستری یا سیاه به همراه تشک برجسته و رنگ چوب فلز سیاه خواهند بود.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری میلادی (پاییز) با ارائه‌ی جزئیات بیشتری در مورد آن، از جمله سیستم پیشرانه در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

عکس‌ها: کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

Credit: Kia

منبع: Motor1

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار