اخبار فناوریساعت های هوشمندسامسونگ

گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک رسما معرفی شدند

سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳، دقایقی پیش از سری جدید ساعت‌های هوشمند پرچم‌دار گلکسی واچ ۶ متشکل از دو ساعت گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک با قابلیت‌های پیشرفته و تغییراتی جذاب رونماییش کرد.

غول کره‌ای دنیای فناوری بعد یک سال دوری، مجدداً مدل کلاسیک را به سری گجت‌های پوشیدنی پرچم‌دار خود بازگردانده تا امسال با دو مدل استاندارد و کلاسیک به رقابت با رقبای سرسخت خود بپردازد. در نگاه اول یک سری تفاوت‌های ظاهری میان این دو مدل خودنمایی می‌کند که بارزترین آن حاشیه چرخان فیزیکی مدل کلاسیک است. در ادامه به بررسی کامل این دو ساعت خواهیم پرداخت.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک سامسونگ

 

نسخه‌ی کلاسیک گلکسی واچ ۶ در دو سایز ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری روانه‌ی بازار می‌شود و سامسونگ بار دیگر از حاشیه چرخان فیزیکی در این مدل بهره برده که تغییر مثبتی به حساب می‌آید و بسیاری از کاربران را راضی خواهد کرد. با چرخاندن این حاشیه فیزیکی کاربران به سادگی به منوها و برنامه‌های ساعت دسترسی پیدا خواهند کرد تا حس و حال کلاسیک این ساعت هوشمند به طور کامل به آن‌ها القا شود.

سامسونگ در این ساعت دست به تغییر اندازه‌ی نمایشگر زده و اکنون ما در نسخه ۴۷ میلی‌متری با یک پنل ۱.۵ اینچی از جنس SuperAMOLED مواجه هستیم که رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۷۲ پیکسل بر اینچ را به کاربران ارائه می‌دهد. نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری این ساعت نیز از یک نمایشگر ۱.۳ اینچی با همان رزولوشن بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این ساعت نیز با شیشه مقاوم محافظت می‌شود. از لحاظ روشنایی، نمایشگرهای سری گلکسی واچ ۶ حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهند تا در زیر نور شدید آفتاب کاربران هیچ دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

سری گلکسی واچ ۶ از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برند و اکنون قادر اپ‌های مختلف را سریع‌تر از قبل برای کاربران اجرا کنند. در این سری، این امکان برای کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ فراهم شده تا از ساعت‌ هوشمند خود به عنوان شاتر دوربین استفاده کنند. این سری همچنین با استفاده از سیستم عامل Wear OS 4.0 و رابط کاربری  One UI Watch 5.1، تجربه کاربری جدیدی را به همراه می‌آورد که در این زمینه شاهد بهبود‌های مختلفی در بخش‌های امنیت، همگام‌سازی، تنوع اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر هستیم.

 

این دو ساعت هوشمند مجهز به سنسور ضربان قلب، فشار خون، اکسیژن خون، الکتروکاردیوگرام، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج، GPS و NFC هستند. همچنین سامسونگ از سیستم ردیابی خواب بهبودیافته‌تری نسبت به نسل قبلی در این دو ساعت هوشمند استفاده کرده تا گزارش‌‌های جامع‌تری را از وضعیت خواب شما در اختیارتان قرار دهد.

سامسونگ یک باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی برای مدل‌های بزرگ‌تر و یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای مدل‌های کوچک‌تر سری گلکسی واچ ۶ در نظر گرفته است. بر همین اساس، باتری گلکسی واچ ۶ کلاسیک می‌تواند تا ۳۰ ساعت با استفاده معمولی و تا ۱۴ روز در استفاده‌ی سنگین شما را همراهی کند. این ساعت هوشمند پرچم‌دار همچنین قابلیت eSIM را نیز برای کاربران به همراه می‌آورد که البته در ایران کاربردی ندارد.

قابلیت‌های سخت‌افزاری‌های سری گلکسی واچ ۶ به لطف استفاده از پردازنده‌ی جدید اگزینوس W930، که یک تراشه‌ با لیتوگرافی ۵ نانومتری است، بهبود چشمگیری پیدا کرده و به ادعای سامسونگ، این ساعت‌های هوشمند تا ۱۸ درصد نسبت به نسل قبلی عملکرد بهبودیافته‌تری را از خود به نمایش می‌گذارند. قیمت گلکسی واچ ۶ کلاسیک از ۳۹۹.۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری و ۴۲۹.۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۴۷ میلی متری آغاز می‌شود. این ساعت هوشمند در دو رنگ مشکی و نقره‌ای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

گلکسی واچ ۶ سامسونگ

 

مدل استاندارد سری گلکسی واچ ۶، ظاهری مدرن و اسپرت‌تری نسبت به نسخه کلاسیک دارد و در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه خواهد شد. در این مدل شاهد استفاده از حاشیه چرخان الکترونیکی هستیم که با لمس صفحه‌نمایش کار می‌کند. سامسونگ نسبت به گلکسی واچ ۵ ضخامت این گجت پوشیدنی پرچم‌دار خود را اندکی کمتر کرده تا روی دست کاربران جلوه ظریف‌تری داشته باشد. سامسونگ روی بندهای این ساعت هوشمند خود یک دکمه‌ای تعبیه کرده که با فشردن آن بند ساعت به راحتی و سرعت خارج می‌شود.

گلکسی واچ ۶ در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به ترتیب از یک نمایشگر SuperAMOLED در اندازه‌های ۱.۳ و ۱.۵ اینچی با رزولوشن ۴۳۲ در ۴۳۲ و ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی به ترتیب ۳۳۰ و ۳۷۲ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. نمایشگر این ساعت هوشمند سامسونگ با شیشه زمردین محافظت می‌شود که مقاومت بالایی در برابر خطوخش و حوادث احتمالی دارد. باتری‌ این ساعت نیز می‌تواند تا ۳۰ ساعت با استفاده معمولی و تا ۱۴ روز در استفاده سنگین شما را همراهی کند.

 

سری گلکسی واچ ۶ همچنین قابلیت اتصال  به شبکه‌های Wi-Fi، بلوتوث نسخه‌ی ۵.۳ و LTE را دارد و مجهز به استاندارد IP68 هستند که به معنی مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه است. به ویژگی‌های پر تعداد این سری باید پشتیبانی از استاندارد MIL-STD-810G را نیز اضافه کنیم که به معنی مقاومت در برابر شرایط نامساعد محیطی مانند دما، رطوبت، شوک، لرزش و غیره است. قیمت نسخه‌ی استاندارد گلکسی واچ ۶ سامسونگ برای مدل ۴۰ میلی‌متری ۲۹۹.۹۹ دلار است و کاربران باید برای خرید مدل ۴۴ میلی‌متری آن ۳۲۹.۹۹ دلار بپردازند. همچنین این ساعت هوشمند در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی روانه بازار خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار