اخبار فناوریشیائومیموبایل

گوشی شیائومی Civi با طراحی بسیار مشابه با Vivo X60 Pro به زودی معرفی می‌شود

طبق اعلام رسمی، گوشی شیائومی Civi به زودی معرفی خواهد شد، اما نکته قابل توجه اینجاست که این اسمارتفون شباهت‌های بسیاری را با Vivo X60 Pro و X60t، و حتی Reno5 Pro 5G از برند اوپو دارد. همچنین برخی مشخصات فنی از این محصول نیز منتشر شده که در ادامه به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

به نقل از GSM Arena، کمپانی چینی شیائومی حدودا چند روز پیش بود که اعلام کرد یک دستگاه جدید به نام شیائومی Civi را به زودی معرفی می‌کند که هم از نظر قیمت و هم مشخصات فنی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. با این وجود پیش از معرفی، امروز رونمایی از این دستگاه برای اولین بار صورت گرفته تا نگاهی کلی به آن داشته باشیم؛ یا حداقل بهتر است بگوییم که می‌توانیم آن را با چند محصول کاملا مشابه مقایسه کنیم!

در واقع مدیران شرکت شیائومی خود از دسته افرادی هستند که هنگام کپی‌برداری برندهای مختلف از یکدیگر، این کار را کاملا نادرست می‌خوانند. اما هنگامی که نوبت به شیائومی Civi می‌رسد، ظاهرا خود این کمپانی چینی از Vivo X60 Pro الهام گرفته است! نمایشگر طرح حفره‌ای وسط و همچنین جزیره دوربین‌های Civi کاملا با ویو ایکس 60 پرو همخوانی دارد و از طرفی می‌توانید آن را از نظر ظاهری کپی برابر اصل رنگ Shimmer Blue (آبی) ایکس 60 بدانید.

حال اگر کمی بیشتر به رنگ و طرح پشت بدنه دستگاه دقت کنید، احتمالا به یاد دو محصول برند اوپو Reno5 5G Pro و همچنین رنگ Aurora گوشی Reno6 Pro 5G خواهید افتاد. واضح است که تیم طراحی سازنده این میان‌رده جدید شیائومی عملا از محصولات ذکر شده به عنوان بنای اصلی برای ساخت Civi استفاده کرده‌اند و این یک حرکت خلاقانه نیست. اما در هر صورت، این گوشی یکی از زیباترین میان‌رده‌هایی است که تا به حال دیده بودیم! همچنین حال که با مسئله کپی بودن آن کنار آمده‌اید، بد نیست مشخصات فنی آن را هم بررسی کنیم.

مشخصات فنی شیائومی Civi

یکی از عجیب‌ترین شاخصه‌ها یا شاید هم بهتر است بگوییم محدودیت‌های شیائومی Civi نداشتن جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری و پورت USB-C است که شما را وادار می‌کند تا یا از هدفون‌های این درگاه استفاده کنید یا اینکه به سراغ گجت‌های بلوتوثی بروید. همچنین در تیزرهای منتشر شده توسط سازندگان، ظاهرا پشتیبانی از صدای Dolby Atom توسط این محصول نیز تایید شده و می‌توانید از یک کیفیت بی‌نظیر هنگام پخش آهنگ و فیلم یا حتی بازی با اسپیکرهای آن لذت ببرید. جدای از آن نیز دور بدنه دستگاه از جنس فلز است که به مقاومت آن اضافه می‌کند.

به علاوه، شیائومی مشخصات فیزیکی این دستگاه را هم منتشر کرده که نشان دهنده پهنای بدنه ۷۱.۵ میلی‌متری و ضخامت ۶.۹۸ میلی‌متری و همچنین وزن ۱۶۶ گرمی آن است. یک موضوع دیگر نیز تنوع رنگ در شیائومی Civi است که البته فعلا فقط یک نمونه عکس آن به صورت رسمی (تصویر بالا) منتشر شده ولی عکس‌های دیگری با رنگ سیاه (تصویر پایین) نیز لو رفته که با نسخه کپی X60 Pro به جز جزیره دوربین بسیار متفاوت نشان می‌دهد!

حال نوبت به مشخصات سخت‌افزاری شیائومی Civi رسیده تا بتوانیم کمی بهتر و سنجیده‌تر آن را با رقیبان میان‌رده مقایسه کنیم. شرکت شیائومی هیچ اطلاعاتی را در این زمینه مشخص نکرده، اما نکته قابل توجه اینجاست که تنها چند روز تا معرفی رسمی باقی مانده و معمولا جزئیاتی که در این زمان لو می‌روند، همگی درست هستند. در نتیجه، می‌توان به گفته کاربری که چندین و چند تصویر زیر را از Civi منتشر کرده، بدانیم که چیپ این دستگاه اسنپدراگون 778G خواهد بود!

در واقع این چیپ یکی از جالب‌ترین محصولات شرکت کوالکام است که بر پایه معماری ۶ نانومتری طراحی شده و قدرت اجرایی بسیار مناسبی را هم با پردازنده و هم پردازنده گرافیکی خود ارائه می‌کند. با این حال اگر فکر می‌کنید که این تنها ویژگی شیائومی Civi است، بد نیست بدانید که نمایشگر این دستگاه از کیفیت FHD+ و همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که در حد بسیاری از پرچمداران دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خواهد بود!

به علاوه هنگامی که به بخش دوربین می‌رسیم، لنز اصلی میان‌رده جدید شیائومی از کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده و لنز سلفی نیز دقیقا نصف آن، یعنی ۳۲ مگاپیکسل خواهد بود. با این حال هرقدر که در مشخصات ذکر شده این دستگاه قوی به نظر می‌رسد، اما باتری آن با ظرفیت ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری کمی ناامید کننده است. البته باید در نظر داشته باشید که پرچمداران سامسونگ نیز از همین ظرفیت بهره برده و حتی سرعت شارژ شیائومی Civi با قدرت ۵۵ وات از آن‌ها چند مرحله جلوتر است!

رسما اعلام شده که شیائومی Civi از اندروید 11 و همچنین رابط کاربری MIUI 12.5.1 پشتیبانی کرده و حداقل دارای یک نوع ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. اما درباره اینکه فضای رم و دیگر انواع حافظه داخلی چه ظرفیت‌هایی دارند، هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

معرفی شیائومی Civi در تاریخ ۵ مهر ماه (۲۷ سپتامبر) در کشور چین به صورت یک رویداد زنده و آنلاین انجام خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار