اخبار فناوریشیائومیموبایل

گوشی پرچم‌دار شیائومی با دوربین 200 مگاپیکسلی در سال 2022 عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی روی یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با دوربین 200 مگاپیکسلی کار می‌کند و این محصول احتمالا در سال 2022 عرضه خواهد شد. تولیدکننده چینی به تمرکز خود بر مقوله دوربین کماکان ادامه داده و اخیرا از اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا رونمایی کرده است؛ گجتی که با محوریت عکاسی و فیلم‌برداری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

به گفته یک شخص خبرچین با شناسه Digital Chat Station، کمپانی چینی به‌دنبال اعمال پیشرفت‌های کلان در ماژول دوربین پرچم‌دار سال 2022 خود است. پردازنده اسنپ‌دراگون 888 پلاس، نمایشگر خمیده با انحنای دوگانه و دوربین با حفره کروی‌شکل سایر مشخصات اعلام شده توسط شخص خبرچین به‌شمار می‌روند.

در خصوص این اسمارت‌فون پرچم‌دار هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست؛ اما با توجه به ماهیت پرچم‌دار این گجت می‌توان حدس زد که احتمالا روی کلام با گوشی سری شیائومی Mi 12 است.

این نخستین بار نیست که شیائومی مرزهای مگاپیکسلی در دوربین‌های اسمارت‌فونی را جابه‌جا می‌کند. کمپانی چینی با معرفی شیائومی می نوت 10 برای نخستین بار از یک اسمارت‌فون با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد. این هندست در سال 2019 عرضه شد. در ادامه سایر کمپانی‌ها از جمله سامسونگ نیز بلافاصله الگوبرداری کرده و گوشی‌های خود مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی را روانه بازار کردند.

 

اسمارت‌فون پرچم‌دار فعلی شیائومی با نام می 11 اولترا مجهز به یک دوربین 108 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی حداکثر 120 برابری است

این سنسورهای 108 مگاپیکسلی در ابتدا با مشکلات فوکوس و نورپردازی دست به گریبان بودند؛ اما ایرادات فوق به سرعت برطرف شدند. اگرچه بایستی توجه داشت که دوربین‌های 108 مگاپیکسلی در بهبود کیفیت تصاویر تاثیر بسیار زیادی نداشته و از زمان رونمایی این سنسورها بسیاری از شرکت‌ها از حسگرهای اصلی 48 و 50 مگاپیکسلی استقبال نموده‌اند. این سنسورها دارای اندازه‌ای مشابه هستند؛ اما پیکسل‌های بزرگتری را در خود جای می‌دهند. دستگاه مورد اشاره در گزارش مجهز به پلتفرم SM8450 اسنپ‌دراگون احتمالا همان اسمارت‌فون پرچم‌دار سال 2022 کمپانی شیائومی است. SM8450 تراشه نسل بعدی پرچم‌دار کنونی موسوم به اسنپ‌دراگون 888 به‌شمار می‌رود. این پردازنده بر پایه فرآیند جدید 4 نانومتری تولید شده و عملکرد آن در زمینه هوش مصنوعی 20 درصد ارتقاء خواهد یافت.

اما شیائومی قصد دارد تا پیش از عرضه این هندست در سال 2022 از پرچم‌دار دیگر سال 2021 خود رونمایی کند. بر اساس گزارشات این دستگاه با دوربین سلفی زیر نمایشگر و اتصال فوق پهن‌باند (UWB) عرضه خواهد شد. آخرین پرچم‌دار شیائومی برای سال 2021 احتمالا می میکس 4 نامگذاری خواهد شد.

منبع Phonearena
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار